Nagyobb korszakok lezárásakor érkezik el az ideje annak, hogy számot vessünk, és megvizsgáljuk, milyen változást hozott az életünkbe az elmúlt időszak, hogyan fog kihatni a jövőnkre, megfelelően helyt álltunk-e benne, és mit tehettünk volna jobban?

Úgy gondolom, a fogorvosok számára nagyjából most jött el az idő, hogy értékeljük a COVID-19 járvány első hullámának tanulságait. Gondolkozzunk el azon, hogy mi lehet a legkézzelfoghatóbb változás, mely a vírus után is viszünk majd magunkkal: a leállás hetei alatt sokan beszéltek arról, hogy örökre megváltoznak majd az infekciókontroll-protokollok, és soha nem térhetünk vissza a néhány hónappal ezelőtti működésre, hogy tartósan megemelkednek a magánellátás árai, de olyanok is akadtak, akik a fogászati turizmus régóta prognosztizált halálát látták a legvalószínűbb következménynek. Mostanra már rendeződni látszanak az árak, lassan újra beindul a páciens-beutaztatás is, és még az is lehet, hogy az overallok és érintésmentes hőmérők is visszakerülnek egy doboz mélyére az öltözőben. Tehát akkor ennyi? Pihentünk pár hetet és mehet minden tovább a régi mederben? Aligha.

  1. Reagálj gyorsan!

Vállalkozóként én magam sem kerültem könnyű helyzetbe, amikor jóformán egyik napról a másikra a teljes szektor, melyben tevékenykedem, kényszerszabadságra ment. Egy valamit tudtam biztosan: létfontosságú az, hogy azonnal és jól reagáljunk erre a példátlan helyzetre. Dr. Müller Cecília március 17-től megtiltotta a fogászati ellátást, március 19-án pedig elindult a Dental Menedzser- Fogászati Üzleti klub ingyenes napi webinársorozat, melyet másfél hónapon keresztül, összesen 30 alkalommal tartottunk meg a fogászati menedzsment legfontosabb és legaktuálisabb kérdéseinek mentén.

  1. A jövő digitális, vagy semmilyen!

A rendeleti kormányzás és a „Maradj Otthon!” kampány nem hagyott nekünk sok lehetőséget, ha tenni szerettünk volna valamit a vállalkozásunkért. Bevallom, aggódtam valamelyest, hogy a magyar fogorvos-társadalom hogy fogja fogadni a kényszerdigitalizációt, látva az EESZT bevezetését övező hatalmas ellenállást. Kellemesen kellett csalódnom: a telemedicina rengeteg fogászatnál valós, elérhető opció lett, számos rendelő használta kiválóan a közösségi-média felületeit a járvánnyal kapcsolatos kommunikációra, a ZOOM használatának rutinszerű elsajátításához pedig valamelyest talán mi is hozzájárulhattunk – összesen 437 regisztráció érkezett a webinársorozatunkra, melyet naponta 70-90 néző kísért figyelemmel a karantén első heteiben.

  1. Akadály helyett lehetőség

Természetesen még a legoptimistább szemmel sem volt könnyű a több hétnyi leállásban meglátni a szépet. A rendelők egy része azonban észrevette a lehetőséget ebben a szorongató helyzetben: akár a rég halogatott felújítások, átalakítások, lomtalanítások vagy nagytakarítások mellett néhányan az üzleti tudatosságuk, a pácienseikkel folytatott kommunikáció vagy a marketingtevékenységük fejlesztésére is szenteltek időt. Velük együtt indultunk el 9 héttel ezelőtt egy közös úton, melynek már hamarosan a célegyenesére fordulunk, a COVID-19 tapasztalatait még ez után is sokáig visszük magunkkal.

Máté Zoltán
Dental Menedzser

dentalmenedzser.hu

Ossza meg véleményét!

A DENTAL.HU a fogászati szakma portálja.

Az Ön véleménye, hozzászólása, aktivitása legalább olyan fontos, mint a cikk, amit elolvasott. Ossza meg a cikket ismerőseivel vagy szóljon hozzá, mondja el véleményét a Facebook oldalunkon.