1. Kik látogatják a weboldalát?
Ismerje meg az oldal valódi látogatóit! Ha a piaci célcsoportját nem sikerült elérnie a jelenlegi weboldalával, újra kell gondolnia az online marketing stratégiáját. A célcsoporthoz kell igazítania az oldalt, de akár azon belül is létrehozhat különböző aloldalakat. Ezt megteheti olyan demográfiai változók alapján, mint az életkor. Ha például vannak idősebbek is a célcsoportjában, nem árt, ha választási lehetőségként ajánlja fel a betűk nagyítását. A Well Fargo nevű nyugdíjas weboldal például háromféle utat is kínál a látogatóinak, az életkor és a nyugdíjas évekre félretett megtakarítások aktuális állapota alapján.
2. Mit keresnek az oldal látogatói?
Sok cég – hibásan – a már meglévő tartalomra optimalizálja a weboldalát, ahelyett, hogy a vásárlói igények köré sorakoztatná fel a webes tartalmakat. Klasszikus esettanulmány erre az autógyárak oldalai. A vásárlók folyamatosan több és több információt akarnak a jövő technikáiról, olyan járművekről, amelyek még nincsenek piacon, valamint a mai és a korábbi évek autóinak összehasonlítására is kíváncsiak. Ennek ellenére sok autógyár továbbra is csak a jelenlegi modelleket mutatja be. Amikor Ön a webes stratégiáját építi fel, találja ki, milyen információkat keresnek az online látogatói – majd alakítsa a tartalom-stratégiáját az igényeknek megfelelően.
3. Megtalálhatóak a keresett tartalmak? Ha nem, miért nem?
Az Ön weboldala talán tartalmazza a felhasználók által igényelt információkat, de ha az információk rosszul vannak rendszerezve, soha nem találják meg azokat. A látogatók 30-40 százaléka képtelen megtalálni az összes (a weboldalon fellelhető) információt. A leggyakoribb hibák: rossz navigáció, nem világos link nevek, oldalhibák, technikai problémák. A vásárlók nem szeretik, ha nehézséget okoz nekik valaminek a megtalálása. Az alapvető felhasználhatósági hibák kiküszöbölése nagyban növelheti a vásárlások számát, valamint az oldalon töltött időt.
+1. Gyűjtsön információkat, és ellenőrizze az új dizájnt
Ahhoz, hogy jól válaszolhasson a fenti kérdésekre, összeállíthat egy kérdőívet is. A kérdőív legyen rövid, maximum tíz kérdést tartalmazzon, így nem vonja el a látogatók figyelmét a látogatásuk valódi céljáról. A változtatások után is alkalmazhatja a kérdőívet annak ellenőrzésére, hogy lett-e valami hatása a megtett lépéseknek.
Ön milyen gyakran alakítja át a weboldalát?
A cikk eredetije a http://memame.hu portálon olvasható.