Achim Ludwig szerint a szellemi és testi egészség összhangja a fogászati képzés során nem hangsúlyozódik eléggé. Ezért fejlesztette ki a „Majesthetik” elméletet. Korábbi cikkeiben megmagyarázta már filozófiáját, páciensesetekkel illusztrálva. Új, rövid sorozatunkban a „majesthetik”-us munka technikai részleteit ismerhetjük meg.

A befejező résszel még világosabbá válik, ténylegesen mennyire pihentető a „fenségesen esztétikus” elven történő gyártási módszer. Leonardo tanításának megfelelően a természetes fogak megismerésének stúdiumát használjuk vezérfonalként. Ebből következik a természetes fogak logikája, és ha megértjük a dolgok mögött álló „miérteket”, akkor a rekonstrukció is sokkal egyszerűbbé válik. Most is érvényes, hogy egyik lépés következetesen követi a másikat, és ehhez folyamatosan használjuk a viaszmintázat-tanulmányt. Így folyamatos energetikai kapcsolatban maradunk a teljes restauráció formaerejével. A viaszmintázat készítése során már gyakoroltuk a végleges felületi kialakítást, azokat a formákat, melyeket szívesen hasonlítok egy gyémánt vágásának lépéseihez, csak ezekkel válik a nyers gyémánt valódi ékszerré. A természetesnek megfelelő felszín a megfelelő fényt engedi a belső szerkezetbe, élni kezd az éli harmad. A fog felületi textúrája hajszálfinom, de kiemelkedően fontos jelentőséggel bír. Nonverbális – (szavak nélküli – a ford.) kommunikációt folytat a szemlélő tudatalattijával. Nem szépről, vagy csúnyáról árulkodik, hanem hamisról vagy eredetiről. A textúra kialakításánál is a természetes adottságokhoz irányulunk. Érdemes természetes fogak felszínét Majesthetik-porral bevonni, hogy leolvashassuk a felületi szerkezetet. Ilyen tanulmány során láthatóvá válnak az ismétlődő struktúrák: a mély hosszanti és keresztvonalak, a finom növekedési rovátkák, a perikimátia. Ezek körkörösen ölelik a fogat. A majesthetik-us felület céhünk japán mestereitől eredeztethető. Elképesztő odaadással és beleérzéssel változtatnak minden kerámialeplezést a természet megdöbbentő utánzatává. Mindenképpen ajánlott e technikák tanulmányozása.

Néhány lépést én is átvettem, másokat megváltoztattam, egyszerűsítettem. Így ez a munkafolyamat a legegyszerűbben hozza létre a kiemelkedő eredményt. A kidolgozáshoz csekély csiszolóeszköz-választékra van szükségünk. A felületi struktúrák kialakítása után megfelelő eszközökkel simítom a felszínt. A természetest megközelítő eredmény eléréséhez a Majesthetik-por folyamatos használata, és az ezzel elért fénytörés is hozzásegít. Most a szájba kell próbálni a munkát. Minden funkcionális paramétert ellenőriznek, szükség esetén korrigálnak. Jelölővel végzett illeszkedési kontroll után következik a glazúrmassza nélküli fényégetés – ez az anyag eltüntetné fáradozásaink eredményét. A fény végső ellenőrzése és optimalizálása a végső szájbéli próba során következik be.





A végleges beragasztást követően a páciens töltsön el néhány napot új fogászati kinézete élményével. Igazán a mindennapokban mutatkozik meg egy „majesthetik”-us restauráció hatása, folyamatos jó érzés kell kövesse. Ha így történik, kifüggesztjük a „Majesthetik Művészet” bizonyítványt. Ezért egy kompetens csoport felelős, akik bizonyítják a munka „királyi-esztétikus és etikus” voltát, és megfelelő fénybe állítják a csapat legfontosabb partnerét: a pácienst.

Összefoglalás
A majesthetik-us módon rehabilitált páciens szemében megfigyelhető sugárzás, amelyet új dento-faciális kinézetének első tükörbéli megpillantásakor láthatunk meg, a majesthetik-us fogtechnikus mindennapjainak legnagyszerűbb élményei közé tartozik. Megfizethetetlen pillanat, amely annyira értékessé teszi hivatásunkat. A majesthetik-us munkamenet konzekvens alkalmazása fáradozás nélküli ösvényen vezet a sikerhez. A pszichológia területén a flow „magammal és a világgal összhangban” állapotot jelent. Ez egy mágikus folyamat, amely végül páciensünkön csapódik le. A Majesthetik így értékes formája a gyógyászati protetikának.
Achim Ludwig (Németország)