Akkor a H1N1 az egész világra kiterjedő járvánnyal fenyegetett, most pedig három kontinensen három különböző vírustörzs okoz aggodalmakat. Észak-Amerikában, ahonnan a H1N1 2009 tavaszán útnak indult, most is sok influenzás megbetegedést jelentenek, ám ezek felét nem a sertésinfluenza, hanem a H3N2-es törzs okozza. A fertőzések másik felét az influenza B törzséhez tartozó különböző fajok okozzák. A járvány ellen védettséget nyújthat a védőoltás, az idei koktélt a H1N1, a H3N2 és a B törzsekből keverték ki. Ázsiából egy, a sertésinfluenzánál is régebbi félelmet ébresztett fel a 2005-ös év nagy pánikját okozó madárinfluenza (H5N1). Dél-Koreában a madárpopuláció megbetegedése miatt már elrendelték a csirkeállomány lemészárlását, az állattenyésztők külön pechje, hogy a madárinfluenzával párhuzamosan a disznó- és marhaállományt száj- és körömfájás tizedeli.

A madárinfluenza emellett Vietnamban és Nepálban is felbukkant, Egyiptomból és Indonéziából madárinfluenzával fertőzött emberekről is érkezett jelentés. A madárinfluenza a WHO adatai szerint 2010-ben 44 embert fertőzött meg, közülük 22-en haltak meg.
Egyiptomban a madárinfluenzánál súlyosabb gond a sertésinfluenza, december utolsó hetében 838 megbetegedést regisztráltak, a megerősített esetek száma elérte a 2172-t, írja a Hszinhua kínai hírügynökség. Európában is a H1N1 ütötte fel újra a fejét. A BBC egészségügyi szakírója, Fergus Walsh szerint a helyzet korántsem olyan súlyos, mint azt a brit sajtó pánikhangulatú tudósításaiból gondolhatnánk. Október óta 39-en vesztették életüket a H1N1 miatt, miközben a járvány eredeti kitörését, 2009 áprilisát követő egy évben ötszázan. Nagy-Britanniában az okozhatja a járvány viszonylag gyors terjedését, hogy Európában ott a legalacsonyabb a beoltottak aránya. A brit hatóságok ezért az oltási program felgyorsításán dolgoznak, továbbra is elsősorban az idősekre, a kisgyermekekre, illetve a krónikus elhízástól, cukorbetegségtől, egyéb kóros tünetektől szenvedőkre koncentrálnak. A H1N1 2009. áprilisi felbukkanása óta 18 ezer emberéletet követelt, amit össze sem lehet venni egy normál influenzaszezon átlagosan félmillió halálos áldozatával.