Egy kutatás szerint Angliában gyakran nem a fogorvos az első személy, akit gyermekük fogfájása miatt felkeresnek a szülők. Az emberek legnagyobb része sokkal inkább bízik a gyógyszerészekben és a nem fogászati egészségügyi ellátásban, mint például a baleseti vagy sürgősségi ügyeletben, hogy megoldják gyermekük sürgősségi ellátását.
A londoni Queen Mary Egyetem Fogorvos Karának kutatói több mint 900 London környéki gyógyszertár adatait tanulmányozták. Az eredmények szerint a 2016. november és 2017. január közti időszakban a szülők kétharmada kért fájdalomcsillapítót gyermekük fogászati panaszaira hivatkozva. Közülük mindössze minden harmadik gyermek ment el fogászati kivizsgálásra gyógyszertárba érkezésük előtt, harmad részük pedig nem fogászati rendelőt keresett fel, például a háziorvost.
Bár sok szülő hétvégén próbált segítséget kérni, amikor a fogászati ellátás szünetel, a számok nyilvánvalóan mutatják, hogy az országban nem élnek a fogászati ellátás adta lehetőségekkel. A nem fogászati jellegű éves egészségügyi kiadás 373.288 font. A kutatók megállapították, hogy éves szinten 2.3 millió fontot lehetne spórolni az összes angol gyógyszertárat figyelembe véve.
„A fogfájós gyermekeket muszáj, hogy lássa fogorvos, hiszen csak ő képes egy végleges diagnózist felállítani és kezelni a különféle megbetegedéseket.” – mondta dr. Vanessa Muirhead, vezető kutató és Fogászati Intézet egyetemi oktatója. „A kezeletlen fogszuvasodás további fájdalmakat szülhet, tályogok kialakulásához vezethet és a maradó fogak károsodását okozhatja.” „Ezek a gyerekek nem elég, hogy nem jártak fogorvosnál, de cserébe sok más egészségügyi ellátást vettek igénybe. Ez elfogadhatatlan és számunkra felesleges plusz anyagi terhet jelent. Ez a Nemzetközi Egészségügyi Szervezetnek hatalmas összegű kiadást jelent egy olyan időszakban, amikor alapvetően a költségvetés csökkentése a cél.”
Forrás: www.dental-tribune.com