Bár a fájdalomnak megvan a maga hasznos élettani szerepe, komoly stresszt is jelent a szervezet számára, jelentősen ronthatja az életminőséget. Ezért – az okok feltárása és kezelése mellett – a fogorvosnak minden esetben fontos figyelmet fordítania betegénél a megfelelő fájdalomcsillapításra.

A fájdalom jelzőrendszer funkciót lát el és aktuális vagy potenciális szöveti károsodásra figyelmeztet, ugyanakkor rendkívül kellemetlen fizikai és emocionális élmény. A betegségek többségénél ráadásul a vezető tünetek között szerepel, ami nagymértékben igaz a fogászati betegségekre is.

A betegellátás sarkalatos pontjainak egyike éppen ezért a fájdalom enyhítése, a beteg szenvedésének csökkentése kell hogy legyen, mely a gyógyulásnak is fontos feltétele.

A hatékony fájdalomcsillapítás sok esetben kiválóan megoldható egy-egy jól megválasztott, vény nélkül kapható nem-szteroid gyógyszer segítségével. Ilyen készítmény

a CATAFLAM DOLO RAPID 25 mg lágy kapszula
és a CATAFLAM DOLO 25 mg bevont tabletta.

Hatóanyaguk a diklofenák-kálium, melynek hatásmechanizmusa a gyulladásért, fájdalomért és lázért felelős prosztaglandinok bioszintézisének gátlásán alapul1,2, vagyis

nem csupán a fájdalmat csillapítják,
annak egyik fő okát, a gyulladást is csökkentik.

Remek választás a fogászati kezelések után

A diklofenák gyorsan és teljesen felszívódik.

• Egy 25 mg-os bevont tabletta bevétele után átlagos plazmakoncentrációjának csúcsa 35 perc múlva alakul ki és 591 nanogramm/ml-t ér el.2

Egy 25 mg-os lágy kapszula bevétele után átlagos plazmakoncentrációjának csúcsa 25 perc múlva alakul ki és 1125 nanogramm/ml-t ér el (átlag tmax).

• Klinikai vizsgálatok eredményei szerint a Cataflam Dolo Rapid 25 mg lágy kapszula gasztro-duodenális tolerálhatósága szignifikánsan jobb, mint az acetilszalicilsav tablettáé vagy az ibuprofén lágy kapszuláé1,3.

A klinikai gyomor-bélrendszeri endoszkópiás adatok kimutatták, hogy a Cataflam Dolo Rapid lágy kapszula ugyanolyan jól tolerálható, mint a Cataflam Dolo tabletta1.

A CATAFLAM DOLO RAPID 25 mg lágy kapszula vagy a CATAFLAM DOLO 25 mg bevont tabletta alkalmazása a felsorolt kedvező tulajdonságok miatt jó választást jelenthet a fogászati kezelések utáni terápiában.

A fájdalom, a gyulladás, a duzzanat csökkentésével mindkét gyógyszer nagyban hozzájárulhat a gyógyulás folyamatához a szakorvosi kezelés után, és ezáltal segíthet a beteg jobb testi-lelki közérzetének kialakulásában, aktivitásának növekedésében, mindennapi tevékenységének, munkájának zavartalan ellátásában, alvásminőségének javításában is.

Hasznos tudnivalók

A Cataflam Dolo 25 mg bevont tabletta 20 db-os kiszerelésben, PVC/PE/PVDC//Al buborékcsomagolásban kapható; 14 éven aluli gyermekeknek nem adható.

A CATAFLAM DOLO RAPID 25 mg lágy kapszula 20 db-os kiszerelésben, átlátszatlan PVC/PVdC//Al buborékcsomagolásban kapható; alkalmazása 14 éves kortól megengedett.

A lágy kapszulát vagy a bevont tablettát étkezés közben vagy után kell bevenni, 24 óra alatt legfeljebb 3 db bevont tabletta vagy 3 db lágy kapszula vehető be.  Ha a tünetek láz esetén a kezelés megkezdését követő 3, fájdalom esetén 5 napon belül nem enyhülnek vagy esetleg súlyosbodnak, orvosi vizsgálatra van szükség.

Referenciák

¹Cataflam Dolo Rapid 25 mg lágy kapszula – alkalmazási előírás, 2019. szeptember 2.
2Cataflam Dolo 25 mg bevont tabletta – alkalmazási előírás, 2019. szeptember 2.
3Hawkey, C. et al. Aliment Pharmacol Ther 2012; 35(7):81-27

Zinc kód: CHHU/CHVOLT/0030/20
Anyag jóváhagyásának dátuma: 2020. február 04.
Bővebb információért olvassa el a gyógyszer alkalmazási előírását!
Forgalmazza: GlaxoSmithKline-Consumer Kft. 1124 Budapest, Csörsz u. 43. Tel.: +36 1 225 5800
www.gsk.hu
Amennyiben termékünk alkalmazása során „Nemkívánatos eseményt” észlel, kérjük, 24 órán belül jelentse a Hungary.PH_Safety@gsk.com e-mail címen vagy a +36/1-22-55-300-as telefonszámon!
A védjegyek tulajdonosa vagy engedélyezett használója a GSK vállalatcsoport.
Harmadik fél által (DIALOG Egészség Kommunikációs és Tanácsadó Kft.) készített tartalom, GSK által szponzorált tartalom