Az Egyesült Királyság lett az első olyan ország a világon, amely jóváhagyta a klinikailag tesztelt COVID-19 vakcinát, miután a Gyógyszer- és Egészségügyi Termékek Szabályozási Ügynöksége (MHRA) engedélyezte a Pfizer / BioNTech vakcinát sürgősségi felhasználásra. A vakcina a jövő héttől kezdve lesz bevezetve, és az idős emberek és az NHS munkatársai lesznek előtérbe helyezve – bár a részletek arról, hogy például a fogorvosok hogyan illeszkednek ebbe a tervbe, még nem készültek el.

Az Egyesült Királyság kormánya bejelentette, hogy 40 millió adag vakcinát rendelt, amely a III. Fázisú klinikai vizsgálatok során 95% -ban hatásosnak bizonyult. Az Egészségügyi Minisztérium szóvivője elmondta, hogy a kormány döntése „hónapokig tartó szigorú klinikai vizsgálatokat és az adatok alapos elemzését követi az MHRA szakértői részéről, akik arra a következtetésre jutottak, hogy az oltóanyag megfelel a szigorú biztonsági, minőségi és hatékonysági előírásoknak”.

A szóvivő hozzátette: „A Védőoltási Bizottság hamarosan közzéteszi végső tanácsát kik azok a kiemelt csoportok akiknek javasolják az oltás mihamarabbi beadását, ideértve az egészségügyi és gondozó személyzetet, az időseket és a kritikus állapotban lévőket. A vakcina a következő héttől lesz elérhető az Egyesült Királyságban”.

Dr. Eddie Crouch, a Brit Fogorvosi Szövetség (BDA) elnöke a Dental Tribune International-nek elmondta, hogy bár “a COVID-19 vakcinák gyors bevezetése mindent megváltoztathat”, a BDA további információra vár a fogorvosok pontos helyzetével kapcsolatban ebben a kérdésben”.

A kormányzati tanácsadók azt ajánlották, hogy minden egészségügyi szakember a képzeletbeli sor elején álljon” – mondta. “Mindazonáltal aggódtunk amiatt, hogy a fogorvosok – mind az NHS, mind a magánszférában dolgozók – nem kapnak majd elsőbbséget. Láttuk ezt Angliában, ahol az NHS dolgozóit kizárták az ingyenes influenza elleni oltási programból.

Dr. Nigel Carter, a Száj Egészségügyi Alapítvány vezérigazgatója így nyilatkozott: „Az oltások jóváhagyása nyilvánvalóan rendkívül jó hír, amely lehetővé teszi az élet normalizálódását. Egyelőre nem világos, hogy a fogorvosi csoportok hová kerülnek az oltások beadásának hierarchiájában. Mivel ez az egyik olyan szakma, amelyet a világjárvány szakaszai leginkább sújtanak, és folyamatosan küzd a normális működéséért, reméljük, hogy a többi alapvető egészségügyi dolgozóval együtt a fogorvosokat is az elsők között fogják beoltani.

Forrás: Dental Tribune