A Dental Economics szerkesztője, dr. Joe Blaes a „Pearls for your practice” című cikkében írt a DentalVibe Injekció Komfort Rendszer előnyeiről:  „A legjobb WOW élmény, amelyet egy fogorvosi rendelő a betegének adhat, az a fájdalommentesség. Ha fájdalommentes rendelőd van, sokkal több ajánlást fogsz kapni a betegeidtől, mint bármilyen más marketingeszköz bevetésével. A DentalVibe szinkronizált perkusszív vibrációja ideális módszert biztosít az érzéstelenítőinjekciók beadásához a szájon belül bárhol, diszkomfortérzés nélkül. A DentalVibe vezeték nélküli, hordozható, és anyagilag is könnyedén megengedhető minden rendelő számára.”

Fogorvosként általában a technikai készségeinkre koncentrálunk, és nem figyelünk kellően a pácienseinkre, akik többnyire rendkívül félnek a fájdalomtól. Sokan ezért nem mennek el fogorvoshoz. A Seattle-ben található fogászati félelmeket kutató „Dental Fears Research Clinic” felmérése szerint 40 millió amerikai odontofóbiája miatt nem keresi fel a fogorvosát. Ez igencsak elgondolkodtató annak a ténynek az ismeretében, hogy a rossz orális egészség és az általános egészségi állapot romlása között közvetlen kapcsolat áll fenn.

1. ábra: Dental VibeInjekció Komfort Rendszer. 2. ábra: Infiltrációs érzéstelenítés.

1. ábra: Dental VibeInjekció Komfort Rendszer.
2. ábra: Infiltrációs érzéstelenítés.

Képzeljük el a következő helyzetet: fél órát töltünk el egy új beteggel, mialatt a 14-es fogat kezeljük MOD kompozittöméssel. Óvatosan feltárjuk a szuvasodást, előkészítjük a fogat, ezt követően jön a maratás, adhezív, utána a kompozit és a fénykezelés a megfelelő ideig. Meglehetősen sok időt eltöltünk azzal, hogy elkészítjük az anatómiailag tökéletes okklúziós felszínt úgy, hogy még másodlagos barázdákat is képzünk a marginális éleknél, utána polírozás. Büszkék

vagyunk a végeredményre, és arra, hogy kiváló szolgáltatást nyújtottunk.

Azonban, amikor a páciens elmeséli a családjának, illetve a barátainak a fogorvosnál szerzett tapasztalatait, vajon azt fogja-e elmondani, hogy milyen szépek az általunk készített barázdák? Valószínű inkább arról beszél, hogy fájt-e a kezelés. A páciens általában a kezelés legelejére emlékszik, a rettegett fogorvosi injekcióra. Amennyiben fájdalommentesen érzéstelenítjük, fájdalommentes fogorvosként leszünk elkönyvelve. Ezt követően a fogorvoslás már nem fájdalmas. A tömés nem fáj, a foghúzás, de még a gyökérkezelés sem, mert miután a beteg megkapta az érzéstelenítőt, gyakorlatilag fájdalommentes fogorvosi beavatkozást végzünk. Ám ha fájdalmat okozunk a betegnek az injekció beadásakor, akkor nem vagyunk többé fájdalommentes fogorvosok.

3. ábra: Palatinális érzéstelenítés. 4. ábra: Blokkolt érzéstelenítés.

3. ábra: Palatinális érzéstelenítés.
4. ábra: Blokkolt érzéstelenítés.

A jelenleg már második generációs DentalVibe Injekciós Komfort Rendszer (1. ábra) injekciós folyamathoz történő kapcsolásával nem kell többé fájdalmat okoznunk a betegeinknek. Ez a szabadalmazott, díjnyertes eszköz a Vibra-Pulse technológiát használja, hogy csillapító, pulzált, perkusszív vibrációt vezessen a szájüregi nyálkahártya mélyére az injekció beadása közben. Ezt a stimulációt a submucosalis szenzoros receptorok érzékelik, amelyek jelet küldenek az agy felé, hatékonyan lezárva a neurális fájdalom-„kaput”, megengedve ezáltal az intraorális injekciók kényelmes beadását. A felnőttek és a gyerekek is fájdalom nélküli injekciókról, a fogorvosok pedig kevesebb stresszről számoltak be. Az eszköz vezeték nélküli, hordozható, könnyen kifizethető, a fogászat meghatározó véleményformálói is lelkesen nyilatkoztak erről.

5. ábra: Kaputeória.

A DentalVibe – dr. Donald Melzack és dr. Patrick Wall által bemutatott – az ún. „Fájdalom-kapu Kontroll” elmélet alapján működik, melyet 1965-ben publikáltak a Science-ben. Az elmélet szerint egy kapumechanizmus található a gerincvelő hátsó szarvában. Ez a kapumechanizmus megengedi vagy meggátolja a fájdalomérzet továbbhaladását a tractus spinothalamicuson keresztül az agyba. Az injekció beadásakor használt DentalVibe által keltett vibrációs impulzusok vastag myelinhüvelyes Aβ rostokon át 37,5-szer gyorsabban jutnak el az agyig, mint az injekció okozta fájdalominger, amely vékony, nem myelinizált C rostokon halad. Amint a vibráció érzete eléri az agyat, az agy jelet küld egy szinapszishoz a gerincvelőben, gátló interneuronokat aktiválva, amelyek a projeckiós neuronok aktiválódását akadályozzák meg, lezárva a kaput az injekció okozta fájdalom előtt.

Ez egy olyan fogászati termék, ami rendkívül népszerű a felhasználók körében. A DentalVibe kifejlesztői, a Bing Innovations kampánya következtében már több 10 millió fogyasztó ismerhette meg a DentalVibe kiváló hatását!

Dr. Steven G. Goldberg
Forrás: Cosmetic Dentistry 2013/1