Honlapja ma már egy egyszemélyes vállalkozásnak is van.  Akár cégen belül oldjátok meg a weboldalkészítést, akár egy külsős szakemberrel, fontos, hogy pontosan lásd az elkészítés lépéseit, hiszen a weboldal a Te arculatodat, a rendelőd filozófiáját kell, hogy tükrözze.

  1. Márkát vagy szolgáltatást szeretnél kommunikálni?

A weboldalad lehet „márka-alapú”, vagy „szolgáltatás-alapú”. Előbbinél általában az orvos neve alatt fut a rendelő, így az oldal is (gunsnrosesdental.hu, drslashdentist.hu). A “szolgáltatás alapúnál” ha páldául Te fogszabályozó szakorvos vagy, akkor szeretnél a városodban kitűnni, mint fogszabályozó szakorvos, így választhatod a fogszabalyozascsajagarocsoge.hu domaint is.

  1. A domain kiválasztása

Előbbi gondolatot folytatva, fontos, hogy domain tekintetében a márka, vagy a szolgáltatás alapú megközelítés nem zárja ki egymást. Mondok egy aktuális példát. Készítünk egy vidéki rendelőnek egy weboldalt most és csodálkozva tapasztaltuk, hogy azok a domainek, amikért Budapesten mondjuk “ölni lehetne”, még mind szabadok voltak. Az első lépés tehát: nézd meg, hogy ha “márka alapú” is a rendelőd (és a domained) neve, ezen túl (gunsnrosesdental.hu, drslashdentist.hu) milyen egyéb, az adott városra, kezelésre ráhúzható domain szabad még (pl. fogaszatcsajagarocsoge.hu, fogszabalyozascsajagarocsoge.hu, fogaszatarakcsjagarocsoge.hu).

  1. Az arculat

Az arculat kialakításához biztos, hogy igénybe kell venned grafikus segítségét. Azonban, hogy megfelelően tudd őt instruálni, fontos, hogy te magad határozd meg az irányokat. Ebben nagyon sokat segít, ha inspirálódsz előtte. Nézegess más oldalakat (egészségügyi szegmensen túl is!) és jegyezd föl, hogy

  • melyikben mi tetszik
  • amikor először jártál a weboldalon, mi ragadott meg igazán
  • melyik logikus felépítésű számodra
  • melyik szól ahhoz a célcsoporthoz, akiket te is meg szeretnél szólítani
  • milyen színeket tudsz a saját weboldaladon (és rendelődben!) elképzelni
  • milyen betűk tetszenek

Ezek alapján tudsz a grafikusodnak olyan támpontokat adni, ami alapján az elképzeléseidhez igazítja a készülő oldal dizájnját.

  1. A Struktúra

Ez egy nehezebb kérdés, miután 2 érv áll egymással szemben. Szeretjük a letisztult, kevés szöveggel bíró, jól átlátható honlapokat, mint felhasználók, oldallátogatók. Másrészről viszont a Google azt szereti, ha a releváns kulcsszó optimális mennyiségben jelenik meg az oldalon, minél több a tartalom, a menürendszer nem a kreatív vonalat, hanem az egyértelmű, kulcsszó szerinti struktúrát követi.
Így első körben el kell dönteni, hogy melyik ujjunkba szeretnénk harapni, mi a végső cél.

Fontos, hogy a kettő nem zárja ki egymást, viszont ad némi keretet és korlátot a kivitelezésben. Jó példa mindkét szempont szemlőtt tartására a DenTeam , a Top-Dent, vagy és a Budaörs Dental honlapja.

Végül, mielőtt belevágsz a kivitelezésbe, kérj referenciákat a webfejlesztőtől, hogy lásd, pontosan mire képes. Puding próbája az evés, ezt mi is tapasztaljuk, több webfejlesztővel dolgozunk és dolgoztunk mi is együtt, de a korábbi munkák segíthetnek eldönteni, hogy valóban ő lesz-e a jó választás az általad megálmodott online megjelenésedre.

Két hét múlva jelentkezünk a cikk második részével, melyben a weblapkészítés további fortélyairól ejtünk szót.

Máté Zoltán

Ossza meg véleményét!

A DENTAL.HU a fogászati szakma portálja.

Az Ön véleménye, hozzászólása, aktivitása legalább olyan fontos, mint a cikk, amit elolvasott. Ossza meg a cikket ismerőseivel vagy szóljon hozzá, mondja el véleményét a Facebook oldalunkon.