Ha most átfutnád a honlapod tartalmát, a blogcikkeidet és a rendelőd Facebook-posztjait, milyen fogászat képe rajzolódna ki eléd? Meg tudnád ez alapján 1-2 gondolatban fogalmazni a rendelő főbb jellemzőit? Mennyiben egyezne ez azzal, amit Te magad őszintén gondolsz a rendelődről? És azzal, amit a pácienseid gondolnak? Komplex válságkezelő online programunkban ezen a héten azzal foglalkoztunk, hogyan alkosd meg magad az online térben ahhoz, hogy hitelesen képviselhesd valós értékeidet. Ugye mondanom sem kell, hogy ezt a jelenlegi és leendő páciensek is nagyra értékelik?

A sikeres marketingtevékenység nulladik lépcsője az arculat megtalálása és kialakítása. Szerencsés esetben ezt az arculatot már a kezdetekkor, tudatos tervezés után alakítottátok ki, de sosincs késő elkezdeni kihasználni a következetesen képviselt image-ben rejlő lehetőségeket.

Hogyan láss hozzá?

A cél, hogy az arculatod ne egy tőled idegen kép legyen, melynek nem tudsz, de talán nem is szeretnél megfelelni. A páciensed már az első időpontja előtt ki fog alakítani Rólad egy képet a honlapod vagy a Facebook oldalad alapján, ha szeretnéd, ha nem. Meg fogsz tudni felelni az elvárásainak? Tudod képviselni a kommunikációs platformjaidon az értékeidet, el tudod juttatni az üzeneted az érdeklődőidhez? Van egyáltalán üzeneted? Ahhoz, hogy a válaszokat megkapd, szükséged lesz néhány információforrásra. Elsőként a saját gondolataidra, ezután a csapattagjaid, majd a pácienseid véleményére.

Jó válaszokat csak jó kérdésekre kaphatsz

Állíts össze egy kérdéssort, mely segít, hogy jobban megértsd: mik a valós értékeid, mit tudsz nyújtani, amit mások nem, miben kell még fejlődnöd vagy mire kell több figyelmet áldoznod.

„Miért választanak engem a pácienseim a konkurenciával szemben?”
„Miért dolgoznak nálam a kollégáim?”
„Elérem a helyi célcsoportomat?
„Könnyen elérhető a recepcióm?”
„Bevonható a csapatom a rendelő marketingtevékenységébe?”
„Mit teszek, ha újra korlátozó rendelkezéseket vezetnek be?”

Először Te magad válaszold meg a kérdéseidet, ezután kérd meg ugyanerre a csapatodat is – akár egyénileg, akár egy kollektív brainstorming formájában. A páciensek véleményére vonatkozó kérdéseket pedig tedd fel nekik, vagy nézd át az eddigi értékeléseidet!

De hogy lesz ebből arculat?

A lényeg, hogy megértsd, mik az erősségeitek és gyengeségeitek, amelyek belőletek fakadnak és dolgozhattok rajtuk, és mik a környezetetek által meghatározott lehetőségek és veszélyek, amelyeken nem tudsz változtatni, de élhetsz velük és felkészülhetsz rájuk. Ezt az üzleti-stratégiai módszert SWOT analízisként is ismerhetjük (az angol Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats szavakból). Ha már ismered az erősségeidet és gyengeségeidet, tudod, mi az, ami a kommunikációd tárgya lesz: lehetsz a városod legtapasztaltabb sebésze, vagy egy olyan fogászat, amely rendszeresen jótékonykodik, lényeg, hogy megragadható és konkrét üzenetet formálj, amivel Te és a csapatod is maradéktalanul azonosulni tudtok. A külső körülmények vizsgálatából pedig megismerheted, kik a leendő pácienseid, akikkel kommunikálni szeretnél, milyen kiaknázható lehetőségek rejlenek a
közvetlen környezetedben és hogy milyen nehézségek kezelésére kell felkészültnek lenned.

Máté Zoltán

Ossza meg véleményét!

A DENTAL.HU a fogászati szakma portálja.

Az Ön véleménye, hozzászólása, aktivitása legalább olyan fontos, mint a cikk, amit elolvasott. Ossza meg a cikket ismerőseivel vagy szóljon hozzá, mondja el véleményét a Facebook oldalunkon.