„A visszapillantó tükör csak egy dologra jó: hogy lásd magad milyen jól nézel ki miközben haladsz előrefele!”

A sokk megvolt, a tanácstalanság megvolt, ki is beszéltük és már számos esetben meg is vizsgáltuk a helyzetet. Itt az idő, hogy ne búslakodjunk, hanem alkalmazkodjunk és találjuk fel újra önmagunkat, újuljunk meg!

Örömmel tapasztalom az ügyfeleinkkel való beszélgetésekben és a rendszeres webinar sorozatunkon egyaránt, hogy a veszélyhelyzeti intézkedések miatt a fogorvos szakmában is eljött a kreativitásnak és a változásra való nyitottságnak az ideje.

Az új idők hívásának – vagy inkább kényszerítő erejének – engedelmeskedve egyre több fogorvosi rendelő vezeti be valamilyen formában a telemedicina intézményét. Erről beszélgettünk 70+ résztvevővel a pénteki webinárunkon.

De mi értelme van egy online konzultációnak, ha úgysem tudunk fizikailag segíteni a páciensen?
Miért fordítson erre energiát bárki, akinek a szakmája hatalmas részben manuális tevékenységből áll?
 Kell, hogy halljanak Rólad a pácienseid, hiszen ha minden tevékenységet megszűntetsz és hallgatsz, máshol fognak segítséget keresni.
 Kell, hogy érezzék, hogy érdekel a sorsuk, hiszen a törődésed, a megfelelő emberi hozzáállásod elmélyítheti az orvos és páciense közötti amúgy is bizalmas viszonyt.
 Kell, hogy aktív maradj és dolgozz! Hogy formában maradj, még ha nem is konkrét manuális munkáról van szó.
 Kell, hogy a lehető legtöbb információd legyen a pácienseidről ahhoz, hogy jó döntést hozhass velük kapcsolatban. Hogy tudd, szüksége/lehetősége van-e sürgősségi kezelésre Nálad.

Hogyan csináljam?

A lehetőségek mellett számos kérdés is felmerül a virtuális betegellátással kapcsolatban, de fontos, hogy a helyes kérdéseket tegyük fel!

Kérjek érte pénzt? Mennyit?
HELYETTE: Milyen értéket tudok adni az online konzultáción, hogy azért pénzt kérhessek el?

Hogy fogja az átlag páciensem fogadni ezt, ha még az e-mailt sem tudják kezelni?
HELYETTE: Mi az a felület, ami elérhető és érthető a pácienseimnek, és hogyan tudom azt optimálisan használni?

Nem kerülhetek bajba azért, ha vizsgálat hiányában diagnosztizálok egy problémát és adok tanácsot?
HELYETTE: Hogyan kommunikálhatok a helyzetnek megfelelően úgy, hogy a páciensem és a saját magam érdekét is figyelembe veszem?

Természetesen az online konzultáció nem fogja megoldani sem a kieső bevételeinkből származó anyagi-, sem a személyes kontaktus hiányából fakadó szakmai problémáinkat. De a jelen helyzetben valószínűleg ez az optimális út, hogy a pácienseidnek segíthess, hogy jelen legyél, és hogy a hivatásodat betöltsd és fedezd a költségeidet. És nem utolsósorban… még maszk sem kell hozzá!

A webináron megosztásra került hasznos tudástár további elmélyedésre:

A portfólio cikke a napokban:
• https://www.portfolio.hu/gazdasag/20200415/a-betegek-orultek-hogy-nem-tuntunk-el-igy-mukodik-a-virtualis-rendelo-a gyakorlatban-426060?fbclid=IwAR3G-lffpOIdDCzGlNVEzt9Gbwyvicw7pFpdXwHIq_9cart7OBxA2Q8qr6Q

Példa egy angol fogászatról:
• https://www.tooth-doctor.com/tooth-doctor-online-dental-consultation/

Platformok, melyek segítenek az online konzultálás folyamatában:
• VirtualDent:
https://signup.virtuaden.com/australia?fbclid=IwAR2oqjMb3MdBkA5o9WhEPFBbAKI1ehZV8-mgYZG2HCXmZBET8TKQla0WEhs
• SmileMate:
https://www.smilemate.com/

És a Magyar szoftver, amiről hallottunk is egy roved ismertetőt:
https://medicall.cc/

A Dental Menedzser webinárjait a következő Facebook oldalon érik el:
https://www.facebook.com/dentalmenedzser/

Máté Zoltán

Ossza meg véleményét!

A DENTAL.HU a fogászati szakma portálja.

Az Ön véleménye, hozzászólása, aktivitása legalább olyan fontos, mint a cikk, amit elolvasott. Ossza meg a cikket ismerőseivel vagy szóljon hozzá, mondja el véleményét a Facebook oldalunkon.