A honlapod és marketing akcióterved összeállítása közben valóban van néhány olyan kifejezés és kulcsmondat, mely mágnesként vonz, és remek ötletnek tűnik a használatuk. De vigyázat, ezek a csábító szófordulatok gyakran hamis barátok!

Vegyük górcső alá az egyik olyan kifejezést, melyet a magyarországi fogorvosi rendelők weboldalainak 99%-ánál megtalálhatunk, ez pedig „a legkorszerűbb eszközökkel felszerelt rendelő”. Előfordulhat még “legmodernebb berendezések”, “csúcstechnológia” formában is, de ebbe a kategóriába tartozhat az is, amikor a berendezéseinket meg is nevezzük: “digitális fogászat” vagy akár a “cephalometriás röntgennel felszerelt” kifejezések is.

Mi is ezzel a probléma?

Probléma #1 

Ha egy pillanatra a páciens helyzetébe képzeljük magunkat, akkor beláthatjuk, hogy ezek a kifejezések neki vajmi keveset jelentenek. Egy fogászatra érkező páciensnek minimális ismerete van a sterilizálásról, a radiográfiáról és az implantátum behelyezéséhez szükséges berendezésekről, és gyakorlatilag alapnak feltételezi azt, hogy amit az orvos csinál, azt olyan eszközökkel teszi, ami megfelelő és alkalmas a munkavégzésre. Miért lenne ez másként?

Probléma #2 

Mi van akkor, ha a mi gépparkunk tényleg kiemelkedő az átlag rendelő gépparkjához képest? Természetesen lehet ilyen… Akkor a kérdést a klasszikus technológiai innováció <=> értékinnováció irányából érdemes közelíteni. Egy extrém példával élve: a Holdra szállás már régóta lehetséges technikailag, mégsem csinálja senki már több, mint ötven éve, mert a technológiai fejlesztés nem hozott olyan értékinnovációt, ami miatt bárkinek is hasznos lenne azt csinálni. A páciens az új W&H implant motorodban, vagy a digitális röntgenben magában nem lát semmit, talán érti, hogy ez egy technológiai innováció, ami lehet, hogy fontos, de még semmi sem sarkallja a “Holdra szállásra”. Ha szeretnéd kihangsúlyozni a gépparkod fejlettségét, a rendelői technológiai innovációt, az érték innováció irányából közelítsd meg, és mindenképp hangsúlyozd ki, hogy az mit jelent ez a páciensednek. Például:

„Rendelőnkben jelentősen precízebb diagnózist tudunk felállítani, ezáltal nagyobb eséllyel és időben felfedezhetőek a korai elváltozások. Ehhez nyújt segítséget a digitális röntgengépek piacvezetője, az XYZ cég legújabb modellje.”

Probléma #3 

Olyan rendelőkkel is lehet találkozni, akik a felső fokot használják és nem riadnak vissza a “legmodernebb” “legkorszerűbb” “legújabb fejlesztésű” szavaktól sem. Ilyenkor mindig elképzelek egy bizottságot, aki járja a végtelen számú beszállító márkaközpontjait és eldönti, hogy a számos különböző lehetőség közül melyik a “LEG” és átadja az aranyérmet. Ilyen bizottság azonban nincs, tehát kijelenteni sem lehet, hogy melyik kézidarab a legmodernebb az országban, vagy a kontinensen. Ez egy szubjektív vélemény lehet, de nem tény. Ebből következően a kifejezés szimplán hazugság, megtévesztő és félrevezeti a pácienst, és olyan elvárásokat támaszt, hogy egy apró karcolást sem engedhetsz meg magadnak egyik berendezéseden sem.

Probléma #4 

Szinte minden fogászat kommunikál valami ilyesmit => a páciens már teljesen immunis az ilyen jellegű üzenetekre. Nem különböztet meg Téged más fogászatoktól, nem növeli a bizalmat irántad, nincs marketing értéke.

Próbálj egy olyan üzenetet megfogalmazni, ami pontosabban átadja, hogy miért vagy más, mint bármelyik másik fogászat a környéken, találj egy olyan dolgot, ami egyedivé tesz, csak Rád jellemző. Ha ez valóban a csúcstechnológiás gépparkod, akkor azt olyan nyelvezettel fogalmazd meg, ami jelent valamit a páciensednek és látja, érzi, hogy ezáltal ő milyen értéket kap, mitől lesz jobb neki, ha nálad végezteti el a kezeléseket.

Máté Zoltán