• Cikkarchívum
    • Általános fogászat
    • COVID-19
    • Endodontia
    • Esztétika
    • Fogtechnika
    • Orthodontia
    • Lézer technológia
    • Implantológia
    • Parodontológia
    • Praxismenedzsment
    • Protetika
    • Szájhigiénia
    • DNEWS
  • Apróhirdetés
    • Apróhirdetések
    • Hirdetés feladása
  • Webshop
  • Rendezvények
    • Upgrade Congress 2023
    • Dental World 2023
  • Médiaajánló
    • Média ajánló
    • Dental Press Media offers
  • Kapcsolat
Nincs találat
Összes találat

Nincsenek termékek a kosárban.

Dental.hu
  • Szakmai Hírek
  • Endodontia
  • Esztétika
  • Implantológia
  • Orthodontia
  • Szájhigiénia
  • Fogtechnika
  • E-JOURNAL
  • Videótár
  • Szakmai Hírek
  • Endodontia
  • Esztétika
  • Implantológia
  • Orthodontia
  • Szájhigiénia
  • Fogtechnika
  • E-JOURNAL
  • Videótár
Nincs találat
Összes találat
Dental.hu
Nincs találat
Összes találat
Főoldal Branded content

Praxismenedzsment szerepe egy sikeres rendelő életében

2020-07-23
Branded content, Praxismenedzsment
Olvasási idő: 7 perc
Praxismenedzsment szerepe egy sikeres rendelő életében
Megosztom FacebookonMegosztom LinkedinenElküldöm emailben

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_text _builder_version=”4.5.1″ text_font=”|700|||||||” text_font_size=”16px”]

Cikksorozatom első részében a praxismenedzsment jelentőségét, alapvető funkcióit, a menedzser feladatait, kötelezettségeit és a sikerhez vezető útban betöltött szerepét fogom kifejteni. Teszem mindezt azzal a céllal, hogy röviddel a járvány után már mindenki ezen információk birtokában hozhassa meg döntéseit, alakíthassa át a praxisát, folytathassa zavartalanul tevékenységét.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_text _builder_version=”4.5.1″]

Szerencsésnek mondhatom magam, mivel a rendelők életében én mindig külsősként jelenek meg, így objektíven, viszonylag rövid időn belül fel tudom mérni a praxis jelenlegi állapotát, és hatékonyan tudom segíteni a szükséges területek fejlesztését, adott esetben új folyamatok kialakítását. Ezekből pedig az utóbbi időben akad bőven a praxisok életében. Mindez új feladat és új helyzet elé állítja őket, melyet már nem lehet “egykezes” irányítással sikeresen véghez vinni.

Minden olyan rendelőnek, ahol több szék működik, ezáltal több alkalmazott is dolgozik, elengedhetetlen egy mindezen területeket és folyamatokat összefogó és koordináló személy jelenléte. Sebtében jegyzem meg, hogy ez a személy és feladatai nem keverendő össze a vezető fogorvossal, akinek elsősorban a szakmai irányítás a feladata, és nem lehet egy kalap alá venni a vezető asszisztenssel sem, akinek szintén szakmai irányítással kapcsolatos teendői vannak. És mindezeken túlmenően a recepció vezetőjével sem vonhatjuk össze ezt a pozíciót, hacsak nem akarunk többet kipréselni egy kollégából, mint amire képes és hajlandó, és amivel terhelhető. A recepción dolgozó kollégák és feladatok felügyelése, koordinálása és támogatása legalább akkora szeletet ölel fel a torta egészéből, mint a vezető orvosé vagy asszisztensé. Szóval a praxismenedzsment egy mindezekkel szorosan együttműködő, mégis elkülönülő terület, melyet önállóan kell kezelni, mert csak így működhet sikeresen, ami egyben a rendelő sikerét is eredményezi.  

A praxismenedzsment kialakítására több lehetőség is nyitva áll az egyes rendelők számára. Vagy saját menedzsert vesz föl, és teljes munkaidőben alkalmazza, vagy külsős szakember segítségét veszi igénybe. Hogy melyik mellett dönt, azt nagyon sok tényező befolyásolja, ezért ennek eldöntésénél célszerű egy szakember segítségét kérni. Az Ő segítségével egy kisebb átvilágítást kell végezni, mely egyben rámutathat esetleges folyamatbeli hibákra, hiányosságokra, továbbá ezen eljárás végeztével egyértelmű válasz fog születni arra vonatkozóan, hogy a rendelő számára melyik verzió jelenti a leghatékonyabb megoldást.

Bár jómagam külsősként veszek részt a rendelőkkel való együttműködésben, de azt gondolom két dolog mindkét alkalmazási formánál alapvető értékrend kell legyen egy praxismenedzsernél. A rendelőknél szükséges feladatok elvégzésénél, folyamatok kialakításánál legjobb tudása szerint kell eljárnia, és annak gyakorlati megvalósításában tevékenyen részt kell vennie.

A mai gyorsan változó jogi és gazdasági környezet megköveteli azt, hogy tevékenyen segítsük a rendelők életét. Messzemenőkig kevés segítség egy rendelő számára, ha a felmérést követően kézhez kap egy vaskos tanulmányt és javaslat listát. Ezen listán szereplő pontok, megvalósítandó feladatok egy részével a rendelők a felméréstől függetlenül tisztában vannak, viszont a megvalósításuk nem véletlenül nem történt meg eddig. Ezen teendők kivitelezése eddig is akadályokba ütközött, mely akadály adódhat pusztán időhiányból, de az esetek jelentős részében a szakmai kompetencia hiányáról van szó. Ezt a szakmai űrt kell kitöltenie a praxismenedzsernek.

Ezen személy  feladatai, tennivalói szerteágazóak lehetnek, de azt előljáróban szeretném megjegyezni, hogy egyazon kollégára nem lehet minden feladatot rátolni.  Vagyis nem írhat szerződést, nem készíthet honlapot, nem könyvelhet, viszont felügyelheti és koordinálhatja ezeket. De vegyük szépen sorjába, hogy miben is tud hatékonyan részt venni egy praxismenedzser. A teljesség igénye nélkül igyekszem sorra venni valamennyit, természetesen a fontossági sorrendet a rendelő helyzete határozza meg. 

Első és talán legfontosabb feladat – hiszen ennek eredményeként határozhatóak meg a teendők – a rendelő folyamatainak, rendszereinek felmérése. Értem ezalatt a pénzügyi, gazdasági, hatósági, humánügyi, jogi, marketing és informatikai folyamatok és rendszerek feltérképezését. Az átfogó kép megalkotását követően a feltárt hiányosságoknak függvényében kell meghatározni a feladatokat, annak felelősét és határidőket rendelni hozzájuk. Az egyes területeken elvégzendő feladatokról röviden egy – két gondolat, melyek részletesen a cikksorozat további részeiben lesznek kibontva.

Pénzügyi feladatok között kulcsfontosságú kialakítani egy olyan rendszert, amely naprakészen mutatja a vállalkozás bevételeit és kiadásait költséghelyenként. Vagyis ha a rendelő tulajdonosa kíváncsi arra, hogy május hónapban mennyi volt az anyagköltsége, bérköltsége, postaköltsége vagy mennyit költött tisztítószerekre, biztosításra, akkor ezt az adatot forintra pontosan prezentálni tudjuk felé két percen belül. Ezzel egy olyan pénzügyi kontroll kerül a tulajdonos kezébe, melynek segítségével akár komoly költségcsökkentés érhető el. Ennek eredményeként a praxis tartalékot képezhet nehezebb időszakokra vagy akár komoly fejlesztések alapjait teremtheti meg. 

A pénzügyhöz szorosan kapcsolódó gazdasági fejezet legfontosabb része a könyvelésügy rendezetté tétele. Számlák pontos kiállítása, felvezetése, könyvelésre juttatása, a könyvelővel való rendszeres konzultáció a vállalkozás eredményessége érdekében. 

Hatósági teendők alatt a törvényi szabályozások kialakítását és betartását kell értenünk, melyből az utóbbi időben bőven kijutott az egészségügyi praxisoknak, ha csak másra nem gondolunk, mint az EESZT rendszerének és az on-line számlázásnak a bevezetése. Ezek időben történő, pontos bevezetése, a kollégák felé történő kommunikálása és elsajátításuk betanítása egy viszonylag időigényes teendő, de elengedhetetlen. Ha a kezdeteknél kellő időt biztosítunk erre, akkor az hosszútávon meghálálja magát. 

Humánügyi rész esetében mindenképpen szükséges áttekinteni a kollégák foglalkoztatási formájához kapcsolódó dokumentumokat (munkaszerződés, munkaköri leírás, közreműködői szerződés), tekintettel a folyamatosan változó, szigorú jogszabályok betartására.

A marketing feladatok legfontosabbika a folyamatos on-line jelenlét kialakítása és fenntartása. Az én javaslatom a partner praxisaim felé az volt az elmúlt időszakban, hogy a pandémia alatt is amennyire csak lehetséges tartsák fenn az on-line jelenlétet, mert ez erősíti a praxis stabil jelenlétét a piacon. Az átgondoltan felépített marketing igen sok pácienst hozhat a rendelőnek. Ez a terület kiemelten fontos szerepet kell, hogy kapjon az elkövetkezendő időszakban, amikor is a piac egy igen jelentős átalakulása figyelhető majd meg, mely filmnek az első kockái már pörögnek.

A jogi terület teendői  a meglévő együttműködési szerződések felülvizsgálatát, esetleges hiány esetén kialakítását kell értenünk. Ez igen széles spektrumot ölelhet fel, értve ezalatt a munka-, közreműködői-, beszállítói-, bérleti-, jogdíj szerződéseket. Ezen résznél jogi szakember igénybevétele elengedhetetlen, s ha egy mód van rá az adott területre szakosodott ügyvédet ajánlatos választani.

Informatikai modulnál hárul talán az egyik legnehezebb feladat a rendelőre. Kiválasztani egy olyan programot, amely minden tekintetben megfelel a jogszabályi előírásoknak, kellően támogatja a rendelői tevékenységet, elsajátítása könnyű a felhasználóbarát kialakítás miatt. Fontos szem előtt tartani, hogy nem informatikusok fogják használni, és a rendelő napi, zavartalan működését biztosítani kell, a rendszer bevezetése miatti hosszú kiesés nem megengedhető.

A fönt, röviden említett egyes fejezetek részletes kibontásával igyekszem segíteni a praxisok döntési folyamatait. Az ezekhez kapcsolódó írások rövidesen elérhetőek lesznek.  

Korpai Erika 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_cta title=”Ossza meg véleményét!” button_url=”https://www.facebook.com/dentalpress” button_text=”Hozzászólok” _builder_version=”4.4.1″ custom_button=”on” button_text_size=”16px” link_option_url_new_window=”on”]

A DENTAL.HU a fogászati szakma portálja.

Az Ön véleménye, hozzászólása, aktivitása legalább olyan fontos, mint a cikk, amit elolvasott. Ossza meg a cikket ismerőseivel vagy szóljon hozzá, mondja el véleményét a Facebook oldalunkon.

[/et_pb_cta][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Előző cikk

Praxismenedzsment – Pénzügyi tervezés

Következő cikk

Hogyan veszítsünk el egy pácienst 10 másodperc alatt?

TOVÁBBI CIKKEK

Cochrane: az e-cigarettával könnyebb a leszokás?

Cochrane: az e-cigarettával könnyebb a leszokás?

2023-07-25
0

Egyre biztosabbnak tűnik, hogy az elektronikus cigaretták használata hatékonyabb a leszokástámogatásban, mint a hagyományos nikotinpótló módszerek – hangzott el 2023....

Új eredmények: a dohányzással összefüggésbe hozható hospitalizáció alakulása a hevített dohánytechnológia megjelenése előtt és után

Új eredmények: a dohányzással összefüggésbe hozható hospitalizáció alakulása a hevített dohánytechnológia megjelenése előtt és után

2023-04-13
0

A füstmentes dohányhevítő rendszer (HTP) először 2014-ben Japánban vált elérhetővé a dohányzók számára. Jelenleg már a világ több, mint 50...

Vezesd át cégedet a XXI. századba a Pi Dental START programjával

Vezesd át cégedet a XXI. századba a Pi Dental START programjával

2023-02-16
0

  Most kamatmentes részletfizetésre elviheted saját marógépedet. akár 12% kezdő részlettel, akár 36 hónap futamidővel, Nincs maradványérték az utolsó részlet...

Képviselhet hozzáadott értéket egy generikum?

Képviselhet hozzáadott értéket egy generikum?

2023-02-14
0

  „A penicillint senki sem találhatta fel, mert végtelen idők előtt a természet és egy bizonyos penész már előállította… Nem,...

Innovatív fogászati rendelőé az év egészségügyi honlapja

Innovatív fogászati rendelőé az év egészségügyi honlapja

2023-02-07
0

A budapesti MindentMent Fogászati Rendelőhálózat nyerte az egészségügyi kategória fődíját a 21. alkalommal megrendezett Az Év Honlapja pályázaton. A rendelő...

A fogorvoslás története

A fogorvoslás története

2023-01-24
0

Szakmai rejtvényünkben a fogászat történetének további részleteire és egy hazai vonatkozású érdekességre is fény derül. A rejtvény megfejtésében a Richter...

Továbbiak betöltése
Következő cikk
Hogyan veszítsünk el egy pácienst 10 másodperc alatt?

Hogyan veszítsünk el egy pácienst 10 másodperc alatt?

„Eredendő célom az volt, hogy elterjesszem Hasund kezelési rendszerét hazánkban…”

„Eredendő célom az volt, hogy elterjesszem Hasund kezelési rendszerét hazánkban...”

Mennyire drága a nem túl drága?

Mennyire drága a nem túl drága?

PRÉMIUM TARTALMAKHOZ

OLVASTA MÁR?

Úgy gondolom, hogy a digitális fejlődés nem helyettesíti a fogtechnikust a fogorvossal

Úgy gondolom, hogy a digitális fejlődés nem helyettesíti a fogtechnikust a fogorvossal

2023-09-25
Gyorsított polikromatikus IV. osztályú restaurálás

Gyorsított polikromatikus IV. osztályú restaurálás

2023-09-20
A PRF egyszerű és autológ technika, mely segít a sebészeknek a korai sebgyógyulás javításában

A PRF egyszerű és autológ technika, mely segít a sebészeknek a korai sebgyógyulás javításában

2023-09-18
Formlabs Automation Ecosystem

Formlabs Automation Ecosystem

2023-09-15
Intra- és intervizsgálói megbízhatóság a parodontitis osztályozásában a parodontális betegségek 2018-as osztályozása szerint

Intra- és intervizsgálói megbízhatóság a parodontitis osztályozásában a parodontális betegségek 2018-as osztályozása szerint

2023-09-13
A szájvíz felfedheti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát

A szájvíz felfedheti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát

2023-09-12

Upgrade Congress

Dental World

APRÓ

  • Fogorvos állás-Budapest XV. kerület
    Fogorvosi állás – Budapesten XV. kerületi fogászat csapata várja új fogorvos Kollégáját! Családias légkörű, két évtizede működő, nagy pácientúrával rendelkező…

    [Több]

  • Fogorvosi állás
    Neak- és magánrendelésre keresünk kiemelkedő felszereltségű rendelőnkbe tartós helyettesítésre általános fogorvost. Lehet pályakezdő is. A rendelés helyszíne: Kalocsa és Miske.…

    [Több]

WEBSHOP AJÁNLÓ

  • Fogtechnika éves előfizetés 10 000 Ft
  • Dental Magazinok éves előfizetés 41 000 Ft 23 500 Ft
  • Gengigel Prof 34 990 Ft

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

VÁLOGASSON!

  • Akciós termékek (14)
  • Egyéb (5)
  • Fogkefék, Fogkrémek (11)
    • Emmi-Dent fogkefe, fogkrém (9)
    • Megasonex fogkefe (2)
  • Gengigel (6)
  • Könyvek, Újságok (38)
    • Éves újság előfizetések (4)
    • Szakkönyvek (30)
    • Szaklapok (4)
  • Naptár (1)
  • Pólók humoros felirattal (4)

Impresszum

Kiadja: DP Hungary Kft.
1012 Budapest, Kuny Domokos utca 9.
Telefon: +36 30 472 0030, 06-1-793-1874
E-mail: info@dental.hu,
Cégjegyzék szám: 01 09 679976

Felelős kiadó: Nagy Erika
Szerkesztőségi titkár: Bárdos Veronika
Tördelő szerkesztő: Sárközi András
Szakmai tartalom felelős: Dr. Riba Magdolna

IMPRESSZUM

Kiadja: DP Hungary Kft.
1012 Budapest, Kuny Domokos utca 9.
Telefon: +36 30 472 0030, 06-1-793-1874
E-mail: info@dental.hu,
Cégjegyzék szám: 01 09 679976

Felelős kiadó: Nagy Erika
Szerkesztőségi titkár: Bárdos Veronika
Tördelő szerkesztő: Sárközi András
Szakmai tartalom felelős: Dr. Riba Magdolna

Olvasta már?

  • Úgy gondolom, hogy a digitális fejlődés nem helyettesíti a fogtechnikust a fogorvossal
  • Mitől más a dohányhevítéssel keletkező aeroszol, mint a cigarettafüst?
  • Gyorsított polikromatikus IV. osztályú restaurálás
  • A PRF egyszerű és autológ technika, mely segít a sebészeknek a korai sebgyógyulás javításában
  • Formlabs Automation Ecosystem

KÖZLEMÉNYEK

ÁSZF | Adatvédelem

Dental.hu © 2022

Nincs találat
Összes találat
  • Kapcsolat
  • Webshop
  • Apróhirdetések
  • UPGRADE CONGRESS 2023
  • DENTAL WORLD 2023
  • Cikkek
    • Általános fogászat
    • Digitális fogászat
    • Endodontia
    • Esztétika
    • Fogtechnika
    • Implantológia
    • Lézer technológia
    • Orthodontia
    • Parodontológia
    • Praxismenedzsment
    • Protetika
    • Szájhigiénia
    • Szakmai Hírek
    • COVID-19

Dental.hu © 2022

  • Belépés
Elfelejtett jelszó?
Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.