Beszélgetés Erdélyi Attilával, az Alpha Implant Kft. ügyvezetőjével.

Tudomásom szerint, Ön régóta foglalkozik a fogászat egyes területeivel, korábban egy neves, nagy múltú cégnél dolgozott, ahol több külföldi gyártót is képviselt. Mikor és milyen motiváció hatására kötődött a fogászathoz?

Sopronban születtem, és egészen főiskolás koromig ott is éltem, így „testközelből” figyelhettem meg a fogászati turizmus kezdeti szakaszát, fejlődését. Sok ismerősöm, barátom került kapcsolatba a fogászat különböző szakterületeivel, fogorvosként vagy fogtechnikusként egyaránt. A diploma megszerzésével szinte egy időben kezdtem el a WielandDental disztribúcióját Magyarországon, először egy osztrák cég képviselőjeként, majd önálló vállalkozásomon keresztül.

Hogyan került kapcsolatba a Nobel Biocare tulajdonában lévő implantátum-gyártó céggel, miért gondolta, hogy sikeres lehet ezen a területen? 

A Nobel Biocare 2008-ban vásárolta meg az Alpha-BioTec-et, majd ezután kezdte felépíteni a nemzetközi disztribúciós hálózatát. Hozzám 2009-ben érkezett a megtisztelő felkérés, hogy segítsek a cég magyarországi terjeszkedésében. Nem kellett sokáig mérlegelnem a választ, hiszen egy világszínvonalú termékről van szó, amely mögött a világ egyik legnagyobb és legelső gyártója áll, mind emellé pedig egy nagyon versenyképes ár  társul.

Az első években milyen nehézségek merültek fel, milyen akadályokat kellett leküzdeniük, hogy a termékeiket egy, a már kiosztott piacon sikerrel be tudják vezetni? Mi volt a stratégia, miként tudtak fejlődni?

A fejlődés alapvető motorja az innovatív, magas minőségű, legjobb ár/érték aránnyal rendelkező termék maga. A gazdasági környezet is megfelelő volt a rendszer bevezetésére, hiszen a pénzügyi válság éveiben az elérhető árú, de kiemelkedő hátterű és minőségű implantátumokra nőtt a kereslet. A hazai rendelők többsége több rendszert is használ, így a Nobel Biocare mellett sok rendelőnek egyértelmű választás volt, hogy  a szintén hozzájuk tartozó Alpha-BioTec-et felvegyék a palettára. Kiemelt figyelmet fordítottunk a megfelelő készlet kialakítására, hogy mindenkit azonnal ki tudjunk szolgálni, valamint fontosnak tartottuk a képzések szervezését is. A sikerben természetesen kollégáim munkája is benne van, akik szorgalmasan és lelkiismeretesen végezték dolgukat.

Az Alpha-BioTec implantátumok Magyarországon mikor vették át a piac vezetését, s mi lehet ennek az elsődleges oka: a minőség, a logisztika, a transzparens kereskedelem?

Cégünk 2009-től dinamikusan fejlődött. 2013-tól kezdve  több mint 30.000 implantátumot értékesítünk évente, mi is ettől a dátumtól tekintjük magunkat piacvezetőnek. Mint említettem, ennek oka elsősorban a megbízható, jól működő implantációs rendszerben kereshető, valamint annak a biztonságnak, amit a nemzetközi háttér jelent. 2015 elejétől a Danaher csoporthoz tartozunk, a KaVo, Gendex, Nobel Biocare, Kerr cégek mellett. Rugalmasan kezeljük ügyfeleink kéréseit, igyekszünk mindent gyorsan és jól megoldani.

Mióta folytatnak gyakorlati továbbképzéseket, hányan vettek eddig részt a különböző kurzusaikon?

A kezdetektől vannak kurzusaink, ezek elsősorban felhasználóinknak szóltak. Összességében az elmúlt években körülbelül 500 fogorvos vett részt valamelyik továbbképzésünkön.

Úgy tudom, a közelmúltban létrehoztak egy saját továbbképző központot is, ahol új, ún. mentor-programot is indítottak. Hallhatnánk erről kicsit bővebben?

A továbbképző központ elsődleges szerepe, hogy ne csak az Alpha-Bio rendszert mutassuk be, hanem az implantátumokhoz nem közvetlenül kapcsolódó sebészeti eljárásokat is. Dr. Kemper Róbert és a Parodont csapata több továbbképzést is tart a sinus elevatio vagy a lágyrész- management témakörében. A Parodont egyébként egy jól működő mentor- programmal rendelkezik, mindenkinek szívesen ajánljuk. Dr. ObernaFerenc főorvos úr különböző sebzárási technikákat mutat be, dr. Covesan Sorin főorvos úr pedig Nyíregyházáról, az implantológiai alap-program vezetője.

Aktív szereplője a különböző fogászati rendezvényeknek, nagy hangsúlyt helyez a médiákban való megjelenéseire is, több fórumon a páciensek tájékoztatásában is részt vesz. Úgy gondolja, hogy érdemes a fogorvos mellett a „végfelhasználót” is megnyerni, informálni?

A páciensek tájékoztatása minden orvos alapvető feladata. Én személyesen is meg vagyok arról győződve, hogy a pácienseket megnyugtatja, ha tudják, hogy megbízható, minőségi implantátumok kerülnek behelyezésre. Az Alpha-Bio egy olyan rendszer, aminek múltja és jövője is van, nyugodt szívvel ajánlható bárkinek.

Miként értékeli a cég első 5 éves ciklusát, mit tart a következő öt esztendő legfontosabb feladatának?

Ma már a 7. évünk végén vagyunk, és elmondhatom, hogy a visszajelzések azt mutatják, ügyfeleink elégedettek velünk. Mi persze sosem lehetünk teljesen azok magunkkal, és mindent megteszünk a következő időszakban is azért, hogy egyszerűbbé, gördülékenyebbé tegyük együttműködésünket.

A közeljövőt milyen tervek és célok fogják majd meghatározni?

Hamarosan indul webshopunk, újabb termékekkel bővül kínálatunk. 2016-ban is nagy hangsúlyt fektetünk az oktatási programunkra, rendszeresen jelentkezünk különböző kurzusokkal.

Tudomásom szerint a hazai piac mellett lehetőséget kapott az ausztriai forgalmazásra is. Egy „német” rendszerű piacon való részvételre miért egy magyar cég kapott lehetőséget? Valószínű, az itteni sikerekben bízva, Öntől várják el az ottani fellendülést, fejlődést. Milyen elképzelések alapján építi fel az osztrák piacot?

Mint minden iparágban, ebben is az ún. multikulturális üzleti elvek érvényesülnek. Nagyon megtisztelő számunkra, hogy lehetőséget kaptunk Ausztriában is. Az osztrák piac sok tekintetben eltér a magyarországitól, a kereslet kiegyensúlyozottabb, de azt gondoljuk, hogy a rendszer értékei ott is ugyanúgy érvényesülni fognak. Egyszerű, gazdaságos, megbízható – ezek azok a tényezők, amelyek meghatározhatják sikerünket.

Mit üzen a magyar fogorvosok, implantológusok, fogtechnikusok számára, mit hoz Ön szerint a 2016-os év?

Óvakodjunk a kóklerektől! Évről évre újabb vagy régebbi arcok bukkannak fel a piacon, különböző csodákkal, amelyekről rendre kiderül, hogy valami nem stimmel velük. Bízzunk a jól bevált dolgokban, hosszú távon ezekre építhetünk biztonsággal!

A szakma fejlődését látva, hogyan értékeli a hazai piacot a többi európai országhoz viszonyítva? Mennyire erős még a fogászati turizmus szerepe Magyarországon?

A magyar fogorvoslás, az orvosok, az oktatás, a technikák, a technológiák, a felhasznált anyagok világszínvonalúak. Ezt az előnyünket kemény, kitartó munkával meg kell őriznünk. A fogászati turizmus továbbra is meghatározó, de óriási potenciál rejlik a hazai páciensek ellátásában is.

Köszönöm a beszélgetést, szerkesztőségünk nevében is sikerekben gazdag 2016-os évet kívánok Önnek és természetesen a cégében dolgozóknak is!

Laczkó Tamás