A jelentés az Egyesült Királyságban élő 1000 páciens megkérdezésén alapult, mely során kiderült, hogy 10-ből 8 beteg teljes mértékben elégedett a fogorvosával.

Ezenfelül tíz páciens közül megközelítőleg nyolc mondta azt, hogy megfelelő tájékoztatást kapott az árakról és a lehetőségekről, valamint a kezeléssel is nagymértékben elégedett. Ötből négy páciens az elmúlt 24 hónapban kapott fogorvosi kezelést, míg 15-ből csupán 1 volt, aki sosem járt fogorvosnál.

A fogorvosi látogatások elmaradásának leggyakrabban megjelölt oka a kezelés szükségességének hiánya volt. A fogorvoshoz nem járók esetében hat részvevőből egynél a kezelés ára és az odontofóbia szerepeltek a leggyakoribb okok között.

A nők pedig négyszer gyakrabban hozták fel ezeket az indokokat, mint a férfiak. Ötből három beteg teljes mértékben tisztában volt a fogorvosi rendelő panaszjelentési eljárásával, de csak 1%-uk tett ténylegesen panaszt az elmúlt két évben.

A telefonos felmérést a GfK NOP készítette a Brit Fogászati Szövetség megbízásából 2011 novemberében.