A fogorvosi praxis során nagyon fontos szerepe van a kommunikációnak, illetve annak, hogy mennyire találjuk meg minden egyes páciens esetében azt a nyelvet, amelyet ő maga a leginkább ért.

Egy páciens esetében fontos tudni, hogy őt magát mi motiválja leginkább a kezelésekben, miért jön fogorvoshoz, miben bízik, és mire számít. Ha ezt kiderítjük, és ennek megfelelően állunk hozzá és beszélgetünk vele, akkor legközelebb is hozzánk fog jönni, nem keres magának másik rendelőt.

A megfelelő kommunikációnak azonban már a recepciónál el kell kezdődnie, ha ugyanis ott nem megfelelő hozzáállást tapasztal a beteg, akkor a rendelőbe már negatív tapasztalatokkal lép be, és nehezebb dolgunk lesz helyreállítani a megfelelő kapcsolatot. Az a jó, ha a páciens rögtön azt érzi, hogy egy hullámhosszon van a rendelő munkatársaival, és mindenki tökéletesen érti, mi is a problémája, és milyen szolgáltatást szeretne kapni. Ha így érez, legközelebb is minket választ. Végtére is az ember, étterembe sem úgy megy, hogy melyik van a legközelebb, és ez nincs másképp a fogorvosválasztás során sem.

Forrás: medipress.hu