Sok orvosi honlap nem használja ki teljesen az internet adta lehetőségeket

Sok praxis honlapja tűnik elsőre nagyon jól megszerkesztettnek és összeszedettnek, de egy alaposabb megtekintés után szembeötlő hiányosságok kerülhetnek felszínre. A Reif & Kollegen ügynökség 120 orvosi honlapot tekintett meg a “Praxismarketing im Internet: Artz-Webseiten auf dem Prüfstand” (“Online praxismarketing: Orvosi honlapok próbája”) c. cikkük megírása során, és csak a vizsgál weboldalak 48%-a használta ki maradéktalanul az online felület nyújtotta lehetőségeket. Ha egy honlapot új páciensek szerzésére szeretnénk felhasználni, lehetőség szerint sok leendő páciensnek kell rátalálnia és el olvasnia, valamint ennek a célnak megfelelően kell az arculatát is kialakítani. Azonban sokszor mindkét tekintetben hiányosságok mutatkoznak az orvosi honlapoknál.

zahnarzt_online_marketing

Sok praxis honlapja nem megfelelően szólítja meg a leendő pácienseit

Egyre több páciens használja az internetet az orvosválasztáshoz, de ennek ellenére a látogatók számára sok honlapon nem áll elegendő információ rendelkezésre. A vizsgált weboldalak 53%-a kielégítően tájékoztatja olvasóit, de a 62%-uknak a színvonala nem meggyőző. Ugyanilyen kettősség figyelhető meg a felhasználóbarát kialakítás terén is. A honlapok 87%-ánál könnyen megy a kacsolatfelvétel, mivel a látogatók gyorsan megtalálják a praxis elérhetőségeit, de 78%-uknál hiányzik a keresőfunkció, amivel a páciensek könnyebben találják meg a számukra fontos információkat.

A weboldalak 62%-a ezenfelül lassú és nehezen megjeleníthető mobil eszközök – például iPhone-ok – számára. Ezek mind megnehezítik, hogy a páciens megfelelően tájékozódjon az orvos által nyújtott szolgáltatásokról, ami növeli a valószínűségét, hogy a leendő páciensünk egy másik weboldalon folytatja a keresést.

Keresőoptimalizálás: Az orvosi honlapok nem figyelnek a Google játékszabályaira

Ahhoz, hogy a páciens megtalálja a praxisunkhoz kapcsolódó információkat a weboldalunknak a Google által jól kereshetőnek kell lennie. A honlapunk fellelhetőségét javítja, ha más honlapokra mutató linkeket helyezünk el rajta, vagy ha körültekintő módon nevezzük el a címlapot, ami keresési eredmények között megjelenhet – az csupán két lehetőség, amit nem használnak ki az orvosi honlapokon. A honlapok 73%-ánál nem megfelelő a címlap elnevezése és 41%-uknál olyan kisebb jelentőségű weboldalakra mutatnak a linkek, amelyek önmagukban nem rendelkeznek megfelelő potenciállal. Amennyiben az oldalon értékesebb linkek lennének elhelyezve és jól választanánk meg a címlap elnevezését a Google előrébb rangsorolná a honlapunkat és így több páciens keresné fel. A rangsorban célzott keresőoptimalizálással érhetünk el jobb helyezést.

Legjobban a plasztikai sebészek honlapja van új páciensek megnyerésére kialakítva

A leginkább önfinanszírozott szolgáltatásokat nyújtó plasztikai sebészek honlapjai sokkal jobbak mint a megvizsgált fogorvosi-, ortopéd sebészeti-, háziorvosi-, és nőgyógyászati honlapok. A plasztikai sebészeti honlapok 50%-a minden követelménynek megfelel, míg a fogorvosi honlapokról ez csak 35%-ban mondható el. A plasztikai sebészek általában sokkal jobban kihasználják a web nyújtotta lehetőségek. Közel 55%-uk aktív a Google+-on és gyakrabban van prémium előfizetésük orvoskereső honlapokon, mint például a jameda-n (45%). Összehasonlításképpen csupán az ortopéd sebészek 15%-a aktív a jameda-n és a csak bőrgyógyászok 20%-a frissíti rendszeresen a Google+ profilját. Az internet ily módon történő kihasználásával biztosíthatjuk, hogy a honlapunkat a Google hamarabb megtalálja és több új pácienst szerezzünk.

A “Praxismarketing im Internet: Artz-Webseiten auf dem Prüfstand” c. cikket a Reif & Kollegen Online Praxismarketing Ügynökség készítette. A kutatás során 120, német városban dolgozó, szakorvos honlapját vizsgálták meg.

Forrás: medipress.hu