Ragadja meg okostelefonját! A fogorvosok és a betegek is egyaránt könnyedén veszik igénybe telefonjaikat annak érdekében, hogy a fogászati kezelések a pandémia alatt is folytatódni tudjanak.

A COVID-19 nagy hatással volt az összes egészségügyi szolgáltatásra, beleértve a fogorvosi ellátást is. Az újbóli nyitás és a kapacitás folyamatos növelése ellenére vannak új utasítások és követendő protokollok egy COVID-biztonságos környezet számára, amelyek drámai módon megváltoztatták a fogorvosi rendelők működését is.

A legtöbb rendelő márciusban kénytelen volt bezárni, és csak sürgősségi eljárásokra korlátozódhattak. Ennek eredményeként körülbelül 10% -os kapacitással futottak. Azóta a bejelentkezések és a beavatkozások száma is folyamatosan növekszik. Azonban olyan környezetben kell dolgoznia minden fogorvosnak és olyan kihívásokkal kell szembenézniük, amelyekre az egyetem nem készítette fel őket. A visszatérő betegek jelentős eltérésekre számíthatnak az előírt biztonsági eljárásokban, és nemcsak a fogorvostól, hanem az egész rendelőben. 

Az új egészség és biztonság
Mivel a fogorvosok hosszabb ideig nyitott szájú betegekkel dolgoznak, ennek következményeként a fertőzési kockázat pedig magasabb az aeroszol képződés miatt. Ez kulcsfontosságú változásokhoz vezetett egészségügyi és biztonsági szempontból.

A fogorvosok több rétegben viselnek egyéni védőfelszerelést (PPE), és minden új páciensnél cserélik arcmaszkjaikat, kesztyűiket, arcvédőjüket és köntösüket. Alaposan tisztítják a levegőt a betegek között, hogy a potenciálisan veszélyes részecskék ne maradjanak a levegőben. Noha ezek egyszerű megoldásoknak tűnnek, azonban a fogorvosi rendelőben az egészségügyi szakemberek és a lakosság folyamatos igénye miatt küzdenek a szükséges mennyiségű egyéni védőeszköz megszerzésével, ami anyagilag is költséges.

Ennek eredményeként a rendelők költségei nőttek. Több rendelőben is drága korszerűsítésekre volt szükség olyan területeken, mint a légkondicionálás vagy az orvosi minőségű légtisztítók. Ezek az időigényes fertőtlenítési folyamatok és a kötelező PPE-intézkedések drámai módon csökkentették az egy nap alatt kezelhető betegek számát. Számos rendelő továbbra is 75–80% -os kapacitással tud csak működni, így továbbra is napi kevesebb beteget látnak el a fertőzési kockázat csökkentése érdekében. Összességében, tehát kevesebb a beteg megnövekedett költségek mellett.

A digitális frissítés
Számos fogorvosi rendelő a technológia felé fordul, hogy az segítsen enyhíteni a nyomást, amikor új egészségügyi és biztonsági előírásokra térnek át. Például az okostelefon-kamerák és a fogászati applikációk azok, amelyek az intelligens fogászati megoldások egyre növekvő kategóriájának részét képezik. Ez azt jelenti, hogy a fogorvosi ellátás bizonyos elemei teljesíthetők olyan eszközök használatával, mint például az okostelefonok, így nincs szükség személyes konzultációra.

Természetesen a teljes körű konzultációhoz szükség van egy röntgengép hozzáférésére is, ami telefonon nem lehetséges. Azonban az egyik kulcsfontosságú tényező a fogászati kezelések során a COVID-19 alatt az interakció korlátozása illetve, hogy a betegek lehető legrövidebb időt töltsék a rendelőben.

Tehát, ha virtuális konzultációt tudunk folytatni, mielőtt valaki még a rendelőbe lépne, akkor megtakarítjuk a szék idejét, és több embert tudunk kezelni azon a munkanapon. Az telefonokkal készült képek után már lesz egy meglátása, hogy milyen kezelést kell elvégezni, még mielőtt bejönni az ajtón. Ez sokkal fontosabb most a járvány idején, mint korábban, mivel korlátozza az átfertőzés kockázatát, miközben időt és erőforrásokat takarít meg mind a páciens, mind saját maga számára.

Ez valódi előny a betegek számára, mivel saját házuk biztonságából kaphatnak tanácsokat fogorvosoktól. A kimutatások azt mutatják, hogy az online kommunikáció folyamatosan növekszik, mivel az hatékony, gyors és biztonságos.

Forrás: dentistyiq.com