Egy egészségügyi szakértő szerint egyre növekszik a „COVID nyelv” eseteinek száma azoknál a betegeknél, akik átestek a koronavíruson.

Tim Spector, a londoni King’s College epidemiológia professzora beszámolt arról, hogy növekszik azon tünetek száma, amelyek nem szerepelnek az angliai Public Health (PHE) hivatalos listáján.

Ide tartoznak a szájfekélyek és a szájban lévő fehér foltok, amelyeket „COVID nyelvnek” nevez. Jelenleg az Egyesült Királyság útmutatása a COVID-19 fő tüneteként a magas hőmérsékletet, a folyamatos köhögést és a szaglás vagy ízlés elvesztését vagy megváltozását említi. De Spector arra ösztönöz mindenkit, akik „furcsa tüneteket vagy akár csak fejfájást és fáradtságot” tapasztalnak, hogy maradjanak otthon.

COVID-19 és fogvesztés
Nem ez az első alkalom, hogy szájegészségügyi tünetek összefüggenek a koronavírussal. Tavaly egy tanulmány azt javasolta, hogy azok a betegek, akiknek fogproblémái vannak, és pozitív lett az eredményük, ennek következtében tüneteik súlyosbodhatnak. Például, számos beteg hosszú lefolyású tünetekről számolt be, például fogvesztésről, fog letörésről vagy ínyérzékenységről. Dr. David Okano utah-i székhelyű parodontológus elmondta, hogy a fogászati problémák gyakran súlyosbodnak az akut fertőzésekből való felépülés során.

A kutatások azt is kimutatták, hogy kevesebben tartják be ugyanazokat a személyes higiéniai eljárásokat, amelyeket a pandémia kezdetén követtek. Például az Egyesült Királyságban élő felnőttek csaknem egynegyede már nem mossa a fogát naponta kétszer. További 11% vallotta be, hogy van olyan nap, amikor egyáltalán nem mossa meg a fogát.

Forrás: Dentistry.co.uk