A fogorvosok jellemzően a világ legnagyobb fogászati cégeinek teljesítményét követik annak érdekében, hogy tájékozódjanak az új termékekről és a befektetési lehetőségekről. Ebben az évben minden szem a negyedéves eredményeket figyelte abban a reményben, hogy sikerül túllendülni a legnagyobb válságon, amely eddig a fogászati ágazatot érintette. A harmadik negyedév eredményei bizakodásra adnak okot, ugyanakkor számos megválaszolandó kérdést és bizonytalanságot is mutatnak.
Visszatérés a választható (nem sürgősségi) fogászati kezelésekhez – ez volt az ún. „take-home message” az amerikai Henry Schein harmadik negyedéves eredményeiből. Steven Paladino, alelnök és pénzügyi vezérigazgató egy internetes közvetítésben elmondta, hogy az egyéni védőeszközök (PPE) és más, a COVID-19-hez kapcsolódó termékek értékesítése jelentette a vállalat fogászati üzletágának szinte teljes növekedését.
A fogászati értékesítés 6,7% -kal nőtt az előző évhez képest. Stanley Bergman, vezérigazgató és az igazgatóság elnöke elmondta, hogy ez a növekedés az egyéni védőeszközök értékesítésének tudható be, amely most olyan termékeket tartalmaz, mint a tesztkészletek és a hőmérők. A fogászati PPE eladások 130,0% -kal növekedtek a negyedévben, és ez hozzájárult ahhoz, hogy Észak-Amerikában 8,1% -kal, nemzetközi szinten pedig 11,1% -kal növekedjen a fogászati termékek általános értékesítése. A speciális fogászati termékek értékesítése, beleértve az implantológiára, endodonciára és fogszabályozásra szánt termékeket is, Észak-Amerikában 18,0% -kal, nemzetközi szinten pedig 6,5% -kal nőtt.
Bergman elmondta, hogy az eladások nőttek az Egyesült Államokban és Kanadában, valamint az európai piacokon, például Franciaországban és Olaszországban, de az Egyesült Királyságban nem, és hogy Kínában, Ausztráliában, Új-Zélandon és Brazíliában az értékesítés nagyrészt visszatért a pandémiát megelőző szintre.
Tehát hol tartunk jelenleg? – kérdezte Bergman. Megjegyezte, hogy a betegek az egyre növekvő fertőzések ellenére Észak-Amerikában és Európában továbbra is látogatják fogorvosukat. „Ez nagyon biztató, és teljesen más, mint áprilisban” – mondta.
Helyreálló piacok a Straumann Group számára
A Straumann-csoport harmadik negyedéves eredményei azt mutatták, hogy a fogászati értékesítés erősebb volt azokban az országokban, ahol alacsonyabb a SARS-CoV-2 fertőzési aránya. A Straumann számára az ázsiai – csendes-óceáni térség teljesített a legjobban, ezt követi Észak-Amerika, valamint Európa, a Közel-Kelet és Afrika (EMEA) régió. A társaság bevétele Latin-Amerikában 4,5% -kal csökken évről évre.
A kínai, ausztráliai és új-zélandi értékesítések 11% -os organikus árbevétel-növekedést jelentettek az ázsiai – csendes-óceáni térségben, Tajvanon a vállalat termékei iránti kereslet továbbra is erős. Latin-Amerikában – ahol sok fogorvosi rendelő júliusig vagy akár szeptember végéig zárva maradt – a Straumann csak Argentínában és Chilében érte el a bevétel növekedését.
Elemzőkkel egyeztetve a Straumann vezérigazgatója, Guillaume Daniellot elmondta, hogy a klinikák többsége kinyitott, de a SARS-CoV-2 járványnak megfékezését célzó egészségügyi intézkedések jelentősen megnőttek – különösen az EMEA régióban.
Straumann csoport az értékesítés 8% -os növekedéséről számolt be, de megjegyezte, hogy az elkövetkező hónapok számos bizonytalanságot mutatnak. „Észak-Amerikában a helyzet még mindig kissé kihívást jelent” – magyarázta Daniellot. „Latin-Amerika kezd feljönni, míg az ázsiai – csendes-óceáni térség még mindig nagyon jól működik. A praxisok ott szigorúan végrehajtják a biztonsági intézkedéseket, és a betegek áramlása jelenleg még mindig elég jó. De nem tudjuk, hogy így marad-e, ha újjáéled a járvány. ”
Az Align Technology és a Dentsply Sirona is bizonytalan
Nem világos, hogy a pandémia hogyan fogja befolyásolni a fogászati világpiacokat az elkövetkező negyedévben és azon túl, és ez mint egy figyelmeztetés kíséri a fogászat harmadik negyedéves eredményeit. Az Align Technology csaknem félmillió Invisalign-esetről számolt be a harmadik negyedévben. Joseph M. Hogan vezérigazgató azonban elismerte, hogy nehéz számszerűsíteni, mennyi fennmaradt kereslet maradt.
Az Egyesült Államokban a világjárvány kezdete óta tartó heti fogorvos-felmérésében a Baird Equity Research megállapította, hogy a betegek mennyisége 20,7% -kal alacsonyabb, mint egy évvel korábban, és ez októberben folyamatos csökkenést jelent az augusztusi és a szeptemberi felmérés eredményeiből kiindulva.
Amikor bejelentette az amerikai székhelyű Dentsply Sirona harmadik negyedéves teljesítményét, Don Casey vezérigazgató rámutatott, hogy a vállalat számos olyan strukturális változást hajtott végre, amelyek célja a cég teljesítményének hosszú távú javítása. „Bár biztatóan javult az üzleti trendek növekedése a negyedév során, a kilátások továbbra is bizonytalanok, mivel a világjárvány második hulláma a világ különböző országait más és más módon érinti” – kommentálta.