[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_text _builder_version=”4.4.1″ text_font=”|700|||||||” text_font_size=”16px”]
Az utóbbi időben gombamód szaporodtak meg a helyzet kommentálásával, megbeszélésével foglalkozó kerekasztal-beszélgetések, előadások és blogbejegyzések. Most már mindenki mondott mindent, a héten pedig eljutottunk oda, hogy aki eddig nem cselekedett, már annak is kellett (lehetett).
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_text _builder_version=”4.4.1″]
Cselekedni azonban nem elég, hiszen a helyzet érintettjeinek egy új helyzethez kell igazodnia, amit nem mindenki vesz könnyen. Magyarán sok esetben könnyen ellenállásba ütközhetünk egy-egy hirtelen lépésünknél, ha nem figyelünk oda, hogy hogyan kommunikálunk, érti-e mindenki a miérteket. Komplex válságkezelő online programunkban ezen a héten az újraindulás kommunikációjának témáját jártuk körül.
Kommunikáció a csapattal
Azok, akikkel minden nap közösen dolgozol közös célokért, és akiknek a megélhetése (részben) a rendelődtől függ, érdemi kommunikáció hiányában „virtuális folyosói” pletykákból, sejtésekből és híresztelésekből kénytelenek következtetéseket levonni a jövőjükre nézve. A bizonytalanság stresszt szül és önvédelmi reakcióként ellenállást generál. Rengeteget tehetsz magadért, ha hetente legalább egy alkalommal nyíltan megbeszélitek,
• Mik történtek a közelmúltban, és ez milyen hatással lesz rátok,
• Mit fogtok tenni, és ez hogyan változtatja meg a napi munkát,
• Hogyan változnak a munkaidők és a bérek a jövőben,
• Mi az, amit még nem tudtok, hogyan lesz…
Kommunikáció a páciensekkel
Képzeljétek magatokat a pácienseitek helyébe, akik kezelésük kellős közepén maradtak ellátás nélkül. A még számunkra is néha homályos szabályozások nekik még átláthatatlanabbak, ráadásul a fogászati témájú, páciensek által látogatott Facebook csoportok is különösen alkalmasak ellenséges indulatok szítására.
Miért nem látnak el engem, mást meg igen?
Miért nekem kell, védőfelszereléssel érkezzek?
Miért lesz drágábba kezelés, miért nekem kell megfizetni a biztonságot?
Az én fájdalmam miért nem sürgős eset, másé meg miért?
Újraindult az egészségügy, nem? Ezt mondták TV-ben, akkor miért ne jöhetnék az implantokért?
Ez csak néhány a logikusan bennük felmerülő kérdésekből, amely számodra nehéz szituációkat szülhet. Mit tehetsz?
1.) Kommunikálj proaktívan – ne hagyjátok a pácienseket segítség és információ nélkül! Használjátok ki saját platformjaitokat – a honlapotokat, facebook-oldalatokat, az e-mail adatbázisotokat – és előzzétek meg a frusztrált telefonhívásokat. Tájékoztasd őket arról, mikor és milyen feltételek mellett folytatódhat a kezelésük, mit teszel meg a biztonságukért és hogy változtattál-e az áraidon. Készíts Gy.I.K. aloldalt a website-odon.
2.) Kezeld a kérdéseket, mint egy profi – készülj fel a leggyakoribb „rázós” kérdésekre, amiket mostanában a pácienseidtől kaphattok, készíts scripteket és akár gyakoroljátok is be az erre adott válaszokat. A „jó napot, azt hallottam, hogy most többet kell fizetni a kezelésért, igaz ez?” kérdésre válaszolhatjátok azt is, hogy „igen, 10 000 Ft-ot kell fizetni a védőruháért”, de talán érzitek, hogy ügyfélként keserű szájízzel tennétek le a telefont ez után a mondat után.
És mi a helyzet, ha egy együttérző állítással kezditek a mondanivalótokat („Valóban rengeteg bizonytalan információ kering erről, de segítek benne eligazodni”), ha visszajelzést kértek a pácienstől („Ez elfogadható önnek?”), és ha valós megoldást prezentáltok a problémájára („A jó hír, hogy biztosan tudunk segíteni, erre most két lehetőség is van…”)?
Kommunikáció az üzleti partnereiddel
Ne feledjétek, hogy hány másik vállalkozás sorsa függhet kisebb-nagyobb mértékben a működésetektől vagy annak hiányától. Fogtechnikusok tömegei maradtak munka- és támogatás nélkül, és sok beszállító- vagy egyéb partnerrel kellett szüneteltetni vagy redukálni az együttműködést, esetleg valamilyen egyedi, alacsonyabb költségű megállapodást kötni.
Ha értékesek számotokra a partnereitek, tájékoztassátok őket is a terveitekről és lehetőségeitekről, így hosszútávra szóló stabil kapcsolati hálót alakíthattok ki magatok körül, amire bátran támaszkodhattok a jövőben. Mondd el nekik milyen ütemezésben tudsz ismét fizető partner lenni és előzd meg, hogy ő kezdje az alkut… „Most hogy újraindultatok, ismét teljes árat számlázok!”.
Ha bármilyen kommunikációs tippre van szükséged a kialakult helyzetben, keress minket a
https://www.facebook.com/dentalmenedzser/ oldalon.
Máté Zoltán
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_cta title=”Ossza meg véleményét!” button_url=”https://www.facebook.com/dentalpress” button_text=”Hozzászólok” _builder_version=”4.4.1″ custom_button=”on” button_text_size=”16px” link_option_url_new_window=”on”]
A DENTAL.HU a fogászati szakma portálja.
Az Ön véleménye, hozzászólása, aktivitása legalább olyan fontos, mint a cikk, amit elolvasott. Ossza meg a cikket ismerőseivel vagy szóljon hozzá, mondja el véleményét a Facebook oldalunkon.
[/et_pb_cta][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]