Milyen megpróbáltatások várnak a fogászati rendelőkre jövőre és hogyan lehet azokból sikert kovácsolni?

Mit várhatunk a 2013-as évtől? Megkönnyebbülést, fellélegzést, stabilizálódást, netán a páciensek számának növekedését? Milyen úton jár majd a magyar gazdaság? Beigazolódnak a gazdasági minisztérium ma is oly optimista előrejelzései a növekedéséről vagy a válság további elhúzódásával számolhatunk.

Vannak olyan tényezők, amelyekre, valljuk be őszintén, nem tudunk hatással lenni:

  • Hogy hány új rendelő nyílik ma Magyarországon vagy az Ön közvetlen közelében, aki az Ön pácienseire feni a fogát?
  • Hogy hogyan szivárognak be fokozatosan a multinacionális szolgáltatók a fogazati piacra, jelentős tőketartalékkal a hátuk mögött?
  • Hogy hogyan csökken tovább a páciensek fizetőképessége?
  • Hogy hogyan emelkednek az anyagárak, amit Ön már nem tud áraiban érvényesíteni?

Olyan kérdések ezek, melyeket nem hagyhatunk figyelmen kívül, de megállítani vagy megfordítani az eseményeket nem tudjuk. Persze bosszankodhatunk rajtuk, de azzal még nem kerülünk közelebb a 2013-as bevételnövelő céljaink eléréshez.

Vannak azonban, olyan tényezők melyek csak a mi döntésünktől függnek és érdemes ezekre koncentrálnunk. A válság egyszer biztosan véget ér és nekünk pontosan erre az időpontra kell felkészítenünk rendelőnket, mégpedig aktív cselekvéssel. Lássuk, hát mire számíthatunk jövőre és hogyan profitálhatunk abból:

1. Az új páciensek száma csökken, azonban az új rendelők száma nő – mit tehetünk?

Az új páciensek nagy kincset érnek egy fogászati rendelőnek. Ennél már csak a meglévő pácienseink jelentenek nagyobb értéket. Ha csökken az új páciensek száma, akkor forduljunk meglévő elégedett pácienseinkhez. Ők már bíznak bennünk, szeretnek minket. Legutóbbi rendelői látogatásuk óta keletkezhettek újabb megoldandó fogászati problémáik, melyek kezelésre várnak és a környezetüket is könnyebben vonzhatják rendelőnkbe.

2. Az alapanyag árak emelkedni fognak – mit tehetünk?

Évek óta hűséges vásárlói vagyunk ugyan annak az értékesítő cégnek? A pontos és fegyelmezett számlafizetés (főleg a készpénzes) nagyon nagy értéket jelent a beszállítóinknak, amit maximális kedvezménnyel kompenzálhatnak számunkra. Biztos Ön abban, hogy a maximális kedvezményben részesül? De a rendelőn belül is optimalizálhatjuk a készletgazdálkodásunkat tudatosabb felhasználásra ösztönözve munkatársainkat és felelősöket kinevezve arra, hogy egyetlen tubus tömőanyagot se kelljen kidobni, mert azokat nem megfelelő sorrendben használtuk fel és lejárt a szavatosságuk.

3. Átfogó hatósági ellenőrzések várhatóak a fogorvosi rendelőkben – mit tehetünk?

Fel van Ön és rendelője készülve egy hatósági ellenőrzésre? Munkatársai tudatában vannak annak, mit kell egy tenniük, ha benyit a rendelő ajtaján az adóhatóság, a munkaügyi hatóság vagy az ÁNTSZ? Tudják azt, hogy milyen jogaik és kötelezettségeik vannak? A munkatársak szakszerű felkészítése rengeteg hatósági bonyodalomtól és kellemetlenségtől mentheti meg Önt. Legyen tudatos, és már most készüljön fel az ellenőrzésekre, mert nagy valószínűséggel Önnél is sor kerül rá 2013-ban.

4. A páciensek fogászatra elkölthető jövedelme tovább csökken, a nagy értékű ajánlatainkat egyre nehezebben fogadják el – mit tehetünk?

Sokkal nagyobb figyelmet kell fordítanunk arra, hogy a páciens számára ne az ár legyen a legfontosabb döntési kritérium. Olyan tudatos kommunikációt kell folytatnunk, amely hitelessé és elfogadhatóvá teszi szemükben a kezelési terveinket és ajánlatainkat. Ma már nem elég a páciensek fogászati problémáira koncentrálnunk. Figyelembe kell vennünk életkörülményeiket, elképzeléseiket és lehetőségeiket is. És talán a legfontosabbat: hogy készen állnak-e a beavatkozásra. Sokkal mélyebb szinten kell megismernünk pácienseiket ahhoz, hogy elnyerjük bizalmunkat. Ekkor a páciensünk nem azon kezd el gondolkozni, hogyan mondjon az ajánlatunkra udvariasan nemet, hanem azon, hogy honnan teremtse elő a kezeléshez szükséges összeget.

Aggodalomra tehát nincs okunk, hiszen az események egy részét akkor sem tudjuk befolyásolni, ha ezen rágódunk. Cselekedni azonban már holnap elkezdhetünk. Ne adjunk felmentést magunknak! Ne hibáztassuk mindenért a külvilágot és környezetünket, hanem tegyünk meg mindent, hogy a csöppet sem szívet melengető körülményeket javunkra fordítsuk és tudatos stratégiával előnyt kovácsoljuk belőle.

Hogy döntött: aggódik, vagy cselekszik? Ha az utóbbira tette a voksát, akkor gyakorlati segítséget kaphat tervei megvalósításához a

MesterFogászat 3.0

Bevételnövelő értékesítési és kommunikációs előadást

Helyszín: Dental World 2012, SYMA Rendezvénycsarnok
Időpont: 2012. október 13. szombat

(Jelentkezni még most sem késő, ráadásul most különösen megéri,
mert egy 65.000 Ft értékű ajándék vár minden jelentkezőre!)

Közvetlen információs telefonszám: + 36 30 9 420 180
További információk:
www.fogaszatiakademia.hu

Jelentkezési űrlap kitöltéséhez kattintson IDE!

Jelentkezési űrlap letöltése:

 

Kluka Attila
A fogorvosok tanácsadója
A Fogászati Akadémia vezető oktatója

[media id=19 width=588 height=368]