A Californian Dental Association (CDA) törekvései eredményeként a fogorvosok felhatalmazást kaptak a COVID-19 vakcina beadására, annak terjesztésének felgyorsítása érdekében. A fogorvosok 16 éves vagy annál idősebb embereket olthatnak be egy speciális tanfolyam elvégzése után.

Kaliforniában jelenleg folyamatban van a COVID-19 vakcina első dózisainak biztosítása, a fogorvosok pedig ebbe az első szakaszba esnek. A CDA sajtóközleménye szerint az egyesület erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy a fogorvosok részt vehessenek az oltási programban. Ennek köszönhetően, valamint annak érdekében, hogy a COVID-19 vakcinák beadására jogosult egészségügyi szakemberek az elsők között legyenek beoltva, a kaliforniai Fogyasztóvédelmi Minisztérium (DCA) január 4-én jóváhagyta a döntést. Ez lehetővé teszi a fogorvosok számára, hogy az engedélyezett vakcinát beadják minden legalább 16 éves embereknek, aki arra jelentkezett. A CDA hangsúlyozta, hogy azt javasolja a fogorvosoknak, hogy először oltassák be magukat, mielőtt csatlakoznának az oltási programhoz.

Jelenleg összesen több mint kétmillió COVID-19 oltást osztottak ki Kaliforniában, és több mint félmillió ember kapta már meg az első adagot – a Centers for Disease and Control and Prevention (CDC) adatai szerint. Mintegy 30.000 engedéllyel rendelkező fogorvos van Kaliforniában, így az oltási programban való részvételük valószínűleg jelentős hatással lesz a vakcina terjesztésére.

Dr. Nagy Richard, a CDA igazgatósági tagja elmondta, hogy ő és a kaliforniai fogorvosok támogatják a döntést. „Fogorvosként az injekciók beadásának szakértői vagyunk. Olyan helyekre adjuk be őket, amelyek meglehetősen nagy kihívást jelentenek, így a száj belsejében, ahol nyelv, csont és idegek is vannak ”- mondta az ABC10 Newsnak. Az oltási erőfeszítésekben érdekelt fogorvosok valószínűleg kórházakban, betegközpontokban és klinikákon fogják beadni az oltásokat – mondta.

Az oltás előtti oktatás
A CDA sajtóközleménye kimondja: “A fogorvosok képesek a szokásos gyakorlatukon kívül cselekedni a kihirdetett szükségállapot idején a kormányzati szervezetek irányításával.” A DCA meghatározza a szükséges képzést, – amely különös figyelmet fordít az oltások beadására, az ellenjavallatokra és a mellékhatásokra -, amelyet a fogorvosoknak teljesíteniük kell. A képzés ingyenes, önálló tanulással is teljesíthető.

“A program részeként a fogorvosoknak egy 3 órás tanfolyamot kell elvégezniük a CDC-n keresztül, hogy kiképezzék őket a COVID vakcina sajátosságairól, különös tekintettel az esetleges allergiák vagy mellékhatások kezelésére” – mondta Nagy. “A fogorvosok mindent meg akarnak tenni annak érdekében, hogy a dolgok normalizálódjanak” – tette hozzá.

Forrás: Dental Tribune