Nagy kincs az új páciens. Magyarországon minden héten nyílik egy új fogászati rendelő. Budapesten minden hónapban egy. És már a multinacionális egészségügyi szolgáltatók is a piacon vannak. Honnan lesz ezekben a rendelőkben új páciens? Talán éppen az Ön rendelőjéből csábítják majd el őket? Ez egy reális veszély, de a jó hír az, hogy Ön is megvédheti meglévő pácienseit és megakadályozhatja azok elvándorlását.

Íme, 6 olyan módszer, amellyel megakadályozhatja, hogy pácienseit elcsábítsa egy másik rendelő és elérheti azt, hogy akár élethosszig hűek legyenek Önhöz, a fogorvosukhoz:

  1. Mélyítse el páciensével az emberi kapcsolatot: a fogászati rendelők sikere az orvos-páciens kapcsolat minőségén múlik. Fontos, hogy szakmailag tökéletes munkát végezzünk, de talán még ennél is fontosabb, hogy kiváló emberi kapcsolatot ápoljuk pácienseinkkel. Szánjon rá időt, hogy megismerje páciensét, elbeszélgessen vele, megismerje vágyait és elképzeléseit. Lehet, hogy ez időrablásnak tűnik, hiszen ez idő alatt egy tömés is elkészült volna, de higgye el ennél gazdaságosabban nem tölthetné értékes idejét, mert ez egy sokszorosan megtérülő befektetés lesz az Ön számára.
  2. Maradjon folyamatos kapcsolatban pácienseivel: ne engedje, hogy megfeledkezzenek Önről. Gyűjtse be páciensei e-mail címét és telefonszámát, és rendszeres időközönként adjon hírt magáról. Nem kell tolakodó ajánlatokat küldenie. Annyi bőven elég, ha páciense emlékezetében tartja rendelőjét egy egy levéllel vagy emlékeztető SMS-el.
  3. Ösztönözze rendszeres rendelői látogatásra pácienseit: félévente vagy legrosszabb esetben évente Ön vagy munkatársa hívja fel hűséges páciensét és invitálja meg egy kontrollvizsgálatra. Így folyamatos élő kapcsolatot tarthat fent lojális pácienseivel, akik nem keresnek majd mást fogászati problémájuk megoldására.
  4. Ajánlatainál vegye figyelembe páciensei életkörülményeit: nem elég, ha az Ön által felállított kezelési terv és árajánlat szakmailag precíz és tökéletes. Arra is szükség van, hogy megoldási javaslatai figyelembe vegyék páciensei életkörülményeit, lehetőségeit és vágyait. Így lesz teljes a kép és elégedett a páciens.
  5. Ne feledkezzen meg a gesztusokról: soha ne hagyja ki azt a kiváló és szinte ingyenes lehetőséget, hogy gesztust gyakoroljon. Születés- vagy névnapi képeslap, egy apró ajándék karácsonykor: mind mind olyan figyelmesség, amely hosszú távon maradásra ösztönzi pácienseit, sőt környezetével is megosztja élményeit
  6. Kezelés előtt, kezelés közben és kezelés után: folytasson érzelmi alapú kommunikációt páciensével és ne törekedjen minden esetben a szakmailag tökéletes akadémikus kommunikációra. Páciensei sokszor bizonytalanok és semmi sem nyugtatja meg őket jobban, mint egy baráti szó.

Természetesen még számtalan könnyen elsajátítható lehetősége van arra, hogy ne veszítse el meglévő pácienseit. Amennyiben szeretne ezekről azonnal elsajátítható és sikerrel alkalmazható gyakorlati tanácsokat kapni, akkor keresse fel a

MesterFogászat 3.0

Bevételnövelő értékesítési és kommunikációs előadást

Helyszín: Dental World 2012, SYMA Rendezvénycsarnok
Időpont: 2012. október 13. szombat
Közvetlen információs telefonszám: + 36 30 9 420 180
További információk:
www.fogaszatiakademia.hu/mesterfogaszat

Jelentkezési űrlap kitöltéséhez kattintson IDE!

Jelentkezési űrlap letöltése:

 

Kluka Attila
A fogorvosok tanácsadója
A Fogászati Akadémia vezető oktatója

[media id=13 width=588 height=368]