A terhesség alatti ínygyulladás kezelése csökkentheti a koraszülött és kis súlyú csecsemők kockázatát.

Ez derül ki a Sydney-i Egyetem új kutatásából.

A Journal of Oral Health and Preventive Dentistry című folyóiratban megjelent tanulmány azt elemezte, hogy a fogínybetegség kezelése befolyásolja-e a terhesség kimenetelét.

Világszerte mintegy 20 millió gyermek születik alacsony születési súllyal, az élve születettek 11%-a koraszülöttként jön a világra.

Több mint 1000 pácienst vizsgálva, több mint 600 nőnél találták meg a jól karbantartott szájhigiénia pozitív hatását. A résztvevők mintegy 60-75%-át érintette az ínygyulladás.

Olcsó és hozzáférhető
A betegség gyulladásos markereket és baktériumokat juttat a véráramba – állítják a kutatók. Ez elérheti a méhlepényt és befolyásolhatja a rossz terhességi eredményeket, beleértve a koraszülést is.

‘Tanulmányunk azt mutatja, hogy ha a terhesség alatt kezelik a fogínygyulladást, a koraszülés kockázata körülbelül 50 százalékkal csökken. Illetve a születési súly körülbelül 100 grammal nő a kis súllyal született babáknál’ – mondta a vezető szerző, Joerg Eberhard professzor.

‘Sőt, a kockázat a felére csökkent, ha az anya szájürege jó volt, ami meggyőző eredmény.

‘A jó hír az, hogy az ínygyulladás kezelése nagyon könnyen elvégezhető, olcsó és hozzáférhető. A hathavonta végzett fogászati ellenőrzés és tisztítás megelőzheti és kezelheti az ínygyulladást.’

A terhesség “létfontosságú” része
Quynh Anh Le vezető szerző hozzátette: “Ezek az eredmények hozzájárulnak ahhoz, hogy a jó szájhigiénia hatása az általános egészségre, különösen a várandós nők esetében, újabb hangsúlyt kapjon.

“A nők terhesség alatti ínygyulladásának megelőzése óriási egészségügyi előnyökkel járna. Fontos, hogy a nők és az egészségügyi szolgáltatók világszerte tudják, hogy a szájhigiéniára való odafigyelés nemcsak az anya, hanem a baba egészségét is szolgálja.”

“A rendszeres fogászati ellenőrzés, fogtisztítás és az ínygyulladás kezelése minden nő számára a terhességi gondozás elengedhetetlen részét kell, hogy képezze.

Forrás: dentistry.co.uk