Egy új fogorvos generáció felkészítése

A hús-vér betegek kezelésével számos kellemetlenség járhat együtt – ilyen például a vérzés vagy az ájulás. Továbbá ezen páciensek szája nem kínál ideális környezetet a hallgatók számára a preparációs technikák gyakorlásához. Ezért a fogászati iskolák éveken keresztül próbálkoztak olyan szimulációs módszerek létrehozásával, ahol lehetőség nyílik valós fogászati helyzetek gyakorlására. Mára, a digitális technológia megjelenésével, egyes professzorok bizakodnak, hogy a hallgatók következő generációja jobban fogja tudni, mit is kell majd tenni, ha az igazi betegek „nagyra nyitnak”.

Az új típusú szimulációk között találhatóak számítógépes játékok; közösségi hálókon alkotott páciens profilok; virtuális valóság szimulátorok; számítógépek, amelyek képesek például műanyag fogak vágását végző finom kézmozdulatok leutánzására; valamint olyan eszközök, melyek taktilis/tapintási visszajelzéseket adnak. Ezek az innovációk nem csak, hogy megkímélik a betegeket egy tapasztalatlan orvostól való félelemtől, hanem lehetőséget teremtenek az új generáció érdeklődésének fenntartására is.

„A mai hallgatók egy videojátékokkal teli világban nőttek fel”, mondja Parag Kachalia, fogorvos, a kaliforniai University of the Pacific in San Fransisco Szimuláció, Technológia és Kutatás részlegének alelnöke. „Ezek a diákok iPad-et, Xbox-ot vagy Play Station-t használnak. Ha hajnali két óra van és egy diák éppen a kézügyességét szeretné fejleszteni és egy videojáték-típusú modullal dolgozni, akkor fontos, hogy ezt legyen lehetősége egy olyan Xbox típusú világban megtenni, amely képes fogak készítésére és rendelkezik beépített ellenőrző válaszrendszerrel.”

Az alábbi videóban, Dr. Kachalia bemutatja, hogyan terjed a digitális dentális szimuláció a fogászati oktatásban.