A folyamatban lévő SARS-CoV-2 világjárvány és az ukrajnai háború hatással van a fogászati piacokra, és az infláció és a recesszió két olyan szó, amely jelenleg erősen nyomasztja a fogorvosok és pácienseik fejét. Az idei második pénzügyi negyedév eredményei azt mutatják, hogy egyes fogászati cégek, különösen azok, amelyek főként fogszabályozó készülékeket értékesítenek, érzik a fenyegető gazdasági lassulás okozta feszültséget.
Az idei második pénzügyi negyedév nem volt mentes a hullámvölgyektől. A BIOLASE vezető fogászati lézergyártó 70%-os lézereladás-növekedésről számolt be az Egyesült Államokban, és növekvő lendületet vett a fogászati lézerek elterjedése a fogászati szakemberek körében. Egy másik amerikai vállalat, a Dentsply Sirona számára a negyedéves jelentés hiánya volt a legjelentősebb. A Nasdaqon jegyzett észak-karolinai vállalat már két negyedéves jelentéssel késik, és május 18. óta nem felel meg a Nasdaq tőzsdei szabályainak. A Dentsply Sirona augusztusban figyelmeztetett, hogy nem nyújtja be a második negyedéves 10-Q formanyomtatványt, mivel „belső vizsgálat folyik bizonyos pénzügyi beszámolási ügyekkel kapcsolatban”. Emellett felülvizsgálta a korábbi számviteli gyakorlatot, és értékelte, hogy a 2021-es pénzügyi eredményei kiigazításra szorulnak-e. Az ostromlott vállalat egy üzleti frissítésben közölte, hogy várhatóan 1,005 milliárd dollár (1,006 milliárd euró) nettó nyereséget jelent a második negyedévben, és hogy az ellátási lánc nehézségei és a kínai eladások visszaesése befolyásolta a teljesítményét.
Stanley Bergman, a Henry Schein vezérigazgatója az elemzőknek elmondta, hogy júniusban egyes régiókban emelkedett a SARS-CoV-2 fertőzések aránya, ami a fogászati betegforgalom csökkenéséhez vezetett. Elmondta, hogy a Henry Schein által értékesített márkagyártó fogászati árucikkek árinflációja a negyedév során megközelítőleg 3%-ot ért el, de az infláció hatása a fogászati felszerelések értékesítésére viszonylag jelentéktelen volt. Júliusban az éves inflációs ráta az euróövezetben, az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban elérte a 8,9%-ot, 8,5%-ot, illetve 10,1%-ot.
A Henry Schein globális fogászati eladásai a második negyedévben 1,9 milliárd USD-t tettek ki, ami 3,1%-os csökkenést jelent. A multinacionális vállalat fogászati értékesítését a fogorvosok fogászati rendelőikbe történő folyamatos beruházásainak köszönhető erős eszközértékesítés hajtotta, mondta Bergman.
https://www.dental-tribune.com/news/economic-slowdown-and-inflation-dog-dental-sales/
(Image: Noska Photo/Shutterstock)