Ami a gyermekek táplálkozási szokásainak kialakulását illeti, egyértelmű a tanáruk ​​befolyásoló szerepe. Egy új, Ausztráliából származó áttekintő tanulmányban a kutatók megerősítették, hogy a képzett tanárok helyes táplálkozási útmutatása pozitívan befolyásolhatja tanuló étkezési szokásait.

A Sydney és a Macquarie egyetem kutatói elvégeztek egy felülvizsgálatot, amely 34 releváns cikket tartalmazott. Ezek a tanulmányok a táplálkozási oktatási programok hatékonyságát vizsgálták az általános iskolákban, és a kutatók megállapították, hogy ezeknek a programoknak a legnagyobb hatása a gyermekek energiafogyasztásának csökkenésében látszódott. Pozitív hatást gyakoroltak a gyermekek gyümölcs- és zöldségfogyasztására, valamint táplálkozási ismereteikre is.

A kutatók szerint a témával kapcsolatos korábbi tanulmányok bebizonyították, hogy ezen táplálkozási oktatási programok hatékonysága számos tényezőtől függ, amelyek közül a legfontosabb a program időtartama, valamint a gyermekek szüleinek és családjainak e folyamatokba való bevonására irányuló kezdeményezések.

“Úgy gondolom, hogy reális azt mondani, hogy a szülők bevonása kulcsfontosságú a gyermekek számára előállított táplálkozási programok sikere kapcsán” – mondta Dr. Wayne Cotton, a Sydney Egyetem Bölcsészettudományi és Társadalomtudományi Karának igazgatója és a tanulmány társszerzője.

Amint arról a DTI nemrégiben beszámolt, az ausztrál gyermekek szájegészsége jelenleg komoly aggodalomra ad okot, az ország gyermekeinek több mint 50% -a 6 éves koráig tapasztalt fogszuvasodást. Ezenkívül az ausztrál statisztikai hivatal adatai azt mutatják, hogy 2017–18-ban a gyermekek mindössze 6% -a fogyasztotta az ajánlott mennyiségű gyümölcsöt és zöldséget.

Forrás: Dental Tribune