Vállalkozói életünkben a könyvelő az, aki az egyik legnagyobb segítséget nyújthatja. Általában a könyvelő segítségével értelmezzük, ha valamilyen hatósági megkeresést kapunk, őt kérdezzük meg, ha a céggel kapcsolatos módosítás felmerül, ha adózási formát kell választani, hogyan kell eljárni a napi pénzkezelés kapcsán, számla módosítás esetén, mit kell beküldeni a KSH statisztikai jelentéseiben, és így tovább…
Röviden: a könyvelő az, akitől a vállalkozó a cégvezetői tudásának hiányosságait pótolni szokta. Ez persze nehéz dolog, mert ezeknek a kompetenciáknak a túlnyomó többsége ugyan a könyvelő rendelkezésére áll, ugyanakkor nem könyvelői feladat, csak hibás megszokás. A rosszabbik forgatókönyv ezzel szemben az, hogy ha nem kérdezünk a könyvelőtől, vagy a könyvelőnk már nem motivált a tanácsadásban valamiért. Az évek során megkopik a szakmai együttműködés és a legkomolyabb vállalkozói instrukció a könyvelés számára az, hogy „a törvényes működés mellett fizessük a legkevesebb szükséges adót”. Természetesen mi más lenne a fő elvárás?! Ugyanakkor egy vállalkozói élet nem ilyen egyszerű és a hasonló instrukcióval valójában hosszútávon szinte biztos, hogy pont ez nem fog tudni megvalósulni.
A könyvelővel szorosan együtt kell működni, szétválasztani a könyvelési feladatot az egyéb tanácsadói szolgáltatástól, felmérni, hogy utóbbira egyáltalán megfelelő személy-e a könyvelőnk vagy a körülötte dolgozó szakértők. Egyes területeken, és ide sorolható akár a magán egészségügy és a fogászat is, vannak kifejezett piaci specifikusságok is, amelyek kapcsán előny, ha olyan könyvelővel dolgozunk, aki kifejezett szakma-specifikus ismeretekkel is rendelkezik.
Legtöbbünkre igaz, hogy ún. kényszervállalkozó. Vagyis nem professzionális, képzett cégvezető, nem gazdasági szakember, nem végzett közgazdasági szakot, csupán ahhoz, hogy a szakmáját önállóan gyakorolhassa kénytelen valamilyen vállalkozói formát felvenni. Viszont valamennyi szabály ugyan úgy vonatkozik rá, szakma specifikus és általános cégjogi értelemben egyaránt ugyan olyan szabályosan kell tudnia működni, mint egy professzionális menedzsernek. Ez pedig mindenképp könnyebb akkor, ha egy professzionális pénzügyi csapat, könyvelő, adószakértő, képzett pénzügyes háttér áll mögötte.
De az általános cégvezetői és törvényi kötelmek teljesítésén kívüli okokból sem árt profi stábbal dolgozni. Időről időre nagyobb hangsúlyt kap a pénzügyi működés újragondolása, a gazdaságosság, a megtérülés újraszámítása, kiadás év bevétel elemzés, adózási forma változtatás. Véleményünk szerint nagy a valószínűsége annak, hogy a fogászati szektorban a 2022-es évben ezek nagyobb hangsúlyt kapnak a korábbinál, hiszen változnak a fogyasztói (páciens) szokások, emelkednek a költségek, tehát árat is kell emelni, változnak a hatósági elvárások, amelyek megváltoztatják az adminisztrációt, az arra fordítandó idő mennyiségét és egy szempillantás alatt ott tartunk, hogy a vállalkozó már nem is tud a szakmájával foglalkozni, mert elviszi az kapacitásait a cégvezetés.
Mindez stabil, jól képzett és megbízható, szakma specifikus könyvelői és pénzügyi háttér nélkül sokkal nehezebb! A Flexi-nél ezért másfél éve úgy döntöttünk, hogy a fogászati szoftver mellett a legnagyobb segítséget és támogatást egy professzionális könyvelési és adótanácsadói szolgáltatás felépítésével adhatunk partnereinknek, ezért felépítettük a Flexi Finance-t, azaz a specifikus fogászati könyvelést! És hogy milyen érzés akkor, ha jól választ könyvelőt, arról győződjön meg közvetlenül fogorvos kollégáitól: