Oroszország ukrajnai inváziójának sorozatos hatásai hátráltatták a COVID által okozott gazdasági helyzet helyreállását a fogászati szektoron belül is. A legnagyobb fogászati cégek harmadik negyedévi jelentései azt mutatják, hogy a betegek kétszer is meggondolják egyes elektív kezelések elvégzését, és a rendelőtulajdonosok kevesebbet fektetnek be új fogászati berendezésekbe. A Straumann csoportot erős teljesítménye azonban átsegítette a harmadik negyedéven, és az olyan mérföldkövek, mint a 14 millió Invisalign-páciens és a Henry Schein 90 éves fennállása emlékeztetnek minket arra, hogy ez egy maraton, nem pedig sprint.
A Straumann harmadik negyedévben 550,5 millió svájci frank (560,8 millió euró) árbevétellel vezette az iparágat, ami 12,2%-os teljes szerves bevétel-növekedést jelent. Az értékesítés 7,0%-kal (15,1%-os szerves forgalomnövekedés) nőtt a hazai régióban, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában (EMEA), 14,2%-kal (9,1%) Észak-Amerikában és 8,4%-kal (8,6%) az ázsiai és csendes-óceáni térségben. A vállalat Latin-Amerikában teljesített a legerősebben, ahol az eladások 25,9%-kal, illetve 20,9%-kal nőttek organikus alapon.
A Dentsply Sirona harmadik negyedéves eredményei először adtak részletes betekintést a vállalat 2022-es működésébe, és egy belső vizsgálatot követően készültek, amely megakadályozta, hogy a vállalat az idei első és második negyedévről jelentést nyújtson be. A vállalat nettó árbevétele a harmadik negyedévben 8,9%-kal, 947 millió dollárra csökkent, az organikus értékesítés pedig 0,7%-kal mérséklődött. A devizahátralék 8,2%-kal hátráltatta a vállalat összesített forgalmát.
A Henry Schein globális fogászati értékesítése a negyedévben 1,8 milliárd USD-t tett ki, ami 2,1%-os csökkenést jelent az előző évhez képest, ami nagyrészt az amerikai dollár erősödéséből eredő kedvezőtlen devizaárfolyamoknak tudható be. Helyi valutában számolva az észak-amerikai belső értékesítés stabilan alakult, a nemzetközi belső értékesítés pedig 3,3%-kal nőtt – áll a vállalat eredményközleményében.
Az Align harmadik negyedévi bevételeit a kedvezőtlen devizaárfolyamok, a makrogazdasági nyomás és a csökkenő fogyasztói bizalom befolyásolta. Az Invisalign gyártója 732,8 millió dollárt keresett a clear alignerek értékesítéséből – 12,5%-kal kevesebbet, mint a tavalyi hasonló negyedévben -, és a negyedév során kiszállított 577 200 darab clear aligner 11,9%-os csökkenést jelentett az előző év azonos időszakához képest. A vállalat képalkotó rendszerek és CAD/CAM szolgáltatások üzletágából származó bevétel – 157,5 millió USD – 11,7%-kal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban.
Az Envista bejelentett árbevétele a harmadik negyedévben 631,1 millió USD-t tett ki – ez 3,9%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Howard Yu pénzügyi igazgató szerint az időszak eredményeit a vállalat speciális termékek és technológiák szegmense növelte, amit ellensúlyozott a fogászati berendezések és fogyóeszközök gyengébb teljesítménye.
Az eltérő teljesítményük ellenére a nagy fogászati vállalatok egyetértenek abban, hogy az idei negyedik negyedév kihívást jelent majd. Amir Aghdaei az Envista csoport igazgatója az elemzőknek elmondta: „Miközben a magánpraxisok és [a fogászati szervezetek] továbbra is izgatottak a fogászati ágazat ígéretes kilátásai miatt, kétségtelen, hogy az infláció hatása és a gazdasági lassulás lehetősége, valamint a különböző geopolitikai kockázatok világszerte, köztük az ukrajnai konfliktus továbbra is [súlyosan] nyomasztják a fogorvosokat”. Kifejtette, hogy a robusztus betegforgalom nem teszi kevésbé óvatossá a fogorvosokat a beruházásaikkal kapcsolatban.
A Dentsply Sirona a maga részéről arra számít, hogy az elkövetkező hónapokban visszaesés várható az elektív eljárásokban – konkrétan a Clear Aligner kezelésben és az implantációs kezelésekben -, a vállalat által kiszolgált főbb piacokon a fogyasztókra nehezedő gazdasági nyomás miatt.
Forrás: https://www.dental-tribune.com/news/dentistry-scrapes-through-third-quarter-check-up/
Kép: (Image: Pop Paul-Catalin/Shutterstock)