Bogdán Tamás ekkor negyedéves testnevelő szakos hallgató volt. Jelentkezett, és a válogatás után, mire a diplomáját megkapta, már fel is vették ehhez a céghez, Ausztria legnagyobb fogászati vállalkozása, a Pharmador akkor induló magyarországi képviseletéhez.

Névjegy

– 1994-ben kezedett a Pharmador Ausztria magyarországi üzletkötőjeként a fogászatban dolgozni
– 15 éve hozta létre saját cégét a Pharmabog Bt.-t
– honlapján egyedülállóan hosszú referencialista található,
– az ország valamennyi régiójának vezető klinikáival
– minden szabadidejét a sportnak szenteli
két gyermek büszke édesapja

 

Emlékszik még a kezdetekre?

A tanuló időszakot Ausztriában töltöttem, itt tanultam meg az üzletfelépítést, az eladástechnikát, a partnerekkel való bánásmódot. Először fogászati rendelőkben, majd egy szerelő mellett, végül egy tapasztalt üzletkötővel együtt látogattam a praxisokat. Önálló munkám csak ezután kezdődhetett. Az első években napi 8-10 fogorvost kerestem fel, így sikerült kiépítenem egy kb. 200 rendelőből álló állandó partnerkört.

Miért döntött úgy, hogy saját céget alapít?

A Pharmador Ausztria a budapesti képviselet megnyitásakor nem mérte fel jól a magyar piacot: óriási bemutató termet tartott fenn, sok alkalmazottal, de a cég profitja nem fedezte a költségeiket, ezért úgy döntöttek, bezárják a képviseletet. Ekkor átvettem a Pharmador magyarországi érdekeltségeit -amit gyakorlatilag én építettem ki- és létrehoztam a Pharmabog Bt.-t. A gyártók, akiket a Pharmaboggal képviselek nagy múltú, nyugat-európai családi vállalkozások: OMS, TecnoGaz, Owandy, Dürr, stb. De a Pharmador Ausztriával is napi kapcsolatban vagyok!

Mi az üzletfilozófiája?

Minden egyes eladásnál, – legyen az komplett rendelő berendezés, vagy „csak” egy kézidarab eladása – a célom a hosszútávú kapcsolat kialakítása! Egy üzleti kapcsolatban az egyik legfontosabb tényező a bizalom: ha egy rendelőben szükség van valamire, elromlik valami, ami miatt a fogorvos nem tud tovább dolgozni, akkor legyen egy állandó partnere, akit késő este, vagy akár hétvégén is elér. Az én telefonszámom a kezdetektől változatlan.

Mit csinál másként, mint a többiek?

Ha egy cég székházat, bemutatótermet, nagy számú személyzetet tart fenn, akkor mindezek költségeit be kell építenie az eladási áraiba. Én ezt nem így teszem. Az érdeklődő fogorvosokat, vállalkozókat személyesen keresem fel, illetve referencia rendelőim valamelyikében találkozom velük, ahol konzultálhat a készüléket már használó kollégájával és rendelői környezetben láthatja, kipróbálhatja a megvásárolni kívánt eszközöket.

És akik használt készüléket szeretnének?

Nekik német, osztrák, svájci fogorvosok által használt gépeket kínálunk vagy újítunk fel. A felújításnál fontos szempont, hogy az orvos amikor megkapja a kezelőegységét, ne érezze az új és a használt közti különbséget.

Milyen napi kihívásokkal szembesül?

Egyik ilyen a rendelők tervezése: sokan kérnek fel, hogy a meglévő ingatlanból, lakásból hozzunk létre rendelőt. Ilyenkor rengeteg szempontot kell figyelembe vennem az orvosok munkastílusától az ergonómiáig. Bonyolultabb projekteknél egy osztrák szakember segítségét veszem igénybe, aki már 30 éve tervez rendelőket. Ez nagyon izgalmas feladat és jó érzés látni -akár évek múltán is- ha bemegyek az adott rendelőbe, hogy pl. ezt a falat, bútort, design-t én terveztem…

Mit tekint legnagyobb sikerének?

Szakmai sikerként azt, amikor tovább ajánlanak kollégájuknak az elégedett fogorvosok. Ennél nagyobb elismerés azt hiszem nem kell. Egyébként évek óta a forgalmam kb. 80 %-a a régi vagy a régiek által ajánlott új ügyfelekből áll. Sikerként könyvelem el azt is, hogy az 5 éve tartó „gazdasági válság” alatt forgalmunk folyamatosan nőtt!

További célok?

A előbb említett üzleti tendenciát megtartani, a magánéletben pedig minél több időt tölteni sporttal és a családommal, bár ebben van némi paradoxon…