Fogorvosok számára igen bosszantó tud lenni, amikor egy beteg az utolsó pillanatban lemondja az időpontját, vagy – ami még enné is rosszabb – egyszerűen nem jelenik meg a megbeszélt időben. A bosszúságon túl mindennek anyagi vonzata is van, hiszen egyrészt kiesik az adott páciens után járó bevétel, illetve még azok a további bevételek is, melyek a beteg kezelése kapcsán amúgy felmerültek volna.

Éppen ezért érdemes megfontolni néhány ötletet, melyekkel kordában lehet tartani azok számát, akik előszeretettel mondják le az időpontjukat. Az egyik ilyen, hogy a pácienseknek minden esetben alaposan magyarázzuk el, milyen fontos az, hogy rendszeresen ellenőriztessék fogaik állapotát. Adjunk nekik prospektusokat, mutassunk nekik oktatófilmeket, illetve egy kis kézitükör vagy szájkamera segítségével engedjük meg, hogy ők is megnézhessék, mi történik a szájukban. A vizsgálat végén foglaljuk össze számukra, milyen szolgáltatásokat kaptak, illetve milyen ajándéktermékekkel láttuk el őket, és, hogy mennyire fontos, hogy a kezelésük ne szakadjon meg.

A második fontos dolog, hogy ne hagyatkozzunk arra, hogy valakivel fél évre előre megbeszélünk egy időpontot, hiszen honnan is tudhatná, hogy aznap éppen mit fog csinálni mondjuk, délután háromkor. Ez csak azoknál a pácienseknél fog működni, akik teljességgel megbízhatóak, a többiekre érdemes alkalmanként rájuk telefonálni, például egy hónappal, illetve egy héttel a megbeszélt időpont előtt, és így figyelmeztetni őket. Az is hasznos, ha távozás előtt alaposan átbeszéljük a pácienssel a teendőket, mikor kell legközelebb jönni, illetve, amennyiben kiderül, hogy az időpont nem megfelelő, legalább 48 órával előtte le kell mondania, hogy így lehetősége adjon más betegnek a bejelentkezésre.

Az asszisztenssel érdemes azt is megbeszélni, hogy két nappal a megbeszélt időpont előtt mindenkivel egyeztessen, hogy tud-e jönni. A pácienseket pedig meg kell kérdezni, milyen módon szeretnék, ha elérnék őket: telefonon, e-mailen, esetleg sms-ben. Amennyiben a telefont választja, semmiképpen sem az üzenetrögzítőre beszéljünk, hanem személyesen az illetővel.

Végül az is nagyon fontos, hogy ha még nincs, akkor sürgősen alakítsunk ki egy stratégiát azzal kapcsolatban, hogy milyen szabályokat léptetünk érvénybe az időpontfoglalás lemondása kapcsán, és ezt minden régi és új páciensünkkel ismertessük minden alkalommal, amikor időpontot beszélünk meg velük.

Ha a fenti tanácsokat betartjuk, egészen biztos, hogy kevesebben fogják lemondani az előzetesen megbeszélt kezeléseket, így a fogorvosokat is kevesebb bosszúság fogja érni.

Forrás: medipress.hu