Amikor a „márkaépítés” kifejezést említik, leggyakrabban a multinacionális vállalatokra vagy az üzleti vállalkozásokra asszociálunk. Nagyon ritkán asszociálunk egészségügyi szolgáltatókra, például egy fogászati praxisra. A márkaépítés fogászati ​​praxisként mégis kulcsfontosságú a betegek ajtón rendelőbe érkezéséhez és azok megtartásához – vagyis a betegek megszerzésének és megtartásának aránya nagyban függ ettől. Amikor arról van szó, hogy a betegek hogyan választják meg fogorvosukat, sokan közülük a praxis hírnevét és értékelését nézik meg, így ezek állnak majd döntésük középpontjában. Függetlenül attól, hogy a fogyasztók új fogorvost vagy jó fogászati ​​ellátást keresnek-e gyermekeik számára, a legtöbben egy nyugodt és jó hírű fogorvost szeretnének. Ezért a márkaépítés kulcsfontosságú manapság a fogászati praxisok életében. 

Miért fontos a márkaépítés a fogorvosok számára?
A megfelelő márkajelzés kiváltja a fogyasztók bizalmát. Egy fogorvosi rendelő szempontjából igen fontos a fogyasztói bizalom, amikor a betegek azt fontolgatják, hogy melyik praxist válasszák. Ez egyben a kulcsfontosságú oka annak is, hogy időnként a betegek új fogorvos után néznek. Egy másik ok, amiért a márkaépítés fontos egy rendelő számára, az, hogy láthatóságot biztosít. Tanulmányok kimutatták, hogy a fogyasztók szinte mindig megnézik az online véleményeket egy adott fogorvosról/rendelőről amikor választaniuk kell.

Megfelelő márkajelzés nélkül azonban a fogorvosi rendelő láthatósága jelentősen csökken a környező területek betegei számára. Ennek eredményeként a betegeket negatív impulzusok érik. Amikor időt és erőfeszítést fordít arra, hogy márkája könnyen felismerhető és pozitív gondolatokat társítanak hozzá az emberek, akkor közvetett módon segíti a rendelő marketingtevékenységét, és növeli a betegek bizalmát a praxis felé.

Fókuszáljon arra, hogy márkáját elkülönítse és emlékezetessé tegye
Tudta, hogy a fogyasztók 80 százaléka három napon belül elfelejti a PR tartalmakat? A Prezi kutatása szerint a fogyasztók elsöprő százaléka nem emlékszik a márkák által kiadott tartalmakra mert az vagy irreleváns, nem megjegyezhető, vagy túl sok információt tartalmaz. Ami a tartalmat illeti, a fogyasztók 27 százaléka találta emlékezetesnek, ha valami újat mutat be, míg 49 százaléka azt mondta, hogy számára a könnyen felidézhető tartalom a legemlékezetesebb.

A fogászati gyakorlatok esetében a márkát személyessé kell tenni. Így például a praxis logójától, a márka színeitől kezdve a váróteremben megjelenő képekig. A várakozó betegek miatt a praxisoknak figyelembe kell venniük, hogy imázsuk barátságos, nyugodt és bizalmat ébresztő legyen. Az elkészítés után gondoskodjon arról, hogy következetesen az összes kommunikációs anyag egységesen néz ki, és a kellő információk minden felületen megtalálhatók.

Fogyasztóbarát márkát készítsen

A betegek nagyra értékelik a barátságos és interaktív márkát. A fogorvosi praxisok számára ez különösen fontos, mivel a páciensek olyan fogorvosokat akarnak, akik gondoskodnak róluk és megértik fenntartásaikat, például a fogorvostól való félelmüket. Fogyasztóbarát márka létrehozása érdekében a fogorvosi rendelőknek különös figyelmet kell fordítaniuk az üzenetküldésre és annak hangvételére.

Amikor a közösségi média felületein kommunikál, mindenképpen legyen empatikus és barátságos. Ne felejtse el kiterjeszteni ezeket az erőfeszítéseket a fogorvosi rendelő minden területére, beleértve azt is, hogy a recepciós hogyan beszél a telefonon, a weboldalon feltett kérdésekre vagy az e-mailekre. Fordítson különös figyelmet a weboldalára és a fogyasztói visszajelzésekre. A Pew Research Center adatai szerint az emberek 77 százaléka online keres új egészségügyi szolgáltatót, beleértve a fogorvosokat is. Gondoskodjon arról, hogy weboldala ne csak egyszerűen használható legyen, hanem biztosítson hasznos információkat a látogatók számára, beleértve fogászati ​​ellátási tippeket. Fontos, hogy gyorsan reagáljon a kritikákra, ha ilyen történik. Így egy olyan fogászati praxist mutat be, amely kiemelten kezeli a beteg kényelmét és szükségleteit. 

Olyan tartalmat készítsen, amelyet a célpiaca értékesnek talál
A tartalom létrehozása az egyik legjobb módszer a márkaépítéshez – mindaddig, amíg a tartalom releváns a vállalkozás által megcélzott piac számára. Ugyanez vonatkozik a fogorvosi praxisokra is. Végezzen kutatást, hogy milyen típusú tartalom kelti fel a betegei érdeklődését. Például akinek sok fiatalabb páciense van, készíthet szórakoztató videókat arról, hogy mossanak helyesen a gyermekek fogat.

Függetlenül attól, hogy tervezi véghezvinni a márkaépítést, mindig jó választás a páciensek középpontban tartása. Noha a betegellátás a legfontosabb célkitűzés, ne becsülje alá a márkaépítés erejét, ha a praxisát egy újabb szintre szeretné emelni.

Forrás: Dentalnews