Szülők szólalnak fel az egészségtelen ételek és italok megállítása érdekében: a gyermek-karakterek eltávolítása azonnal és teljeskörűen szükséges.
A résztvevők több mint 80% -a egyetértett abban, hogy a szórakoztató gyermek-karakterek nem kerülhetnek édességek és snackek csomagolására vásárlás ösztönzése céljából. 10-ből kilenc azt mondta, hogy használatuk miatt gyermekeik egészségtelen termékeket kérnek vagy próbálnak “kicsalni” tőlük. Ezenkívül a megkérdezettek 68%-a számolt be arról, hogy a gyermek-karakterek használata megnehezíti gyermekeik egészséges táplálkozását.

Zavarják és aláássák a tudatos táplálkozást
Ennek alapja a gyermekek élelmezési kampánya és az Élelmiszer-aktív kutatás 942 szülőnél végzett felmérése. Ezt a Guy és a St Thomas Jótékonysági szervezet is támogatta. A szülők világosan fogalmaztak. Legyen szó a Peppa Pig vagy a Paw Patrol, a Disney vagy a Star Wars saját rajzfilm-kabaláiról, nincs helyük az egészségtelen ételek és italok csomagolásán”- mondta Barbara Crowther, a Gyermek-ételek kampányának koordinátora.

“Zavarják és aláássák a szülők törekvését abban, hogy megpróbáljanak egészséges táplálkozást kialakítani családjuknak, valamint szükségtelen feszültséget okoznak.

„Bár néhány szupermarketekben előrelépés történt a reggeli gabonapelyhek terén, ez nem elég. Felhívjuk a kormányt, hogy vegyen fontolóra olyan rendeleteket, amelyek kizárólag egészségesebb ételekre és italokra korlátoznák ezen karakterek felhasználását. ”

Szabályozási hiányosságok
Sok résztvevő szerint a karakterek használata a legerősebb marketing eszköz a gyermekek figyelmének felkeltésére. Ez bizonyos termékek vagy márkák felé ösztönözheti őket, és következésképpen elterelheti a szülőként tett döntéseiket. Jelenleg az Egyesült Királyságban a reklámjogszabályok tiltják a rajzfilmfigurák és hírességek használatát magas zsírtartalmú, só- és cukortartalmú termékek (HFSS) forgalmazásakor.

A kampánycsoport szerint azonban van egy kulcsfontosságú kiskapu, ami azt jelenti, hogy nem minden terméket szabályoznak azonos módon. 2019-ben a Action on Sugar and Salt a gyermekek élelmezési kampányával végzett kutatást. Kiderült, hogy 250 rajzfilm-animációkkal ellátott élelmiszer- és italtermék magas zsírtartalommal, telített zsírtartalommal, cukorral és / vagy sóval rendelkezik. Ez év elején a Lidl és az Asda a Tescoval és a Sainsbury-vel együtt fogtak össze azzal, hogy eltávolították a gyerekek karaktereit a magas cukortartalmú gabonakészítményekről.

Gaby Bissett
Forrás: Dentistry.co.uk