Fogvesztés esetén az egyik legfontosabb cél a foggyökér csontos ágyának megőrzése, ezáltal előteremtve a későbbi sikeres implantáció lehetőségét. Az alveolust ezért gyakran stabilizálják kiterjedt augmentáció segítségével. A foghúzásokat követő állandó bakteriális fertőzések viszont veszélyeztethetik az augmentáció és a kezelés sikerét is.

Ma, az új HELBO kezelési módszer elősegíti az augmentáció sikerességét, hiszen lecsökkenti a biofilm fertőzését okozó patogén baktériumok számát, több mint kilencvenkilenc százalékkal-bármiféle ismert mellékhatás nélkül!

Az eljárás folyamán a mikroorganizmusokat egy speciális festőoldat (HELBO®Blue Photosensitizer) segítségével megfestették, és egy jellegzetes hullámhosszúságú és fényerősségű lézerfényre érzékennyé tették őket. Ezek után egy nem termikus és alacsony intenzitású lézerrel (HELBO®Thera Lite Laser) ezen a hullámhosszon gerjesztették a megjelölt mikroorganizmusokat.

A lézerfény hatására igen magas reakcióképességű oxigén singlet képződött, ami oxidálta a baktérium membránjának lipidrétegét, így pusztítva el a fertőző baktériumot a lehető legrövidebb idő alatt. Az augmentáció behelyezése ezután biztosabb módon történhet.

A HELBO kezelési módszer, ami egy egyedi produktum és kezelési elv, tudományosan igazolt több különböző tanulmány segítségével.

Például Dr. Torsten Conrad, szájsebész, a tudományok doktora bebizonyította, hogy a HALBO módszer megfelelő használata a fogeltávolítás utáni alveolus disinfekcióra augmentáció előtt jelentős eredményekkel jár: a doktor által kezelt 121 betegből, 117 nem számolt be postoperatív fájdalomról, de ami még ennél is biztatóbb eredmény, hogy a postoperatív fertőzési ráta értéke nulla százalékra csökkent.