A távfogászati konzultációk várhatóan növekedni fognak, miután az indonéziai egészségügyi minisztérium és az Indonéziai Fogászati Szövetség új iránymutatást adott ki a fogászati szolgáltatásokra vonatkozóan, és véglegesítette az ingyenes távkonzultációk rendszerét. A változtatások célja, hogy Indonézia szájsebészeti ellátását a világjárványban élők valóságához igazítsák, és a fogászati szolgáltatásokhoz való hozzáférés kiterjesztése érdekében a technológiát is felkarolják.
A betegek számára ingyenes távgyógyászati konzultációkat kínálnak majd, hogy távolról konzultálhassanak a fogászati szakemberekkel. Március 22-én Budi Gunadi Sadikin egészségügyi miniszter egy virtuális sajtótájékoztatón jelentette be a változásokat, és megjegyezte, hogy égető szükség van a szájüregi egészségügyi ellátás fellendítésére. A miniszter rámutatott a 2018-as adatokra, amelyek szerint a népes szigetországban élők több mint fele (57,6%) szenved szájüregi egészségügyi problémáktól, és a lakosságnak csak mintegy 10,2%-a fér hozzá fogászati ellátáshoz.
Az ENSZ adatai szerint Indonéziában közel 278,5 millió ember él, ezzel a világ negyedik legnépesebb országa.
„A fog- és szájegészségügy egyike azon egészségügyi problémáknak, amelyek közös figyelmet igényelnek. Jelenleg Indonéziában a fog- és szájegészségügyi problémák még mindig nagyon magasak” – mondta Sadikin. Hozzátette, hogy „a fogászati és szájüregi problémákat okozó különböző tényezők [a] tudatosság hiányától, a vonakodástól és a professzionális egészségügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférés nehézségeitől kezdve”.
Indonézia azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra fogszuvasodás-mentessé válik, és a szájegészségügyre vonatkozó oktatás javítása kulcsfontosságú lesz a szájbetegségek előfordulásának csökkentésében. A Sadikin által idézett adatok szerint a lakosságnak csak mintegy 2,8%-a mosott rendesen fogat.
A jakartai Antara News februárban arról számolt be, hogy a kormány digitális infrastruktúrát és új szabályozást fejleszt a telemedicina számára, amely kulcsfontosságú terület az egészségügyi szolgáltatások terén. Az átalakítás nem kizárólag a COVID-19 járványra reagált, és a betegek számára nagyobb adat- és jogvédelmet biztosít. Az Elnöki Kabinetiroda szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a kormány olyan intelligens szabályozást készít elő, amely lehetővé teszi, hogy lépést tartson az egészségügyi technológia gyors fejlődésével.
Jeremy Booth
2022.03.27.
(Image: BK Awangga/Shutterstock)