• Cikkarchívum
    • Általános fogászat
    • COVID-19
    • Endodontia
    • Esztétika
    • Fogtechnika
    • Orthodontia
    • Lézer technológia
    • Implantológia
    • Parodontológia
    • Praxismenedzsment
    • Protetika
    • Szájhigiénia
    • DNEWS
  • Apróhirdetés
    • Apróhirdetések
    • Hirdetés feladása
  • Webshop
  • Rendezvények
    • Upgrade Congress 2023
    • Dental World 2023
  • Médiaajánló
    • Média ajánló
    • Dental Press Media offers
  • Kapcsolat
Nincs találat
Összes találat

Nincsenek termékek a kosárban.

Dental.hu
  • Szakmai Hírek
  • Endodontia
  • Esztétika
  • Implantológia
  • Orthodontia
  • Szájhigiénia
  • Fogtechnika
  • E-JOURNAL
  • Videótár
  • Szakmai Hírek
  • Endodontia
  • Esztétika
  • Implantológia
  • Orthodontia
  • Szájhigiénia
  • Fogtechnika
  • E-JOURNAL
  • Videótár
Nincs találat
Összes találat
Dental.hu
Nincs találat
Összes találat
Főoldal Cikkarchívum Praxismenedzsment

Az EESZT fényes oldala

2020-06-13
Praxismenedzsment
Olvasási idő: 4 perc
Az EESZT fényes oldala
Megosztom FacebookonMegosztom LinkedinenElküldöm emailben

[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_text _builder_version=”4.4.7″ text_font=”|700|||||||” text_font_size=”16px”]

Június elsejétől él a fogorvosok adatszolgáltatási kötelezettsége az EESZT felé. Bár a csatlakozásnak már legkésőbb fél évvel ezelőtt meg kellett volna történnie, a határidő érezhetőn fölkavarta az állóvizet szakma-szerte – hiánycikké váló kártyaolvasók, szinte elérhetetlen helpdesk vonalak és tapintható feszültség formájában.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_text _builder_version=”4.4.7″]

A tervezett tematikát az EESZT bevezetésének különös aktualitása miatt átalakítva, ezen a héten megkezdtük intenzív válságkezelő programunk hatósági megfeleléssel foglalkozó modulját, hogy a még mindig a levegőben lévő kételyek közül eloszlassuk, amit csak lehet.

Hogy mi a probléma az EESZT rendszerével, arról már sokan, sok helyen beszéltek. Hiányos lakossági tájékoztatás, kötelező kiadások a COVID után eleve kivéreztetett szolgáltatóknak, megnövekedett adminisztrációs teher és soklépcsős, végtelenségig bonyolított csatlakozási folyamat – hogy csak a legnépszerűbbeket említsük.

A rendelők jogszerű működéséért végzett, sokszor bonyolult, kényelmetlen és rettentően időigényes munkát rendszerint a szükséges rossz kategóriába sorolom, de az EESZT-vel kapcsolatban mások az érzéseim. A fogorvos társadalomban hatalmas ellenállás övezte a bevezetését, amellyel kapcsolatban legtöbbször az hangzik el, hogy „nem látom az értelmét”. Pedig az EESZT valójában egy kifejezetten progresszív kezdeményezés, amelyhez hasonlóval már több európai ország rendelkezik.  A páciensek és a szakma is sokat profitálhat belőle hosszú távon, de ehhez szükséges az, hogy a szolgáltatók következetesen és jól használják azt, támogatva egymás munkáját.

Hogyan?

Nézzünk pár –egyáltalán nem életszerűtlen példát!

Tegyük fel, hogy egyedüli orvosként dolgozol a rendelődben, és elmész két hét nyári szabadságra. Ha felhív az egyik páciensed akut fájdalommal, lehetőséged lesz segíteni rajta egy online receptfelírással.

Vagy nézzük azt az esetet, amikor az idősödő páciensed az anamnézislap kitöltésekor nem emlékszik mind a 10 gyógyszere nevére, pedig esetleg fontos lehet a további kezelések megtervezéséhez. Az EESZT rendszeréből lekérhető információk pontot tehetnek az ügy végére.

Menjünk tovább! Hogyan állunk annak a páciensnek a konzultációjához, aki az elmúlt 3 hónapban 6 másik helyen járt már? Eddig ezzel kapcsolatban legföljebb csak megérzéseink lehettek, ezentúl meg is győződhetünk arról, valóban egy kedvezményvadásszal van-e dolgunk.

Ha a páciensed panaszosan felhív azzal, hogy még mindig fel van dagadva az arca, pedig betartotta minden utasításodat, és szedte az általad felírt antibiotikumot, de az EESZT rendszerében azt látod, hogy a gyógyszer ki sem lett váltva, tudni fogod, hogy nem az orvostudomány mondott csődöt a páciensednél, hanem ő maga felejtett el együttműködni.

A páciensed ragaszkodik hozzá, hogy garanciálisan cseréld ki a 6 hónappal korábban készült hídját, holott átadáskor még minden rendben volt vele? Valóban neked kell vállalnod az ezzel járó időt és költséget, ha az EESZT-ből kiderült, hogy 2 héttel korábban egy másik rendelő ugyanezen a pótláson végzett korrekciós munkát?

Talán az is megvalósulhat majd, hogy az orvos társadalom „összefog” és egy-egy gyanús és nagyon kellemetlen páciens eset után a beteg e-profiljában hagyott megjegyzésekkel segítenek majd egymásnak hasonlóan, mint ahogy az integrált banki rendszerek esetében működik a „hitel feketelistás” ügyfelek esetében. Képzeljük csak el mekkora segítség lehet egy másik orvos kolléga által hagyott megjegyzés, ami bármikor, minden esetben lekérdezhető lesz.

Meggyőződésem, hogy ha a már felocsúdtunk a csatlakozás okozta „sokkból”, akkor lesz esélyünk arra, hogy ne csak a nyűgöt, a kötelességet, a plusz költséget, hanem a lehetőséget, a progressziót és kényelmi eszközt lássuk az EESZT rendszerében, amit páciensként és orvosként egyaránt élvezhetünk. 

Máté Zoltán
Dental Menedzser

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.4.1″][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”4.4.1″][et_pb_cta title=”Ossza meg véleményét!” button_url=”https://www.facebook.com/dentalpress” button_text=”Hozzászólok” _builder_version=”4.4.1″ custom_button=”on” button_text_size=”16px” link_option_url_new_window=”on”]

A DENTAL.HU a fogászati szakma portálja.

Az Ön véleménye, hozzászólása, aktivitása legalább olyan fontos, mint a cikk, amit elolvasott. Ossza meg a cikket ismerőseivel vagy szóljon hozzá, mondja el véleményét a Facebook oldalunkon.

[/et_pb_cta][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Előző cikk

Praxisvezetési és marketing tippek járvány utáni újrainduláshoz

Következő cikk

Az esztétikai fogászat aktuális kérdése – Beszélgetés Dr. Volom Andrással

TOVÁBBI CIKKEK

Kerekasztal beszélgetés

Kerekasztal beszélgetés

2022-11-28
0

Mit hoz a 2023-as év a fogászati rendelők számára? A Dental World első napján, október 13-án csütörtökön, a központi színpadon...

Útmutató fogászatoknak, páciensvélemények jogszerű használatához

Útmutató fogászatoknak, páciensvélemények jogszerű használatához

2022-10-12
0

A gyógyítás nemes hivatás. Nincs, akit ne töltene el melegséggel a betegek hálája. Mióta gyógyítás létezik, az emberek azóta osztják...

Ki vezeti a vállalkozást avagy mire jó a könyvelő?

Ki vezeti a vállalkozást avagy mire jó a könyvelő?

2022-02-01
0

Vállalkozói életünkben a könyvelő az, aki az egyik legnagyobb segítséget nyújthatja. Általában a könyvelő segítségével értelmezzük, ha valamilyen hatósági megkeresést...

Vezetés válsághelyzetben – irányítsd az idődet!

Vezetés válsághelyzetben – irányítsd az idődet!

2022-01-11
0

Nicki Rowland a "COVID idő" veszélyeiről beszél, és arról, miért olyan fontos, hogy kézbe vegyük a napunk irányítását. Csak elképzelni...

Papírmentes rendelő 2021 fogászati újdonsága Magyarorságon

Papírmentes rendelő 2021 fogászati újdonsága Magyarorságon

2021-11-09
0

Utoljára a 2019-es Dental World kiállításon találkoztunk személyesen a Cloudent Fogászati Szoftver csapatával. A pandémia miatt 2020-ban elmaradt a személyes...

Papírmentes rendelő és dokumentum kezelés – avagy a digitalizáció mesterfokon

Papírmentes rendelő és dokumentum kezelés – avagy a digitalizáció mesterfokon

2021-10-12
0

Friss Tamással, a Flexi-Dent fogászati szoftver cég vezetőjével beszélgettem a digitalizáció keretében az ideális helyzetről, papírmentes rendelőről, elektronikus aláírásról. A...

Továbbiak betöltése
Következő cikk
Az esztétikai fogászat aktuális kérdése – Beszélgetés Dr. Volom Andrással

Az esztétikai fogászat aktuális kérdése - Beszélgetés Dr. Volom Andrással

Üresen álló praxisok a fogorvosi ellátásban – Új praxis- és letelepedési pályázatok a fogorvosok részére

Üresen álló praxisok a fogorvosi ellátásban - Új praxis- és letelepedési pályázatok a fogorvosok részére

Taktilis érzékelés nikkel-titánum gyökérkezelő tűk segítségével

PRÉMIUM TARTALMAKHOZ

OLVASTA MÁR?

Vital pulp therapy— the clinical perspective

Vital pulp therapy— the clinical perspective

2023-06-02
Új tanulmány vizsgálja a 3D-nyomtatás alkalmazását a fogászati praxisban

Új tanulmány vizsgálja a 3D-nyomtatás alkalmazását a fogászati praxisban

2023-05-31
Hatékonyság és páciensközpontú kezelés a parodontalis oki terápiában

Hatékonyság és páciensközpontú kezelés a parodontalis oki terápiában

2023-05-30
Digital workflow for 3D-printed complete dentures

Digital workflow for 3D-printed complete dentures

2023-05-26
XXIII. Dental World

XXIII. Dental World

2023-05-25
A digitális fogászat a megoldás a fenntarthatósági dilemmára?

A digitális fogászat a megoldás a fenntarthatósági dilemmára?

2023-05-25

Upgrade Congress

Dental World

APRÓ

  • Felújított Cranex PAN CEPH panoráma röntgen eladó
    Felújított Soredex Cranex Ceph Tome - cephalo-karos panoráma röntgen eladó Nagyon jó állapotban van.

    [Több]

  • RECEPCIÓST KERESÜNK
    Soproni modern fogászati rendelő keres magabiztos németnyelv-tudással rendelkező RECEPCIÓST. Heti 40 órás munkavégzés hétköznapokon, kiemelt bérezéssel. Jelentkezését a következő e-mail…

    [Több]

WEBSHOP AJÁNLÓ

  • Fogtechnika éves előfizetés 10 000 Ft
  • Dental Magazinok éves előfizetés 41 000 Ft 23 500 Ft
  • Gengigel Prof 34 990 Ft

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

VÁLOGASSON!

  • Akciós termékek (14)
  • Fogkefék, Fogkrémek (16)
    • Emmi-Dent fogkefe, fogkrém (9)
    • Ionickiss fogkefék (3)
    • Megasonex fogkefe (2)
    • Philips elektromos fogkefék (2)
  • Gengigel (6)
  • Könyvek, Újságok (38)
    • Szakkönyvek (30)
    • Szaklapok (3)
    • Újság előfizetések (5)
  • Naptár (1)
  • Pólók humoros felirattal (4)

Impresszum

Kiadja: DP Hungary Kft.
1012 Budapest, Kuny Domokos utca 9.
Telefon: +36 30 472 0030, 06-1-793-1874
E-mail: info@dental.hu,
Cégjegyzék szám: 01 09 679976

Felelős kiadó: Nagy Erika
Szerkesztőségi titkár: Bárdos Veronika
Tördelő szerkesztő: Sárközi András
Szakmai tartalom felelős: Dr. Riba Magdolna

IMPRESSZUM

Kiadja: DP Hungary Kft.
1012 Budapest, Kuny Domokos utca 9.
Telefon: +36 30 472 0030, 06-1-793-1874
E-mail: info@dental.hu,
Cégjegyzék szám: 01 09 679976

Felelős kiadó: Nagy Erika
Szerkesztőségi titkár: Bárdos Veronika
Tördelő szerkesztő: Sárközi András
Szakmai tartalom felelős: Dr. Riba Magdolna

Olvasta már?

  • Vital pulp therapy— the clinical perspective
  • Új tanulmány vizsgálja a 3D-nyomtatás alkalmazását a fogászati praxisban
  • Hatékonyság és páciensközpontú kezelés a parodontalis oki terápiában
  • Digital workflow for 3D-printed complete dentures
  • XXIII. Dental World

KÖZLEMÉNYEK

ÁSZF | Adatvédelem

Dental.hu © 2022

Nincs találat
Összes találat
  • Kapcsolat
  • Webshop
  • Apróhirdetések
  • UPGRADE CONGRESS 2023
  • DENTAL WORLD 2023
  • Cikkek
    • Általános fogászat
    • Digitális fogászat
    • Endodontia
    • Esztétika
    • Fogtechnika
    • Implantológia
    • Lézer technológia
    • Orthodontia
    • Parodontológia
    • Praxismenedzsment
    • Protetika
    • Szájhigiénia
    • Szakmai Hírek
    • COVID-19

Dental.hu © 2022

  • Belépés
Elfelejtett jelszó?
Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.