Soha eddig nem tapasztalt kihívással néz szembe a teljes fogászati szektor és annak minden kapcsolt területe a fogtechnikusoktól a kereskedőn át a szervizszolgáltatókig. Hogy a válság meddig tart, még csak félve merjük prognosztizálni, ám valószínűsíthető, hogy több hónapnyi kényszerszabadságra kell felkészülnünk annak minden velejárójával együtt.

Mit tehet egy rendelőtulajdonos válsághelyzetben, hogy a viharos hullámverésben mégis a felszínen tudjon maradni, és az ítéletidő elcsitultával magabiztosan lépjen vissza a partra?

Március második felében, a fogászatokra is kiterjedő bezárás idején, csapatommal napi szintű, ingyenes webinar sorozatot indítottunk a fogászati szektorban dolgozók számára, melynek legelső alkalmát kifejezetten a válságkezelésnek dedikáltuk, azokra a kérdésekre fókuszálva, amiket az ügyfeleink ezekben a napokban a leggyakrabban tesznek fel nekünk:

 Mi lesz a rendelőmmel?
 Mihez kezdjek most a munkavállalóimmal?
 Leállítsam az összes marketing tevékenységemet?
 Milyen költségeket csökkentsek és miket ne?
 Mi lesz a lélegeztető gép, ami életben tartja a cégem?

A válságkezelés két alapvető üzleti stratégiája

1.) veszteségminimalizálás: amikor még a sokkhatás alatt “reflexből” megvágunk minden költségünket, elbocsátunk mindenkit, beülünk a sarokba és várjuk, hogy elmúljon a vihar.
2.) adaptálás és előremenekülés: amikor villámgyorsan alkalmazkodunk a megváltozott körülményekhez és olykor a cégünk alapvető funkcióit megváltoztatva igyekszünk talpon maradni.

Mondanom sem kell, hogy ha egyszer a jövőben eljön az a nap – mert el fog jönni – hogy a kormány azt mondja, hétfőn nyitni lehet, akkor melyik irányvonal képviselői maradnak talpon. A helyzet nagyon komoly, a hosszú távú gazdasági hatásai még sötétebb képet mutatnak, de megállni mégsem lehet, lennulázni magát az embernek mégsem lehet. Az a vég…

Mit tegyen a rendelőtulajdonos?

1. Pénzügyi újratervezés – Nézd meg mennyi ideig és milyen formában tudod a helyzetet fenntartani a munkavállalóid, partnereid felé. Fekete humor, hogy sok bizonytalanság nincs az egyenletben, hisz a bevételeket most nem kell pontosan megbecsülni… elég csak a kiadási oldalt és az időtávot nézni. Legyen A, B,C, D terv…
2. Transzparens kommunikáció a csapat felé (mire számíthatnak, lesz-e munkájuk, mennyi pénzt fognak kapni és meddig). A válsághelyzet egy teszt a vezetői képességeidnek is. Ha jól kezeled a helyzetet azon a bizonyos hétfőn egy erősebb, egységesebb, motiváltabb csapattal tudsz újraindulni.
3. Listázd ki azokat a teendőket, amiket meg tudsz tenni MOST a pácienseidért és a rendelőd fejlesztésért! Legyen szó a váróban lévő vakolat hiba javításától a páciens életút protokollizálásán keresztül az online konzultáció bevezetéséig.

Már most az emberek 30-40 százalékkal több időt töltenek online, egyetlen lehetőséged a túlélésre, ha a pácienseiddel továbbra is tartod a kapcsolatot digitális formában, a csapatodat pedig valahogy mozgásban.

A termelőtevékenységre fordított idő gyakorlatilag megszűnt, így erre – szerencse a szerencsétlenségben – most rengeteg idő szabadult fel. Lássuk meg a lehetőséget a ránk szakadt végtelen időben és fordítsuk azt a rendelőnk fejlesztésére!
 Hívd fel proaktívan az aktív kezelésen lévő VIP pácienseidet és szánj rájuk 10 percet, építsd tovább a kapcsolatot, biztosítsd őket, hogy mellettük állsz most is!
 Tarts online konzultációkat!
 Hozz össze rendszeres online meetingeket a csapatoddal, ahol a páciens életút szakaszait rögzítitek rendelői standerdekbe!
 Menjetek be a rendelőbe ketten, hárman és javítsátok ki a helyiségekben lévő apró hibákat
 Leltározzatok és alakítsatok ki egy hatékonyabb készletkezelő rendszert!

A lista végtelen…

Egy biztos: bár a helyzet igen nehéz, most a legkevésbé sem a pániknak, hanem a tudatosságnak és a higgadt vezetésnek jött el az ideje. Egy nap, reméljük nem is olyan sokára, a hullámok alábbhagynak, Neked pedig ki kell kötnöd a szárazföldön, hogy újra gyakorolhasd a hivatásod. De azért, hogy abban a kikötőben tudj kikötni, ahol szeretnél, MOST kell tenned.

Szeretettel várunk ingyenes webinarjainkon minden hétköznap 11 órától, melyek az alábbi linken érhetőek el:
https://www.facebook.com/dentalmenedzser/

Máté Zoltán

Ossza meg véleményét!

A DENTAL.HU a fogászati szakma portálja.

Az Ön véleménye, hozzászólása, aktivitása legalább olyan fontos, mint a cikk, amit elolvasott. Ossza meg a cikket ismerőseivel vagy szóljon hozzá, mondja el véleményét a Facebook oldalunkon.