Pár szóban két ünnep közti nyitvatartásról…

Pár szóban két ünnep közti nyitvatartásról…

Rengeteg ütköző érdek és akár belső konfliktus is megnehezíti a döntést a két ünnep közti nyitva tartásról. Anyagi érdekek (idén kiegészülve a koronavírus miatt kiesett hónapok kompenzálásával), a munka-magánélet egyensúlya, segítő szándék a karácsonykor pórul járt páciensek felé… Ha kinyittok, de nincs páciens, és üresben pörögnek az órabérek, az is rossz, de ha nem nyittok ki és nem realizáltok semmilyen bevételt 4 napig, az is… Mi a helyes megoldás?

Karányonyi nyitva tartás – 2020 különkiadás

A járvány miatt a kérdés idén új érveket és ellenérveket is megismertetett velünk. A nyitva tartás mellett szól az, hogy tavasszal a fogászatok többségének nullához közeli bevétele volt hónapokig. Szeptember-októberben ugyan többnyire erős hónapot zártak a rendelők, de persze a járvány miatti kiesést messze nem tudták kompenzálni. Ezért érthető a tulajdonosi kör azon igénye, hogy minden lehetőséget megragadjanak egy kicsivel több forgalom generálására.

Másfelől látni kell, hogy a két ünnep közötti munka alapvetően kétfajta páciensbázisra épít. Egyik értelemszerűen az akut esetek csoportja, a másik pedig az ünnepekre hazatérő, egyébként külföldön dolgozó magyaroké, akik kihasználva az ünnep adta lehetőséget, akár fajsúlyosabb kezelésekbe is belevágnának az itthon töltött napok alatt. Ez utóbbi csoporttal most csak nagyon korlátozottan számolhatunk a majdnem általános karanténkötelezettség miatt. Tehát nagyjából az akut páciensekre építhetünk, és azokra a kevesekre, akik kifejezetten ebben az időszakban tudnak csak időt szakítani a fogaikra.

Ezeket vedd figyelembe, mielőtt döntesz!

  1. Az orvos érdeke -> Szeretne dolgozni és pénzt keresni? Esetleg nem szereti a karácsonyt és szívesen dolgozna inkább? Vagy hallani sem akar a rendelőről december 23. és január 4. között?
  2. Az asszisztensed érdeke -> Szeretne dolgozni és pénzt keresni vagy teljesen elzárkózik, esetleg nem is lesz a városban az ünnepek alatt? Ne feledjük, hogy nekik általában kevésbé éri meg végigcsinálni egy műszak miatt megszakítani a pihenést, mint egy orvosnak.
  3. A menedzsment anyagi érdeke -> Ha idén a zárva tartást választjátok, az 4 teljes munkanapnyi kiesést jelent a rendelő forgalmából, ami idén valószínűleg amúgy sem döntöget rekordokat. Hagyjuk ezt az évet már elúszni, vagy húzzuk meg még kicsit a végét?
  4. A menedzsment humánpolitikai érdeke -> A várható többletbevétel megéri azt a kockázatot, hogy jövőre az asszisztensünk talán olyan rendelőben szeretne inkább dolgozni, ahol a téli szünet szent és sérthetetlen?
  5. A legjobb kimenetelben rejlő lehetőségek -> Milyen kezeléseket tudnátok elvégezni ez alatt az idő alatt? Lenne olyan orvosod, aki csiszolna, implantálna? Lesz nyitva fogtechnika? Az implantátum-forgalmazó vállal kiszállítást?
  6. A páciensekben rejlő lehetőségek -> Számíthatok bárkire, aki nem akut eset? Megéri sürgősségi kezelések miatt nyitva lenni? Megéri feláldozni a családommal töltött időmet, hogy a hivatásomnak élve segíthessek a pácienseknek?

Mit tegyek?

  • Monitorozd a csapatod hozzáállását!
  • Monitorozd a pácienseid hozzáállását!
  • Monitorozd a kapcsolt szolgáltatók lehetőségeit!

És végül a legfontosabb: bármi is lesz a stratégiád, azt jó előre beszéld meg az érintettekkel annak minden feltételével együtt. Többletbérezés, kompenzáció, milyen, rég halogatott feladatokat csinálhatnak az asszisztensek, ha épp nem jön be páciens, hány időpontnál tartotok már meg egy műszakot, vállal-e valaki ügyeletet? Mindezt pedig kommunikáld a csapatod és a pácienseid felé is!

 

Máté Zoltán
Dental Menedzser

Szabad hirdetés

Dental World Digital

APRÓ

WEBSHOP ajánló