Néhány héttel ezelőtt már írtunk egy cikket arról, hogyan tudsz tudatosan felkészülni a honlapod készítésére, hogyan dolgozd ki a koncepciót, amit követve optimális időn belül, fölösleges extra ráfordítást elkerülve hozhatod létre a rendelődet tökéletesen tükröző weboldalt.

  1. Weboldal koncepció

Miután a fentebb megnevezett pontok tisztázottak, elkészül egy ún. weboldal koncepció, mely pontosan részletezi, hogy mit várunk el az adott weboldaltól, mit szeretnénk, hogyan nézzen ki, mik legyenek a legfontosabb tartalmi és képi elemek. Ahhoz, hogy hatékony legyen a tervezést követően a kivitelezés szakasza, van pár dolog, amit fontos ugyancsak kidolgozni, vagy elkészíttetni. Az esetek többségében külsős kivitelező segítségével készülnek a honlapok, és a közös munkában nagyon jó mankót nyújt, ha a fentebbi pontokon végigmentek majd a webfejlesztőddel.

  1. Kulcsszókutatás

Ezt általában külsős szakember végzi, miután speciális programok és analitikus szemlélet szükséges hozzá. Vidéki rendelők esetében azt tapasztaljuk, hogy leginkább a nagy klinikák optimalizálják az oldalaikat kulcsszó szerint. Ez sokaknak elveszi a kedvét, mondván, hogy a sokkal magasabb budget-vel működő, akár marketing ügynökség segítségét igénybe vevő rendelőkkel nehéz felvenni a harcot. Ez egyrészről igaz. Másrészt viszont fontos látni, hogy a kulcsszókutatásra alapozott weboldalak, megfelelő gondozás mellett, ugyanolyan hatékonyan tudnak a keresőmotorok találati listáján előre menetelni. Egy szó mint száz, legyen meg, hogy mely kulcsszavak köré szeretnéd építeni a weboldaladat. Erre jó példa a “szájsebészet Körmend”, vagy “fogorvos Velence”.

  1. Képek

Mi azt javasoljuk mindenkinek, hogy minél több olyan kép legyen a honlapon, amin a csapat és a rendelő látható. Ez nagy bizalmat ébreszt a páciensben, hiszen nem egy stock fotókkal teletűzdelt honlapot néz, hanem látja, hogy hova fog menni, kivel fog találkozni. Képek tekintetében amire még figyelj, hogy ezek legyenek tényleg jó minőségűek, megfelelően beállított képek. A velünk készített honlapok esetén mi mindig adunk az ügyfeleinknek egy ún. fotó protokollt, amit akár át is beszélünk a fotóssal, oldalról oldalra végigmenve, hogy hova milyen képet képzelünk el. Nagyon fontos, rengeteg utómunkától szabadulsz meg, ha már az első körben elkészített képekkel tud dolgozni a webfejlesztő.

Design terv

Amennyiben valamilyen keretrendszer (WordPress, Joomla , Drupal, stb.) segítségével készül a honlap, úgy egy ún. templatet választasz, melynek mintájára készül el a weboldalad. Mi azt tapasztaljuk, hogy még ebben az esetben is hatékonyabb, ha készül egy design terv. A design terv egy vizuális anyag, egy rajz, amin látható, hogy miként fog kinézni a weblap, milyen képek, milyen elrendezés, betűszín, betűméret, ikonok, gombok alkotják majd.

Tartalom és üzenet

Időrendi sorrendben a tartalomnak viszonylag korán kell elkészülnie, mert a webfejlesztőnek a design elkészítésekor/vagy a megfelelő sablon kiválasztásakor nagy segítség, ha látja, mekkora szövegmennyiséggel kell számolnia. A kulcsszavakról már ejtettünk szót, érdemes azok mentén elkészíteni az oldal tartalmi felépítését. Emellett figyelni kell arra, hogy közel hasonló mennyiségű szöveg kerüljön például minden kezelés aloldalra. Ez nagyban segíti a munkát, hiszen a kialakított design terv így minden oldalon tartható. Ettől lesz szép egységes az oldal.

SEO

Mindenki beszél róla, mindenki tudja, hogy fontos, de pontosan mi ez? A SEO – search engine optimization – vagyis minden, amit azért teszünk, hogy segítsük a keresőmotorokat (pl. Google-t) abban, hogy lássa, pontosan miről szól a mi oldalunk, mely kulcsszavakat beírva kellene a mi oldalunkat előtérbe helyezni a felhasználók számára. Ezzel gyakorlatilag ki lehet váltani a fizetett Adwords hirdetéseket és sokkal relevánsabb látogatókat vonzunk az oldalra, akikből könnyebben lehet páciens.

Tárhely

A technikai beállításoknál lesz szerepe. Fontos, hogy meglegyenek a tárhely szolgáltatótól a különböző belépési adatok, hogy a finisben a webfejlesztő gond nélkül fel tudja tölteni az oldalt.

A honlap elkészülte után pedig nem szabad “letudottnak” vélni a feladatot, mert itt kezdődik a finomhangolás. Ez egy folyamatos munka tehát, amit érdemes a havi rendszerességű tennivalók közé beilleszteni. Fáradságos, de megéri, mert nem mindegy, hogy miként vagy jelen az online térben.

Máté Zoltán
Dental Menedzser