Az Amerikai Fogorvosok Szövetségének véleménye szerint 2008 óta folyamatosan kevés pénzt költenek az emberek a fogorvosi rendelőkben. Úgy tűnik, ez a tendencia többé-kevésbé állandósul, így a fogorvosoknak alkalmazkodniuk kell az új helyzethez.

Hygienist-big

Szerencsére a kihívásokkal küzdő piacon is lehet sikeres az üzlet: a szájhigiénia például a legnépszerűbb terület, amelyeknek a mentén a modern rendelőknek érdemes elindulniuk.

A dentálhigiénikus szakember, aki a szájhigiéniai kezelést végzi, elsősorban a prevencióban segíthet sokat. Ő az, aki gyakran az orvos előtt felfedezi a problémát, és tanácsokkal látja el a pácienst a kezdetek kezdetén. A szakembereknek arra érdemes törekedniük, hogy a páciens évente kétszer ellátogasson hozzájuk.

Fontos, hogy a dentálhigiénikus szakember tisztázza, hogy nem csupán a fogkő eltávolítása és a tisztítás a feladata, hanem a megelőzés – többek között például a szájrák szűrése -, a tájékoztatás és a tanácsadás is a munkájának a része.

Ez a terület azért rejt magában rengeteg potenciált, mert a páciensek a gazdasági világválság óta még inkább költségeik minimalizálására törekszenek, ezért a megelőzés kiemelt szerepet játszik az életükben, és új megoldásokra is nyitottabbá váltak ezek a fronton.

Forrás: Dentalpress