Az Indiai Orthodontiai Társaság (IOS) panaszt nyújtott be az ország legfelsőbb fogászati szabályozó hatóságához az otthon történő fogszabályozó kezelésekkel kapcsolatban, de a szervezet nem állt meg ennyinél. Az IOS az utcára viszi az üzenetét a Smile Rally kezdeményezésen keresztül, amely egy rendezvénysorozat, amelynek célja, hogy lebeszélje a fogyasztókat a nem bejegyzett fogorvos vagy fogszabályozó orvos által nem felügyelt fogszabályozó kezelésről.
Az IOS hivatalos panaszt nyújtott be az Indiai Fogászati Tanácshoz, aminek eredményeképpen ez utóbbi nyilvános közleményt adott ki a D2C (direct-to-customer) clear aligner terápiát nyújtó szolgáltatókról, akik agresszívan reklámozzák szolgáltatásaikat a fogyasztóknak. Az ilyen kezelés sérti India törvényi és rendeleti rendelkezéseit a szájhigiénés ellátásról – áll a nyilvános közleményben.
A tanács a nyilvános közleményben leszögezte, hogy a fogak szkennelését csak bejegyzett fogorvosok végezhetik, a fogászati kezelést csak bejegyzett fogorvos végezheti a klinikáján vagy kórházában, és a vállalatok nem alkalmazhatnak agresszív marketingkampányokat, amelyek célja, hogy a lakosságot fogászati kezelésre csábítsák.
A társaság a Smile Rally elnevezésű, az IOS által szervezett országos kezdeményezésen keresztül juttatja el üzenetét a fogorvostanhallgatókhoz, a fogorvosokhoz és a fogyasztókhoz, hogy fellépjen a D2C clear alignner cégek által a közegészségügyre jelentett veszély ellen. A kezdeményezés áprilisban indult el Mangalore-ban egy 2500 fogászati szakember részvételével tartott összejövetelen, és a Smile Rally azóta országos turnéra indult, amely nyilvános rendezvényeket, szemináriumokat, előadásokat és képzéseket foglal magában. A tervek szerint több mint 30 indiai városba látogat el, és a legutóbbi Smile Rally rendezvényeket július 13-15. között tartották a maharashtrai Pune-ban.
Az IOS ortodontológusai júliusban az Indian Expressnek nyilatkoztak: „Természetes, hogy elcsábulunk a cégek ajánlatai és a sajátkezű, olcsóbb fogszabályozás hallatán, de fontos, hogy tisztában legyünk a lehetséges kockázatokkal és hátrányokkal”. Dr. Rajaganesh Gautam, az IOS végrehajtó bizottságának tagja hozzátette: „A fogak mozgatása az állkapocs és az ízületek tekintetében rendkívül érzékeny eljárás, és gondosan kell eljárni, hogy a lehető legjobb eredményt biztosítsuk a zománc, a gyökerek, az íny, a csontok és az ízületek minimális károsodásával”.
Dr. Srikrishna Chalasani, az IOS elnöke a lapnak elmondta, hogy az indiai piacra több aligner cég is belépett, amelyek közvetlenül a fogyasztóknak kínálják a terápiát, és kiküszöbölik a fogorvosok bevonását. A Dental Tribune International által végzett kutatás kimutatta, hogy a D2C clear aligner szegmensben cégek egész sora tevékenykedik Indiában. Az olyan cégek, mint a toothsi és a Glass Aligners, lenyomatkészleteket küldenek a fogyasztóknak, és útmutatókkal és videós oktatóanyagokkal látják el őket, hogy segítsenek nekik lenyomatot venni fogaikról. Ezek a lenyomatok szolgálnak alapul, amelyek alapján a fogszabályozó orvos megtervez egy kezelési tervet. A Toothsi azt állítja a weboldalán, hogy a kezelést a fogszabályozó orvosok távolról felügyelik, és hogy a fogyasztók kapcsolatba léphetnek velük, ha aggályaik vannak a kezeléssel kapcsolatban.
Az indiai fejlemények tükrözik a tavalyi európai fejleményeket, amelyek az Európai Fogszabályozó Szakorvosok Szövetségének közös nyilatkozatában csúcsosodtak ki a fogszabályozási hibák távkezeléséről. A malokklúzió bármilyen kezelését „kizárólag teljes képesítéssel rendelkező fogorvosnak kell végeznie”, azt „alapos klinikai vizsgálatnak kell megelőznie”, és „rendszeres klinikai ellenőrzést” kell végeznie – áll a 25 ország 31 fogászati és fogszabályozási társaságának közös nyilatkozatában.
https://www.dental-tribune.com/news/indian-orthodontic-society-campaigns-against-at-home-aligner-treatment/
Jeremy Booth
2022.07.15
(Image: WESTOCK PRODUCTIONS/Shutterstock)