A hatékony reklámozás miatt a cég ismertsége, a fogfehérítő termék népszerűsége az elmúlt években igen megnövekedett, köszönhetően annak is, hogy ismert embereket győztek meg a termék használatáról. Vajon igaz a gyártó állítása a hatékonyságról és a peroxid tartalomról?
A Gazdasági Versenyhivatal 2020 év végén vizsgálatba kezdett egy olyan termék miatt, melyet egyelőre hiányosnak, és az európai normákkal nem összehasonlíthatónak tartanak.
Így a termék megtévesztheti a fogyasztót, ezért nem lehet kereskedelmi forgalomban.
A cég magyar nyelvű weboldalán 2017. októberben jelenik meg az első blog a termékről, azóta folyamatosan, mind pozitív visszajelzéssel. A tavalyi tiltás után is közel 2 hónapig elérhetőek voltak a termék-fotók a közösségi média felületein, és a magyar nyelvű weboldalon a rendelés felvétele folyamatos.
Bár a cég neve nem utal a termékre „Online Trading Solution”, sőt a telephely is igen érdekesnek tűnik, egy minőségi termékhez nem igazán illő házba. Szlovákiába van bejegyezve, egy 200 fős faluba, ahol a kereskedő cég neve nem látható. A cég a weboldalán azt tünteti fel, hogy 7 európai országba szállít bankkártyás fizetést követően.
A siker egyik kulcsa az lehet, hogy az ismert és sok követővel rendelkező celebek posztolták a képeket, különböző helyzetekben, akár épp motorcsónakázás közben, mintha ez a módszer, ez az új eljárás mindenütt könnyedén elvégezhető lenne, ezzel is sugallva a népszerűséget.
A gyártó cég amerikai weboldalán az elégedett vásárlók között feltűnik egy izmos magyar influencer, bár név nélkül. Az ottani, vélhetőleg sikeres és ismert felhasználók nem adják a nevüket, sőt a customers felirat alatt már nem találhatóak bejegyzések. Ez utalhat arra is, hogy hasonló problémák, „homokszemek” kerültek a marketing gépezetbe a fogfehérítés őshazájában, Amerikában is.
A jogerős közegészségügyi eltiltást követően is reklámozták a terméket, melynek pontos hatóanyag tartalmát egyelőre nem tudni, illetve azt sem, miként működik. Egy veszprémi fogorvos hosszú blogot írt, mert nem kapott információt a hazai forgalmazó cégtől. Véleménye alapján a feltüntetett hatóanyagok között ott található a peroxid, noha 2012 végén az Európai Unió területén betiltották azokat az otthoni fogfehérítő anyagokat, melyek hidrogén-peroxid vagy karbamid-peroxidot tartalmaznak.
A peroxid mentesség hangsúlyozásával „bio” lesz a fehérítés, mely igen jól hangzik, azonban a budapesti Semmelweis Egyetemen is tanító doktornő szerint ez képtelenség.
Ebben a 61. oldalas előadásban bemutatja a fogfehérítés korai szakaszát, és a mai hatásmechanizmusát, a cikket után-követéses vizsgálatokkal zárja.
Egy másik érdekesség is megtalálható a cég termékei között, az aktív kókusz szén. Ennek a rövid leírása így hangzik: A kókuszhéj egy speciális égetési folyamaton esik át, ahol megváltozik az anyag szerkezete. Az új anyag képes elnyelni a toxinokat, a baktériumokat és a tanninokat is, amelyek a fogak elszíneződéséért felelősek. A fogpor 100%-ban aktív kókusz szénből készül, amely a legtermészetesebb módon képes elérni a fogak fehéredését, a zománc és az íny károsítása nélkül.
A felszólalók sokat emlegették, hogy a fogfehérítés fogorvos nélkül elképzelhetetlen, hiszen kötelező az előzetes fogkő-eltávolítás, az íny-védelem, a biztos és hatékony kezelés -ellenőrzött feltételek mellett.
Ennek alapján nehéz megmondani, hogy mi lesz az eljárás vége. Egyelőre a hatóság kötelezte a reklámok és a jogsértő képek megszüntetését, illetve a kereskedőket a termék időleges értékesítésének a felfüggesztéséről.
Az látszik, hogy a közösségi médiában egy ilyen hír mekkora felzúdulást hoz, várhatólag ez is a cég malmára hajtja az esetlegesen „megvezethető” vásárlót. Egy biztos, a kereskedő is komolyan vette a GVH döntését, mert mire a cikk írása befejeződött – február 3. szerda 17.00 -, addigra már a hírességek képei eltűntek a weboldal galériájából.
Azóta a felület üresen árválkodik…