A kártérítést Dr. Allison Dean, az ausztráliai Kew Periodontics and Dental Implants munkatársa kapta, akit egy korábbi páciense értékelt.

A bírósági ítélet szerint a páciens négy különböző rágalmazó állítást tett közzé a Google-értékelésekben különböző nevek alatt. A rendelőben történt többszöri találkozót követően azzal vádolta Dr. Deant, hogy “szakszerűtlen”. Hozzátette, hogy különböző betegségeket sem tudott diagnosztizálni nála.

Emellett azt állította, hogy Dr. Dean “terrorizálja és szidalmazza” a betegeit, és hozzátette, hogy a szükségesnél több pénzt próbált felszámítani a kezelésért.

Ráadásul azt mondta, hogy az egy csillagot csak a rendelő külseje miatt adta. Azt írta: “Csak a szép rendelőszobáért adok 1 csillagot, egyébként nullát adnék.”

Google hatás

A vizsgálat azt állapította meg, hogy valószínűleg több, mint 100 000 ember látta a véleménykivonatot, amely szerint “szakszerűtlen és aláásó szolgáltatást nyújtott”.

A publikációkat követően Dr. Dean a praxis weboldalának átlagos heti oldalletöltéseinek “határozott visszaesését” tapasztalta, valamint kevesebb beteget is utaltak be hozzá, mely mind ennek a hatásnak a következménye.

Továbbá, arról is beszámolt, hogy “mérhetetlen károkat” szenvedett érzelmi jólétében, hírnevében, valamint fizikai és lelki egészségében.

Forrás: dentistry.co.uk