• Cikkarchívum
    • Általános fogászat
    • COVID-19
    • Endodontia
    • Esztétika
    • Fogtechnika
    • Orthodontia
    • Lézer technológia
    • Implantológia
    • Parodontológia
    • Praxismenedzsment
    • Protetika
    • Szájhigiénia
    • DNEWS
  • Apróhirdetés
    • Apróhirdetések
    • Hirdetés feladása
  • Webshop
  • Rendezvények
    • Upgrade Congress 2023
    • Dental World 2023
  • Médiaajánló
    • Média ajánló
    • Dental Press Media offers
  • Kapcsolat
Nincs találat
Összes találat

Nincsenek termékek a kosárban.

Dental.hu
  • Szakmai Hírek
  • Endodontia
  • Esztétika
  • Implantológia
  • Orthodontia
  • Szájhigiénia
  • Fogtechnika
  • E-JOURNAL
  • Videótár
  • Szakmai Hírek
  • Endodontia
  • Esztétika
  • Implantológia
  • Orthodontia
  • Szájhigiénia
  • Fogtechnika
  • E-JOURNAL
  • Videótár
Nincs találat
Összes találat
Dental.hu
Nincs találat
Összes találat
Főoldal Cikkarchívum Praxismenedzsment

A metakommunikáció a rendelőben II.

2020-09-22
Praxismenedzsment
Olvasási idő: 3 perc
A metakommunikáció a rendelőben II.
Megosztom FacebookonMegosztom LinkedinenElküldöm emailben

Non-verbális eszközök a páciensélmény szolgálatában

Cikksorozatunk előző részében kritikus szemeinket az ügyfélvárók adottságaira és berendezéseire vetettük és megnéztük, milyen hatást válthat ki egy-egy egyszerű gesztus a pácienséletút korai vagy későbbi szakaszaiban. Ma egy picit továbbgördítjük a metakommunikációs tematikánk kerekét és arról fogunk beszélni, milyen non-verbális eszközeid lehetnek a rendelődben naponta többször is előforduló élethelyzetekben, amik segítenek bizalom és végső soron a stabil páciens-bázis kiépítésében.

Ülni vagy állni?

A rendelők napi gyakorlatában gyakran láttam példát olyan párbeszédekre, amelyek egyik résztvevője ül, a másik áll. Az előző cikkünkben már emlegetett recepciós pult előtt álló páciens, és a mögötte ülő recepciós után még néhány példa:

Az egyenrangú kommunikációban rossz körülmény, ha a két beszélő fél szemmagassága egészen máshol van. Nem lehet persze kiküszöbölni a testmagasságból adódó eltéréseket vagy az elkerülhetetlen helyzeteket, de nem is cél! Az ilyen helyzetek elidegenítő hatásúak, mert beléjük van kódolva az alá-fölérendeltség.

A fontos helyzetekben, amikor döntést hoztok egy kezelésről, árajánlatot néztek át, röntgent néztek közösen, vagy csak a segítségedre szorul, mert nem hozta el a szemüvegét és nem tud kiolvasni egy sort, akkor törekedj a hasonló testhelyzetre: ha ő áll, állj föl Te is! Ha ül, ülj le Te is! Ezzel támogathatod egy korrekt, mellérendelő, egymást kölcsönösen tiszteletben tartó orvos-beteg viszony kialakulását.

Szemtől szemben – vagy sem?

Emeljük még tovább a tétet és nézzük meg azt is, hogyan játszhatsz a térrel a beszélgetés jellegétől függően! Akár álló, akár ülő testhelyzetben vagytok, elhelyezkedhettek egymással szemben és egymás mellett is eközben. Ha szemtől-szembe néztek egymással, az egy nyílt, őszinte teret teremt kettőtök között, ugyanakkor magában hordozza az „én térfelem-te térfeled” érzetét is. Ha egymás mellett álltok, és úgy nézitek át együtt a kezelési tervet, árajánlatot, tájékoztatókat, az elmélyíti annak a tudását, hogy közös célért dolgoztok. Próbáld ki élesben mindkét megoldást és figyeld meg, hogyan érzed magad közben!

Mozdulj meg!

Ha már úgy hozta az élet, hogy magas recepciós pultotok van, még nem kell okvetlenül bújócskázásra használni. Ha a páciensforgalom engedi, és új páciens érkezik, rettentő figyelmes, érett és bizalomgerjesztő, ha a recepciós kilép a pult mögül és bemutatkozik. Mindez csak néhány másodpercet vesz igénybe, de egészen máshová pozícionálja magát a rendelő már a legelső pillanatban, mintha a szokásos „ezt kéne kitölteni” hangzana el.

Ha orvosként fogadsz pácienseket, akkor is érdemes lehet egy-két proaktív gesztust beépítened a napi rutinodba. Gondolj bele, hányszor történt olyan az életedben, amikor páciensként kellett orvoshoz menned, és a belépésed után az orvosod odalépett hozzád, bemutatkozott, majd bekísért a rendelőbe. És hányszor történt az, hogy egy asszisztens harsogta a neved a levegőbe, amikor sorra kerültél, vagy a sorszámjelző pittyenésére álltál fel? Melyik esetben érezted magad úgy, mint akit partnerként kezelnek?

Sziklási Beáta
Praxis tanácsadó, Dental Mendzser
www.dentalmenedzser.hu

Előző cikk

Íny- és fogágybetegségben szenvedő embereknél nagyobb a gyomorrák előfordulási kockázata

Következő cikk

Makó Jana a világ körül, avagy interjú a világ eddig 26 országában kurzust tartó magyar fogtechnikus-mesterrel

TOVÁBBI CIKKEK

Kerekasztal beszélgetés

Kerekasztal beszélgetés

2022-11-28
0

Mit hoz a 2023-as év a fogászati rendelők számára? A Dental World első napján, október 13-án csütörtökön, a központi színpadon...

Útmutató fogászatoknak, páciensvélemények jogszerű használatához

Útmutató fogászatoknak, páciensvélemények jogszerű használatához

2022-10-12
0

A gyógyítás nemes hivatás. Nincs, akit ne töltene el melegséggel a betegek hálája. Mióta gyógyítás létezik, az emberek azóta osztják...

Ki vezeti a vállalkozást avagy mire jó a könyvelő?

Ki vezeti a vállalkozást avagy mire jó a könyvelő?

2022-02-01
0

Vállalkozói életünkben a könyvelő az, aki az egyik legnagyobb segítséget nyújthatja. Általában a könyvelő segítségével értelmezzük, ha valamilyen hatósági megkeresést...

Vezetés válsághelyzetben – irányítsd az idődet!

Vezetés válsághelyzetben – irányítsd az idődet!

2022-01-11
0

Nicki Rowland a "COVID idő" veszélyeiről beszél, és arról, miért olyan fontos, hogy kézbe vegyük a napunk irányítását. Csak elképzelni...

Papírmentes rendelő 2021 fogászati újdonsága Magyarorságon

Papírmentes rendelő 2021 fogászati újdonsága Magyarorságon

2021-11-09
0

Utoljára a 2019-es Dental World kiállításon találkoztunk személyesen a Cloudent Fogászati Szoftver csapatával. A pandémia miatt 2020-ban elmaradt a személyes...

Papírmentes rendelő és dokumentum kezelés – avagy a digitalizáció mesterfokon

Papírmentes rendelő és dokumentum kezelés – avagy a digitalizáció mesterfokon

2021-10-12
0

Friss Tamással, a Flexi-Dent fogászati szoftver cég vezetőjével beszélgettem a digitalizáció keretében az ideális helyzetről, papírmentes rendelőről, elektronikus aláírásról. A...

Továbbiak betöltése
Következő cikk
Makó Jana a világ körül, avagy interjú a világ eddig 26 országában kurzust tartó magyar fogtechnikus-mesterrel

Makó Jana a világ körül, avagy interjú a világ eddig 26 országában kurzust tartó magyar fogtechnikus-mesterrel

Praxismenedzsment pénzügyi feladatai

Praxismenedzsment pénzügyi feladatai

A kannabinoidok ugyanolyan hatékonyan küzdenek a lepedékkel szemben, mint a szájvizekben található klórhexidin

A kannabinoidok ugyanolyan hatékonyan küzdenek a lepedékkel szemben, mint a szájvizekben található klórhexidin

PRÉMIUM TARTALMAKHOZ

OLVASTA MÁR?

Using digital software for effective root canal therapy

Using digital software for effective root canal therapy

2023-03-31
A fogászati szektor költségcsökkentő intézkedésekkel zárja a bizonytalanságok évét

A fogászati szektor költségcsökkentő intézkedésekkel zárja a bizonytalanságok évét

2023-03-30
Trendek a fogászati technológiában – az analóg és a digitális kéz a kézben járnak

Trendek a fogászati technológiában – az analóg és a digitális kéz a kézben járnak

2023-03-28
Implantátum megtámasztású fogsor újrakészítése

Implantátum megtámasztású fogsor újrakészítése

2023-03-27
Rehabilitation of a failing central incisor

Rehabilitation of a failing central incisor

2023-03-24
Az IDS visszatért: 120.000 látogató vett részt a világ vezető fogászati kiállításának 100. évfordulóján

Az IDS visszatért: 120.000 látogató vett részt a világ vezető fogászati kiállításának 100. évfordulóján

2023-03-23

Upgrade Congress

Dental World

APRÓ

  • FOGORVOS KOLLEGÁT KERESÜNK ÍRORSZÁGI MAGÁNRENDELŐBE
    Fogorvos kollegát keresünk 10 éve működő írországi magánrendelőnkbe. Az önéletrajzokat a recruit.surgery@gmail.com e-mail címen várjuk.

    [Több]

  • Margit híd budai hídfőnél exkluzív rendelő kiadó
    Kedves Kollégák! II. kerületben a Margit híd budai hídfőnél, bővülő klinikánk heteken belül elkészülő új kezelőhelyiségei műszakonként vagy egyben kiadók.…

    [Több]

WEBSHOP AJÁNLÓ

  • Fogtechnika éves előfizetés 10 000 Ft
  • Dental Magazinok éves előfizetés 41 000 Ft 23 500 Ft
  • Gengigel Prof 34 990 Ft

VÁLOGASSON!

  • Akciós termékek (14)
  • Fogkefék, Fogkrémek (16)
    • Emmi-Dent fogkefe, fogkrém (9)
    • Ionickiss fogkefék (3)
    • Megasonex fogkefe (2)
    • Philips elektromos fogkefék (2)
  • Gengigel (6)
  • Könyvek, Újságok (38)
    • Szakkönyvek (30)
    • Szaklapok (3)
    • Újság előfizetések (5)
  • Naptár (1)
  • Pólók humoros felirattal (4)

Impresszum

Kiadja: DP Hungary Kft.
1012 Budapest, Kuny Domokos utca 9.
Telefon: +36 30 472 0030, 06-1-793-1874
E-mail: info@dental.hu,
Cégjegyzék szám: 01 09 679976

Felelős kiadó: Nagy Erika
Szerkesztőségi titkár: Bárdos Veronika
Tördelő szerkesztő: Sárközi András
Szakmai tartalom felelős: Dr. Riba Magdolna

IMPRESSZUM

Kiadja: DP Hungary Kft.
1012 Budapest, Kuny Domokos utca 9.
Telefon: +36 30 472 0030, 06-1-793-1874
E-mail: info@dental.hu,
Cégjegyzék szám: 01 09 679976

Felelős kiadó: Nagy Erika
Szerkesztőségi titkár: Bárdos Veronika
Tördelő szerkesztő: Sárközi András
Szakmai tartalom felelős: Dr. Riba Magdolna

Olvasta már?

  • Using digital software for effective root canal therapy
  • A fogászati szektor költségcsökkentő intézkedésekkel zárja a bizonytalanságok évét
  • Trendek a fogászati technológiában – az analóg és a digitális kéz a kézben járnak
  • Implantátum megtámasztású fogsor újrakészítése
  • Rehabilitation of a failing central incisor

KÖZLEMÉNYEK

ÁSZF | Adatvédelem

Dental.hu © 2022

Nincs találat
Összes találat
  • Kapcsolat
  • Webshop
  • Apróhirdetések
  • UPGRADE CONGRESS 2023
  • DENTAL WORLD 2023
  • Cikkek
    • Általános fogászat
    • Digitális fogászat
    • Endodontia
    • Esztétika
    • Fogtechnika
    • Implantológia
    • Lézer technológia
    • Orthodontia
    • Parodontológia
    • Praxismenedzsment
    • Protetika
    • Szájhigiénia
    • Szakmai Hírek
    • COVID-19

Dental.hu © 2022

  • Belépés
Elfelejtett jelszó?
Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.