Facebook

Első mítosz: Jó, ha fizetünk a “rajongásért”

A rajongói bázis kiépítése időigényes feladat, így érthető, ha valaki rövidebb utat keres a lájkok számának növelésére. Miért rossz ötlet a rajongók megvásárlása? Ha Ön “megveszi” őket, vajon hányan lesznek közülük valóban hűséges rajongók? Valószínűleg nem túl sokan. És mivel az egész dolog alapja a kapcsolattartás és a kommunikáció, ezen az úton Ön csupán egy magasabb számadatot kap majd, valódi vevőt nem. Sőt, ennek negatív hatása is lesz az oldal statisztikájára nézve, mert így a rajongóinak egy nagy része nem vesz részt a márka életében.
Ha Ön nem résztvevő rajongókat vásárol, kicsi az esélye, hogy helyet kapjon a news feeden. Nemcsak hogy „lerangsorolja” magát, de a hitelességét is elveszti. Az igazi interakció és a hitelesség az, ami Önnek eredményt hoz (például lájkokat).

Második mítosz: A borítóképnek hirdetésnek kell lennie

Természetesnek tűnhet az oldal tetején lévő nagy fotó reklámként való felhasználása, de a Facebook nem erre szánta a banner-méretű fotó helyét. A szabályzat szerint a kép nem tartalmazhat árat vagy vásárlási információt, kapcsolat-információt (webhely címe, email, levelezési cím), vagy más olyan infót, amelyek az „About” vagyis magyarul a „Rólam” részbe tartoznak. Szintén nem tartalmazhat interfész-elemeket (lájk, megosztás, vagy más FB-gombokat) vagy „call to action” elemeket, mint a „szerezze meg most” vagy „mondja el a barátainak”.
Jobb választás egy kiváló minőségű fotó a termékéről, vagy egy „lifestyle”-kép, amely a márka hangulatát tükrözi. Egy céges grafika is jól működhet. Ilyen módon megoszthatja másokkal, miről szól a cége valójában, anélkül, hogy direkt módon hirdetne a Facebookon.

Harmadik mítosz: Bármit hirdethet a Facebookon

Habár ez egy közösségi oldal, mégis vannak tartalmi és promóciós szabályok, amelyeket be kell tartania. Feltételezzük, hogy legális üzletekről beszélünk, és az offenzív vagy a spam-szerű tartalom nem tartozik közé. Ha Ön mondjuk egy versenyt akar indítani – ami mindig közkedvelt a rajongók körében, és jó mód a “lájkgyűjtésre” is–, figyelembe kell vennie az útmutatásokat. Az útmutatások mögött jogszabályok állnak, melyeket szem előtt kell tartania, mielőtt versenyt indítana. A szabályok nem akadályozzák meg a jó promócióban, inkább segítenek Önnek, hogy a kampánynak ne legyen negatív visszhangja.

Negyedik mítosz: Jutalmat kell ajánlania, hogy rajongókat szerezzen

Természetes, hogy Ön növelni akarja a követői számát azzal, hogy felajánl valamit. Ennek sokféle formája lehet, de nem mind működőképes. Az Ön igazi rajongója az, aki hűséges, és nem az, aki csak egy ajándék miatt kedveli az oldalát. Ha valaki a lájkkal megkapja, amit akar, nem sok minden marad, amiért visszatérne az oldalra. Ha az Ön cége rendszeresen ajánl a követőknek exkluzív tartalmakat, mint például az új termék elsőként való bemutatása vagy árkedvezmény, sokkal valószínűbb, hogy gyakrabban visszatérnek majd.

Ötödik mítosz: A Facebook marketing ingyenes

Ingyenesen regisztrálhat, építhet profilokat, oldalakat, alkalmazásokat, és még sok mindent megtehet anélkül, hogy egy fillért is fizetne a Facebooknak. De akárki csinálja a fentieket, az időt áldoz rá, és mint tudjuk, az idő pénz. A közösségi média az online marketing egyik oszlopa, tehát abszolút megéri a bele fektetett időt, és valóban időbe telik egy minőségi jelenlét felépítése a Facebookon. Többe, mint bárhol máshol az online világban. A Facebook marketing nem olyan munka, amit csak úgy mellékesen tud csinálni, hiszen rengeteg figyelmet igényel. Ez az oka annak, hogy a cégeknek vagy van egy belső közösségimédia-szakértőjük, vagy megbíznak egy ügynökséget, hogy tartsa kézben a céges jelenlétet.
Az időn kívül sok olyan hirdetési lehetőség van a Facebookon, amely díjhoz kötött. Ha Ön valóban teljes körű marketingstratégiát akar, vegye számításba a PPC-t és a promotált posztokat is. Vannak megfizethető módjai annak, hogy kiterjessze a Facebook jelenlétét.

Hatodik mítosz: A Facebook oldalának a második weboldalának kell lennie

Természetesen az Ön Facebook oldalának és weboldalának összhangban kell lennie, ám a közösségi oldala számos egyéb lehetőséget is kínál. Például Ön a promóció előtt kipróbálhatja a reklámszövegeit, tartalmait és képeit a Facebookon.
Ha használja a Facebook Insights-ot, láthatja, hogy milyen fajta posztok kapják a legtöbb lájkot, illetve ezt a kommentekből is kiolvashatja. Szintén fontos, hogy megkülönböztesse az „eladási hangját” a „közösségi hangjától”. Míg a „vásároljon most” működik a weboldalán, a Facebookon
biztosan nem fog. A Facebook a párbeszédek színtere.
A valós idejűség szintén fontos szempont. Bár a weboldal a legfontosabb reprezentációs helyszín, mégsem egy mindennaposan látogatott felület. A Facebook rajongók többet akarnak egy linknél, ami a weboldalára mutat. Készítsen másfajta tartalmat, és akkor hírértékűvé válik,
és a rajongók szívesen követik majd a weboldalára vezető linket is.

Hetedik mítosz: A Facebook csak a Facebookon van

Valóban így kezdődött, de ez mára nem igaz. A Graph API-val és a Facebook közösségi pluginjaival már lehetősége van arra, hogy azokat is megossza a Facebookon, ami a Facebookon kívül van.
A Graph API lehetővé teszi, hogy az emberek lájkolják a termékeit és cikkeit a Facebookon kívül is. Ugyanez igaz a Facebook közösségi megosztó gombjaira, amelyek még nagyobb részvételt tesznek lehetővé. Emellett lehetősége van a Facebookon közzétett ajánlások és a hozzászólások megjelenítését a Facebookon kívül is. Így egyszerűen összekötheti a weboldalakat és blogokat a közösségi oldalával.

Ön melyik mítoszban hisz még?

A cikk eredetije a http://memame.hu portálon olvasható.

memame