• Cikkarchívum
    • Általános fogászat
    • COVID-19
    • Endodontia
    • Esztétika
    • Fogtechnika
    • Orthodontia
    • Lézer technológia
    • Implantológia
    • Parodontológia
    • Praxismenedzsment
    • Protetika
    • Szájhigiénia
    • DNEWS
  • Apróhirdetés
    • Apróhirdetések
    • Hirdetés feladása
  • Webshop
  • Rendezvények
    • Upgrade Congress 2023
    • Dental World 2023
  • Médiaajánló
    • Média ajánló
    • Dental Press Media offers
  • Kapcsolat
Nincs találat
Összes találat

Nincsenek termékek a kosárban.

Dental.hu
  • Szakmai Hírek
  • Endodontia
  • Esztétika
  • Implantológia
  • Orthodontia
  • Szájhigiénia
  • Fogtechnika
  • E-JOURNAL
  • Videótár
  • Szakmai Hírek
  • Endodontia
  • Esztétika
  • Implantológia
  • Orthodontia
  • Szájhigiénia
  • Fogtechnika
  • E-JOURNAL
  • Videótár
Nincs találat
Összes találat
Dental.hu
Nincs találat
Összes találat
Főoldal Cikkarchívum Praxismenedzsment

A nulladik benyomás

2021-03-06
Praxismenedzsment
Olvasási idő: 3 perc
A nulladik benyomás
Megosztom FacebookonMegosztom LinkedinenElküldöm emailben

Gondoltad volna, hogy a páciensed elégedettsége javarészt már akkor eldől, amikor még be sem adtad az érzéstelenítőt? Ha a kezelés kezdetének a pillanatában egy bizalommal teli pácienssel van dolgod, már nagyot kell hibáznod ahhoz, hogy ezt lerombold. Ha pedig a kezeléshez vezető célegyenesre már eleve keserű szájízzel fordul rá a kedves versenyző, a legmagasabb színvonalon kivitelezett műtét is maximum átlagosig fogja emelni az összbenyomását a rendelődről. Honnan tehát ez a rengeteg prekoncepció, és mit tehetsz azért, hogy a kezelésekbe a lehető legjobb bizalmi alapokról vágjatok bele?

  1. A marketinged

Beszéljünk akár a weboldaladról, akár egy facebook-hirdetésről, akár valamilyen offline promócióról, a konkrét, betű szerinti értelmezésen túl ezeken a felületeken meta-információkat is kommunikálsz.

Ne feledd, hogy minden prekoncepciót ezen a ponton alapozol meg, érdemes tehát mindig jól átgondolnod, mit és hogyan kommunikálsz, hogy annak meg is tudj felelni, de ugyanakkor kellően vonzó is legyen. PROTIP: Gondolj csak bele, mekkora előnyben vagy a személyes ajánlás alapján érkező páciensek szemében, hiszen ők már az ajánló személy hitelessége révén eleve egy megelőlegezett bizalommal fognak viszonyulni hozzátok.

  1. A pácienskoordináció és várótermi kommunikáció

Vajon a recepciósod tesz-e bármilyen lépéseket azért, hogy a rendelődbe első alkalommal látogató páciens azt érezze, hogy vártátok őt és odafigyeltek rá, vagy csak mechanikusan átadja az anamnézislapot egy lazán odavetett, SZTK recepciósokat megszégyenítő „ezt kéne kitölteni” kísérőszöveggel? A váróban ülő páciens végignézheti-hallgathatja, hogyan kommunikál a recepciód a többi pácienssel, hogyan kezelnek problémás helyzeteket, hogyan viszonyulnak a pénzügyekhez, megtesznek-e mindent a diszkrécióért, vagy mindenki füle hallatára az éterbe zengik, hogy „akkor az 5 fog húzása hetvenezer forint lesz”. Szintén fontos, hogy használod-e aktívan kommunikációs csatornaként a várót. A skála igen széles: van, ahol néhány kihelyezett színes magazinon kívül más vizuális inger nem éri a pácienst, máshol a váró a Time’s Square reklámoktól hemzsegő látványára emlékeztet. Előnyök és hátrányok mindkét modell mellett felsorakoztathatók, a rendelőd profilja és a célcsoportod kell, hogy meghatározza, mit és milyen mértékben érdemes a váródban kommunikálnod.

  1. Konzultáció

Nem lehet kellőképpen hangsúlyozni az első konzultációk fontosságát. Ezen a ponton a páciensed számára még zsákbamacska, hogy mennyire lesz kellemetlen a kezelés, szép lesz-e a végeredmény, és persze, hogy mindez mennyibe fog neki kerülni. Az emberi hozzáállásotokról azonban –tudat alatt is- már megszületnek az első, meghatározó benyomások. Ha ezen a ponton nem hallod meg a páciensed igényeit, ha nem veszed figyelembe azt, hogy a szigorúan vett szakmai szempontokon túl más (pl. anyagi- vagy időtényezők) is befolyásolhatják a döntéseit, ha nem vonod be kellően az őt érintő kérdésekbe, akkor a vak szerencsére bízod a konzultáció kimenetelét. Biztosan megengedheted ezt magadnak?

Máté Zoltán

Előző cikk

Idiopátiás kórképek a fogászati rendelőben

Következő cikk

A kutatók „okos eszközök” segítségével fejlesztenek ki egy szájegészségügyi szűrő rendszert gyerekek számára

TOVÁBBI CIKKEK

Kerekasztal beszélgetés

Kerekasztal beszélgetés

2022-11-28
0

Mit hoz a 2023-as év a fogászati rendelők számára? A Dental World első napján, október 13-án csütörtökön, a központi színpadon...

Útmutató fogászatoknak, páciensvélemények jogszerű használatához

Útmutató fogászatoknak, páciensvélemények jogszerű használatához

2022-10-12
0

A gyógyítás nemes hivatás. Nincs, akit ne töltene el melegséggel a betegek hálája. Mióta gyógyítás létezik, az emberek azóta osztják...

Ki vezeti a vállalkozást avagy mire jó a könyvelő?

Ki vezeti a vállalkozást avagy mire jó a könyvelő?

2022-02-01
0

Vállalkozói életünkben a könyvelő az, aki az egyik legnagyobb segítséget nyújthatja. Általában a könyvelő segítségével értelmezzük, ha valamilyen hatósági megkeresést...

Vezetés válsághelyzetben – irányítsd az idődet!

Vezetés válsághelyzetben – irányítsd az idődet!

2022-01-11
0

Nicki Rowland a "COVID idő" veszélyeiről beszél, és arról, miért olyan fontos, hogy kézbe vegyük a napunk irányítását. Csak elképzelni...

Papírmentes rendelő 2021 fogászati újdonsága Magyarorságon

Papírmentes rendelő 2021 fogászati újdonsága Magyarorságon

2021-11-09
0

Utoljára a 2019-es Dental World kiállításon találkoztunk személyesen a Cloudent Fogászati Szoftver csapatával. A pandémia miatt 2020-ban elmaradt a személyes...

Papírmentes rendelő és dokumentum kezelés – avagy a digitalizáció mesterfokon

Papírmentes rendelő és dokumentum kezelés – avagy a digitalizáció mesterfokon

2021-10-12
0

Friss Tamással, a Flexi-Dent fogászati szoftver cég vezetőjével beszélgettem a digitalizáció keretében az ideális helyzetről, papírmentes rendelőről, elektronikus aláírásról. A...

Továbbiak betöltése
Következő cikk
A kutatók „okos eszközök” segítségével fejlesztenek ki egy szájegészségügyi szűrő rendszert gyerekek számára

A kutatók "okos eszközök" segítségével fejlesztenek ki egy szájegészségügyi szűrő rendszert gyerekek számára

A színhatás tökéletesen egyedi helyreállítása

A színhatás tökéletesen egyedi helyreállítása

A VÍVÁS JAVÍTJA A FOGORVOS RITMUSÉRZÉKÉT IS

A VÍVÁS JAVÍTJA A FOGORVOS RITMUSÉRZÉKÉT IS

PRÉMIUM TARTALMAKHOZ

OLVASTA MÁR?

Az IDS visszatért: 120.000 látogató vett részt a világ vezető fogászati kiállításának 100. évfordulóján

Az IDS visszatért: 120.000 látogató vett részt a világ vezető fogászati kiállításának 100. évfordulóján

2023-03-23
„FELADATUNK, HOGY  A FOGORVOS-GENERÁCIÓNAK UTAT MUTASSUNK…”

„FELADATUNK, HOGY A FOGORVOS-GENERÁCIÓNAK UTAT MUTASSUNK…”

2023-03-22
Az atrofizált maxilla 3D rekonstrukciója

Az atrofizált maxilla 3D rekonstrukciója

2023-03-21
Az FDI a szájegészségügy világnapját ünnepli

Az FDI a szájegészségügy világnapját ünnepli

2023-03-20
Gingivitis kezelése hialuronsavval

Gingivitis kezelése hialuronsavval

2023-03-20
Single-tooth replacement with ceramic implants

Single-tooth replacement with ceramic implants

2023-03-17

Upgrade Congress

Dental World

APRÓ

  • Fogászati asszisztens
    XI.kerületben, a Móricz Zsigmond körtér közvetlen közelében lévő, több éve stabilan működő, 3 székes fogászati magánrendelőnkbe keresünk, minimum 1 éves…

    [Több]

  • R'L' Dental Kft.
    Veszprémi OEP szerződéssel is rendelkező magánrendelőbe fogorvos munkatársat keresünk.

    [Több]

WEBSHOP AJÁNLÓ

  • Fogtechnika éves előfizetés 10 000 Ft
  • Dental Magazinok éves előfizetés 41 000 Ft 23 500 Ft
  • Gengigel Prof 34 990 Ft

VÁLOGASSON!

  • Akciós termékek (14)
  • Fogkefék, Fogkrémek (16)
    • Emmi-Dent fogkefe, fogkrém (9)
    • Ionickiss fogkefék (3)
    • Megasonex fogkefe (2)
    • Philips elektromos fogkefék (2)
  • Gengigel (6)
  • Könyvek, Újságok (38)
    • Szakkönyvek (30)
    • Szaklapok (3)
    • Újság előfizetések (5)
  • Naptár (1)
  • Pólók humoros felirattal (4)

Impresszum

Kiadja: DP Hungary Kft.
1012 Budapest, Kuny Domokos utca 9.
Telefon: +36 30 472 0030, 06-1-793-1874
E-mail: info@dental.hu,
Cégjegyzék szám: 01 09 679976

Felelős kiadó: Nagy Erika
Szerkesztőségi titkár: Bárdos Veronika
Tördelő szerkesztő: Sárközi András
Szakmai tartalom felelős: Dr. Riba Magdolna

IMPRESSZUM

Kiadja: DP Hungary Kft.
1012 Budapest, Kuny Domokos utca 9.
Telefon: +36 30 472 0030, 06-1-793-1874
E-mail: info@dental.hu,
Cégjegyzék szám: 01 09 679976

Felelős kiadó: Nagy Erika
Szerkesztőségi titkár: Bárdos Veronika
Tördelő szerkesztő: Sárközi András
Szakmai tartalom felelős: Dr. Riba Magdolna

Olvasta már?

  • Az IDS visszatért: 120.000 látogató vett részt a világ vezető fogászati kiállításának 100. évfordulóján
  • „FELADATUNK, HOGY A FOGORVOS-GENERÁCIÓNAK UTAT MUTASSUNK…”
  • Az atrofizált maxilla 3D rekonstrukciója
  • Az FDI a szájegészségügy világnapját ünnepli
  • Gingivitis kezelése hialuronsavval

KÖZLEMÉNYEK

ÁSZF | Adatvédelem

Dental.hu © 2022

Nincs találat
Összes találat
  • Kapcsolat
  • Webshop
  • Apróhirdetések
  • UPGRADE CONGRESS 2023
  • DENTAL WORLD 2023
  • Cikkek
    • Általános fogászat
    • Digitális fogászat
    • Endodontia
    • Esztétika
    • Fogtechnika
    • Implantológia
    • Lézer technológia
    • Orthodontia
    • Parodontológia
    • Praxismenedzsment
    • Protetika
    • Szájhigiénia
    • Szakmai Hírek
    • COVID-19

Dental.hu © 2022

  • Belépés
Elfelejtett jelszó?
Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.