Egy hím oroszlán lett a világ első állata, amely az NHS klinikusai által kifejlesztett érzéstelenítő eszközzel fogászati műtéten esett át. Az oroszlánon – amely a skóciai West Calderben található Five Sisters állatkertben él – a Dentalvets klinikai igazgatója, Susan Thorne végzett gyökérkezelést. A Safira nevű orvosi eszközt a norfolki The Queen Elizabeth Hospital aneszteziológus tanácsadói alkották és fejlesztették ki.

A Medovate orvostechnikai eszközgyártó céggel együttműködve a cél az volt, hogy a regionális érzéstelenítést autonómabbá tegyék a klinikusok számára – és biztonságosabbá a betegek számára. A regionális érzéstelenítés az állatgyógyászatban és a fogászati sebészetben is számos okból alkalmazott, alapvető fontosságú része az állatok ellátásának.

Rossz bánásmód a cirkuszban

Adele Copland a Five Sisters Zoo műveleti felügyelője. A következőket mondta: “A Five Sisters Állatkertben igyekszünk a lehető legjobb ellátást nyújtani mentett oroszlánjainknak, ezért örömmel próbáltuk ki ezt az új módszert, amellyel csökkenthetjük a speciális fogászati kezelésük után esetlegesen fellépő kellemetlenségeket a szájukban.

“Sajnálatos módon sérült fogakkal érkeztek ide, mivel a cirkuszban, ahonnan Belgiumban elkobozták őket, rosszul bántak velük. A kezelés után csodálatosan visszanyerték a régi formájukat, és fogaik újra jó állapotban vannak.”

A kockázat csökkentése

Jelenleg a regionális érzéstelenítéses eljárásokhoz két operátorra van szükség. Ez magában foglal egy második operátort is, aki a megfelelő nyomásszinten adja be az érzéstelenítőt, nagymértékben a “szubjektív érzésre” hagyatkozva.

Ennek eredményeképpen az érzéstelenítő oldatokat magas nyomáson lehet beadni, ami az idegsérülés kockázatát jelenti. A készülék azonban az ilyen regionális érzéstelenítési eljárásokat egyszemélyes folyamattá alakítja át. Elkerüli az asszisztenssel való kommunikáció kihívását a szubjektív nyomásérzetről.

Következésképpen kiküszöböli a képzetlen kéz következetlenségét. A készülék egy egyedülálló beépített biztonsági megoldást is tartalmaz. Ez korlátozza az injekciós nyomást, segítve ezzel az idegsérülés kockázatának csökkentését.

Forrás: dentistry.co.uk