Időnként van szerencsém pénzügyileg igen tudatos rendelőtulajdonosokkal együtt dolgozni. Pontosan tudják, mennyi volt a bevételük, mennyi a kiadásuk, és azon belül is, hogy mennyit költöttek anyagokra, fogtechnikára, humánerőforrásra és marketingre. Azzal kapcsolatban azonban eltérnek a vélemények, hogy a teljes költségünknek mekkora hányadát racionális és elegendő elköltenünk az optimális eredmény érdekében. Meggyőződésem, amelyet a legjobb iparági példák is igazolnak, hogy ez a szám 5, de legföljebb 10%. A 12 hetes válságkezelő programunk során immár összeszokott csapatunkkal ezen a héten a fogászati marketing aktuális trendjeire helyeztük a fókuszt.

Minél többet költök, annál több páciensem lesz?

A marketingtevékenységedre elkölthetsz nagyon sok pénzt és nagyon keveset is, és mindkettőt csinálhatod jól és rosszul is. Értelemszerűen arra kell törekednünk, hogy viszonylag alacsony költségek mellett érjük el a kívánt végeredményt, amely lehet az új páciensek számának növelése, acközelünkben élők megszólítása, vagy általános bevétel-növekedés. A marketing sosem kizárólag a hirdetések menedzselését jelentette, de viszonylag hosszú ideig ez volt az egyetlen eszköz, melynek valamely formáján (molino, online banner, Google Adwords stb.) keresztül nagyobb számban szólíthattuk meg potenciális pácienseinket. Ezek pedig jelentős költséggel jártak. Az eszközeid köre a közösségi-média felületek térhódításával hirtelen kibővült, ha azonban ezzel jól szeretnél élni, az egészen másfajta befektetést kíván meg Tőled és a csapatodtól.

Meséld a történeted!

A jó hírem az, hogy sem a jelenlegi trendek, sem a szolgáltatásunk jellegzetességei nem kívánják meg a magas kiadásokat a hatékony marketing érdekében. A szolgáltatás, amelyet végeztek, bizalmi alapokra épül, a bizalmat pedig folyamatos, őszinte és interaktív kommunikációval tovább mélyítheted a jelenlegi és leendő pácienseidben is. Egy zöldalmába harapó hófehér mosolyú nő fotójánál összemérhetetlenül több figyelmet generál egy vidám fotó, melyen épp kávéztok az asszisztensekkel, vagy csapatépítő túrára indultok épp. A személyes tartalom a maga –jó értelemben vett- tökéletlenségével és akár esetlenségével- együtt is szerethetővé, azonosulhatóvá, a bizalmi kör részévé teheti a rendelődet, ha ezt a szemléletet el tudod sajátítani és hitelesen tudod képviselni a rendelőd értékeit a nyilvános platformokon is.

Legyenek saját „marketing-nagyköveteid”

Azzal, hogy egy termék vagy szolgáltatás kipróbálása előtt lehetőségem van korábbi vásárlók véleményét bármikor elolvasni, az erőviszonyok kissé átrendeződtek. A hirdetések gyakran „túl szép, hogy igaz legyen” szövege kihívóra akadt: ma már egyre inkább (többnyire) valós ügyfelek valós élményei, dicsérő vagy elmarasztaló szavai alapján hozunk vásárlói döntéseket. Az a rendelő, amelyikben nem csupán a szolgáltatás minősége és a bánásmód magas színvonalú, de emellett tudatosan használják a szájhagyomány-marketing eszközét az offline és az online térben, a lehető legerősebb ütőkártyával rendelkezik. Így lesznek a pácienseid a „marketing-nagyköveteid”. A lehető leghitelesebb forrásként, önként és ingyenesen mesélik tovább a történetedet barátaiknak, családjuknak. Ahhoz, hogy ezt elérd, tudatosságra, következetességre és proaktivitásra lesz szükséged. De természetesen csak akkor, ha szívesen megtartanád a bankszámládon azt a pénzt, amit most Google Adwordsre költesz.

Máté Zoltán

Ossza meg véleményét!

A DENTAL.HU a fogászati szakma portálja.

Az Ön véleménye, hozzászólása, aktivitása legalább olyan fontos, mint a cikk, amit elolvasott. Ossza meg a cikket ismerőseivel vagy szóljon hozzá, mondja el véleményét a Facebook oldalunkon.