[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_text _builder_version=”4.4.1″ text_font=”|700|||||||” text_font_size=”16px”]
Mit gondolsz mi az a személyes jövedelem, amelyet rendelőtulajdonosként szeretnél hazavinni a hó végén? Mi az, amit mérlegre téve a szaktudásoddal, a felelősséggel és kockázattal, amit vállalsz, reális kompenzációt jelentene?
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_text _builder_version=”4.4.7″]
Bármi is ez az összeg írd le egy papírra, és amikor az év végén megcsinálod a pénzügyi és stratégiai tervezésed ebből indulj ki! Mert ugye csinálsz minden évben pénzügyi tervezést, igaz?
A pénzügyi tervezés a vállalkozói tevékenységünk egyik legalapvetőbb folyamata. Egy precíz, teljest fókuszt és némi időt igénylő folyamat, melyben végiggondoljuk az előttünk álló időszakot, beárazzuk a fix költségeinket és megbecsüljük a várható bevételeinket. A legjobb, ha elvonulunk 1-2 napra, teljes zavartalanságot biztosítunk magunknak és csak úgy fogunk hozzá.
A pénzügyi tervezésünk ad választ arra, hogy mikor vehetünk fel embert, mikor hajthatunk végre beruházást, mikor mehetünk szabadságra, hogyan nyissuk a műszakokat, milyen fizetéseket adjunk és mennyi maradjon nekünk a hó végén stb.
Legtöbben a folyamatot a bevételek és a költségek meghatározásánál kezdik és a profitot – azaz, hogy mennyi marad nekem a hó végén, egy következményként tekintik. Mi lenne azonban, ha visszafele bicikliznénk, és visszafelé bontanánk a folyamatot? Mi lenne, ha a bevételeimet és a kiadásaimat egy elvárt profit köré építeném ki, ezzel a költségek és a bevételek a személyes életemhez elvárt jövedelem következménye lenne nem pedig fordítva? Ez a tudatos pénzügyi tervezés első lépése… Tedd tehát a következőt:
- Döntsd el, mennyit szeretnél keresni.
- Mérd fel a fix költségeidet és add hozzá az elvárt profitod.
- Számold ki, hogy az elvárt profitod kitermeléséhez mekkora bevételt kell generálni.
- Számold ki, hogy ez a generált bevétel hogyan alakítja a változó költségeidet. (anyagköltség, laborköltség, orvos százalékok) és találd meg az egyensúlyi pontot, ahol a változó költségek után is megmarad az elvárt profit.
- Nézd meg, hogy ehhez a bevételhez hány kezelés start kell.
- Hagyj ki helyet a naptáradban annyi konzultációnak, amennyi kiszolgálja a kezelés start igényed és töltsd fel azokat.
A tudatos pénzügyi tervezés és abból következő tudatos naptártervezés fog eljuttatni oda, hogy nem darálod szét magad hosszú munkaórákon keresztül lényegi bevétel növekedés nélkül. Nem fogod ki a szelet a vitorládból azzal, hogy egy új páciensnek (potenciális X százezer forintnak) azt kell mond, hogy egy hónap múlva tudtok csak találkozni, ezzel megkockáztatva, hogy valaki más lesz a fogorvosa.
Játssz el a számokkal, tedd tudatossá a vállalkozásod és ne hagyd hogy a bevétel/kiadás kettős következményeiben élj, inkább fordíts meg a folyamatot és aludj nyugodtan minden éjjel.
Máté Zoltán
Dental Menedzser
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_cta title=”Ossza meg véleményét!” button_url=”https://www.facebook.com/dentalpress” button_text=”Hozzászólok” _builder_version=”4.4.1″ custom_button=”on” button_text_size=”16px” link_option_url_new_window=”on”]
A DENTAL.HU a fogászati szakma portálja.
Az Ön véleménye, hozzászólása, aktivitása legalább olyan fontos, mint a cikk, amit elolvasott. Ossza meg a cikket ismerőseivel vagy szóljon hozzá, mondja el véleményét a Facebook oldalunkon.
[/et_pb_cta][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]